• Yosa

Puerto Azul, Puerto Rico Gran Canaria. Vad tyckte ni?

Vi har planerat en resa till Puerto Azul, Puerto Rico Gran Canaria. Vi är 2 vuxna med 2 barn (då 5 och 8 år). Vi har varit på charter två gånger förrut och denna gången åker vi för första gången med Ving. Vi har allinclusive. Vad är ert intryck av Puerto Azul? Maten, badet, rummen, avstånd, strand, personal? Berätta så mycket ni orkar

• Svar på tråden Puerto Azul, Puerto Rico Gran Canaria. Vad tyckte ni?
  • lillisen2

Hej!

Vi var på det hotellet förra året.
    Hotellet ligger högst upp på en klippa/berg så det blir lite avstånd till stranden men det tar ca 30 min o vägen e lätt.

Maten är helt ok. Jag blev inte imponerad men jag kunde äta mg mätt. Maten man får till lunch är samma varenda dag, korv och hamburgare och sallad.

Jag tyckte inte det var värt med all inklusive men det var bekvämt

Rummet vi hade var bra, lagom och skönt med balkong. Det enda vi störde oss på var att de inte riktigt hade något system på rumsnumren. De låg väldigt konstigt, tex 302 kunde ligga nära 605. Haha skitmärkligt! :)

Men, det var ett helt ok hotell och jag är säker på att de kommer passa er fint!
    Har du fler frågor så fråga på!

• Yosa

Hej! Roligt att du svarade. Åkte ni med barn? Åldrar på dem? Hur var poolområdet i förhållande till de ev. Barn ni åkte med? Jo jag har förstått att det är en bit till stranden och det är vi beredda på. Tog ni den numrerade trappan ner till havet? Jag har läst om den någonstans. Hur var kvällsshowerna? Vi åkter med Ving, samma för er? Vi har tidigare åkt med fritidsresor två gånger till Bahia Feliz gran canaria och där var allinclusive enorm. Enorm buffe varje nåltid. Du verkar ibte säga detsamma om Azul. Sen undrar jag om transfern som jag förstått är väldigt brant den sista biten upp till hotellet. Jag har en enorm höjsskräck och är rädd att jag ska få ett bryt . Därför undrar jag om du minns på vilken sida ( på ditvägen) av bussen som branten var på? Jag skulle i så fall vilja sitta på andra sidan o slippa se för mycket av detta.

• lillisen2

Hej igen :)

Vi åkte med barn som var 5 mån och en på 13 mån.
    Det fanns pooler med olika storlekar, vi var mest vid barnpoolen som jag gissar var max 50 cm djup :)

Det var stor buffé på detta hotellet oxå, både morgon o kväll. Däremot var de inte så stort utbud på lunch, i poolbaren! Men de hade även lunch i restaurangen, dock var Vi aldrig där och åt så jag kan inte uttala mig om den.

Backarna var väl branta, men inget jag kommer ihåg, tror inte de var så farligt. Tog ca 45 min från flygplatsen.

Kvällsshowerna var ok! Vi såg några mini disco shower o de hade sin charm :) banken tyckte det var roligt!
    Nån gång hade de modevisning under dagen, tyckte dock den var lite märklig hehe.. :)

Har jag svarat på allt? Skicka fler frågor om jag glömt ngt

• Yosa
    lillisen2 skrev 2013-02-14 21:33:36 följande:
    Hej igen :) Vi åkte med barn som var 5 mån och en på 13 mån. Det fanns pooler med olika storlekar, vi var mest vid barnpoolen som jag gissar var max 50 cm djup :) Det var stor buffé på detta hotellet oxå, både morgon o kväll. Däremot var de inte så stort utbud på lunch, i poolbaren! Men de hade även lunch i restaurangen, dock var Vi aldrig där och åt så jag kan inte uttala mig om den. Backarna var väl branta, men inget jag kommer ihåg, tror inte de var så farligt. Tog ca 45 min från flygplatsen. Kvällsshowerna var ok! Vi såg några mini disco shower o de hade sin charm :) banken tyckte det var roligt! Nån gång hade de modevisning under dagen, tyckte dock den var lite märklig hehe.. :) Har jag svarat på allt? Skicka fler frågor om jag glömt ngt

Okey tack snälla för ditt svar! Då påminner kanske maten om Bahia feliz som bara ligger nån mil från puerto rico. Buffe på frukost, lunch, middag men också tråkig poolmat vid lunch. Vi höll oss till buffen även på lunchtid. Blir jättebra! Tog ni den numrerade trappan ner till stranden? Är det puerto ricostranden du menar eller tog ni er till amadores-stranden. Ska vara ungefär lika långt till dessa två enligt ving.
  • lillisen2

Nä de gjorde vi aldrig. Vi stannade bara vid poolen med de små, vi kände att de räckte.
    Om vi titta från vår balkong så fanns det en sandstrand, men jag vet inte vad den hette :)

• Dolce

Hej, vi var där i juni 2011. Det är ungefär lika långt till Amadores och till stranden i Puerto Rico. Vi tog taxi till stranden, om jag minns rätt kostade det ca. 3 euro , billigt. Jag tyckte att det var helt ok hotell. Jag gillade maten på kvällen, den serverades i hotellets restaurang. På morgonen och under dagen serverades maten i restaurangen bredvid poolen. Vi åkte med Ving och var väldigt nöjda måste jag säga. Vi har 2 barn, de var 2½ år och 7 månader. Vi åker med Ving det här året med fast till en annan destination.

• Yosa

Minns ni om det fanns skyltar vid buffen om vilka allergener ( tex mjölk, gluten, ägg etc) som maten innehöll? Jag har sett sådana skyltar när jag åkt med Fritidsresor och det har underlättat väldigt mycket. Kan ni minnas några sdana skyltar vid maten?

• ensamborta

Hej, kanske lite sent att skriva men jag jobbade på detta hotell 2011-2012 och har vart där efteråt och sett att de har tyvärr gått ner sig med aktiviteter och underhållning för barn och vuxna lika så,. Underhållningen för barnen är jätteviktig (ni föräldrar får en break på dagarna) och nu har de tyvärr bytt entertainers ("ledarna") till thomas cook personal vilket gör att de inte har samma intresse och fokus på barnen och deras föräldrar. När jag jobbade där erbjöd vi babysitting så föräldrarna kunde ha ngn timmas escape, vilket faktiskt kan vara väldigt skönt! Maten är inte den bästa på lunchen vid poolen men man äter ändå inte trerätters varje måltid, vid poolen serveras bara snacks - hamburgare m.m. barn gillar det. Och en gata ner så finns ju en av de bästa restaurangerna i Puerto Rico - La Taberna, jätte mysig och jättegod mat. Nära till två stränder - Amadores och Puerto Rico och till två shopping centre - Puerto Rico C.C och Europe C.C MAssa marknader om man vill också. Hotellet är ju bra för barnfamiljer, finns det man behöver! :)

Svar på tråden Puerto Azul, Puerto Rico Gran Canaria. Vad tyckte ni?