Han säger att jag ska ha barnen VARJE helg!
På grund av mitt jobb som innebär mycket resande kommer min man vid vår separation nu få huvudsaklig vårdnad om våra barn. Jag kommer ha dem mycket på somrarna, har sex veckors semester, och så ofta jag kan i övrigt. Självklart VILL jag träffa mina barn, ingenting annat är tänkbart.
Men min exman säger att jag ska ha barnen varje helg, fredag kväll till söndag kväll. Han tycker att om han ska ha dem hela veckorna så ska jag ha dem varje helg. Är det verkligen ok? Jag älskar mina barn, men om jag ska ha dem hos mig varje helg kommer mitt lilla, lilla sociala liv helt dö ut. Kommer inte kunna skaffa barnvakt åt dem, ska jag ha dem hos mig vill jag vara med dem. Men med långa arbetsveckor, tidiga morgnar och sena kvällar kommer jag aldrig få träffa mina vänner eller ha en chans att gå vidare.
Min exman däremot kommer ha alla helger för sig själv, dejta, umgås med vänner, åka iväg och göra saker. Varje helg.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-06 15:13
Min exman (snart iaf) är arbetslös sedan ett tag, barnen går på förskola och skola om dagarna. De är 4 och 7 år gamla.
Han och jag tog gemensamt beslutet att jag skulle satsa på min karriär och jag är nu sex månader in i satsningen, har ca 6 månader kvar och efter det bör jag kunna ha barnen veckovis.
Min man var otrogen mot mig, när det kröp fram krävde jag skilsmässa.