• avil

Fin doppresent till baby.........???

Snälla-tips på doppresent till en släktings  baby. Vad ger man-tror inte mamman vill ha saker att lägga på hög typ...Hon är en minimalistisk typ. Kan jag tex ge de träd i vi skogen. Eller verkar det jättedumt??  Själv tycker jag det är jättefint. men det kanske inte passar sig till dop.....TIPS!! tack inga tenngrejer i alla fall........

• Svar på tråden Fin doppresent till baby.........???
  • Aileen Allannah

Vi fick böcker och halsband och allt möjligt, men det jag blev gladast för var ett gåvobrev där givaren hade köpt poliovaccin och vätskeersättning genom Unicef. Ingenting som läggs på hög, bebisen bryr sig ju inte om vad den får egentligen, men 100 påsar vätskeersättning kan rädda liv.

• avil
    Tant Groda skrev 2013-01-05 22:01:29 följande:
    Avil: det var till dig! Telefonen ändrade ditt namn utan att såg det...dumma telefon

Tack!!
  • Grandmother
    Aileen Allannah skrev 2013-01-05 22:02:37 följande:
    Vi fick böcker och halsband och allt möjligt, men det jag blev gladast för var ett gåvobrev där givaren hade köpt poliovaccin och vätskeersättning genom Unicef. Ingenting som läggs på hög, bebisen bryr sig ju inte om vad den får egentligen, men 100 påsar vätskeersättning kan rädda liv.
  • Pralina 81

Vi fick en babyfotografering i dopgåva. Det var helt klart bästa presenten. Vi fick både ett album och förstoring.

• Cantaton

Jag tycker att den idén du har själv är jättefin. Ett alternativ kan vara att köpa via Better Globe (ett norskt företag) där träden ger avkastning när trädet avger gummi, nötter, frukt etc. Så det blir ett miljövänligt sparande till barnet

betterglobe.com/TreesRegistration.aspx 

• Frudrutt89

Beställ en tavla hos formeli.se med födelsedatum, vikt, klockslag, längd, namn. Har gett bort flera såna i doppresenter och dom är så fina och billiga :)

• hannahenenkle

Kanske lite sent ute , men en sådan här doppresent i keramik under tusenlappen som man hittar hos pargoletti kanske?

• Missami

Kolla in Doppresenten.nu. De har kompletta lösningar för både dop och babyshower. Söta presentkorgar, babyblå för honom och babyrosa för henne

• avil

tråden är gammal o allt ör över . MEN jag köpte en halskedja med ett guldhjärta ,eller det var liksom som att två hjätran sitter bredvid varann.Det ser ut så-fast det är inte två lösa.utan bara ett (skulle symbolisera hennes bror o henne egentlige,tänkte jag)...... Jättesött. PLUS att hon fick träd i viskogen.

• Cantaton
    avil skrev 2013-06-04 11:05:13 följande:
    tråden är gammal o allt ör över . MEN jag köpte en halskedja med ett guldhjärta ,eller det var liksom som att två hjätran sitter bredvid varann.Det ser ut så-fast det är inte två lösa.utan bara ett (skulle symbolisera hennes bror o henne egentlige,tänkte jag)...... Jättesött. PLUS att hon fick träd i viskogen.
    Vad fint!
Svar på tråden Fin doppresent till baby.........???