• Kvinna1991

Paket saknar mitt namn och adress

Hej FL:are!

Jag har självklart råkat ut för ett problem jag inte vet hur jag ska lösa.

Jag beställde ett paket från England, från ett seriöst Fairtraderföretag, och frakten har sköts av ett företag vid namn ParcelForce. Paketet har jag kunnat följa via utländska "tracking"nummer, och har nu även fått försändelseID:et som jag kan söka paketet inom Posten's spårning på deras hemsida. Paketet har inte haft några problem med att anlända till Sverige, inte heller har det varit ett problem att få det skickat till min ort.

Paketet skulle egentligen ha sänts hela vägen hem till min dörr, och här har vi problemet med stort P. Jag har ju kunnat spåra paketet, där det står "attempted delivery". De har alltså försökt sända mig paketet till dörren. Detta tyckte jag först var konstigt, då jag var hemma hela den dagen och ingen har varit här och knackat på. När jag då får det svenska försändelseID:et från säljaren, så ser jag ju att säljaren varken skrivit min adress eller mitt namn, eller annan information som kan länkas till mig på paketet. Det enda säljaren skrivit är postort, postnummer och Sverige. Ja, ni förstår ju själva. Fantastiskt.

Min fråga är nu vad jag ska göra nu? Självklart ska jag prick 08:00 måndag morgon ringa in och förklara min situation för postdepån, företagscentret. Men hur ska jag kunna få ut ett paket som inte kan länkas till mig som fysisk person? Varken namn, personnummer eller adress står där. Bara postnummer, postort och Sverige. Jag har alla mail mellan både mig, säljare och fraktbolag, så även kvitto på Paypal.betalningen jag gjort för paketet och frakten. Det är ju mitt paket, jag kan säga precis vad som är i det och hur många varor osv. Hur övertygar jag Posten?

Tacksam för många snälla människor som svarar
    /Sorgsen och nervös kund

• Svar på tråden Paket saknar mitt namn och adress
  • Nyfikna72

Du lär knappast ha nå problem att få ut det om det nu hamnat på ortens företagscenter. Du har nog bevis så det räcker......

• 223

Jag tror inte du får ut det. Hur ska dom veta vem det ska till om det inte står namn. De går nog i retur och föreaget får skickad det igen med namn på.

Men det ska bli spännande att veta hur det går.

• Evilina

Har du fått ut ditt paket? Om inte, har du något "bevis" för att det är ditt ex kopia på beställningen eller nåt sånt som du kan visa upp?

• Kvinna1991

Hej mina damer och herrar

Paketet fick jag mycket riktigt åka in och hämta på företagscentret, och det vart inga problem med det. De öppnade helt enkelt paketet och där inne låg adress- och personuppgifter. Sorry för sent svar, har inte varit hr inne på över ett år :O

Tack för svaren, förresten

Svar på tråden Paket saknar mitt namn och adress