Snälla, kom med tips gällande trotsig 3-åring!!
Jag har världens mest underbara 3-åring MEN, senaste veckan har varit så jäkla jobbig med henne.
Skäms för att säga så men sömnbrist kan väl påverka vem som helst.
Brukar natta henne i vår säng runt 19-snåret. Ofta somnar hon runt 20-21. Inga problem på den fronten egentligen. Innan hon somnar brukar jag hinna natta hennes lillasyster som är 3 månader så att jag och stora tjejen kan läsa saga och gosa innan hon somnar.
Problemet är senare på kvällen/natten.
Hon brukar vakna runt 24-snåret och vara ilsken. Börjar med att hon ligger och stretar med armarna och benen, liksom sparkar och har sig samtidigt som hon grymtar surt.
Brukar fråga vad hon vill, erbjuda min famn, erbjuda att klappa på henne eftersom hon brukar vilja det osv. Men då skriker och gråter hon bara.
Det enda hon säger är: jag vill ha nånting annat. Eller jag vill ha nånting att äta på.
Brukar ge henne kvällsfika precis innan läggning så hungrig tror jag inte att hon är varenda kväll.
Har tagit upp henne några gånger och erbjudit nåt att äta men då vill hon inte ha.
Hon bara skriker och slår mig och säger att hon är ledsen.
Det verkar inte röra sig om mardrömmar heller.
Och det brukar ta ca 2 timmar innan hon blir lugn och snäll igen och kan somna om. Då brukar det vara dags för lillasyster att vakna ett par timmar för att äta osv. Sömnen uteblir alltså för min del dessa roliga kvällar.
Har ni tips på vad jag kan göra? Försöker avleda henne genom att prata om olika saker. Jag har skällt. Jag har försökt diskutera med henne och jag har försökt att ge henne det hon vill ha.
Vill inte ens gå och lägga mig längre för att jag vet hur jävliga nätterna kommer att bli.
Det är mycket trots dagtid och hon lyssnar inte på mig för fem öre. :(