scrapparlotta skrev 2013-01-06 21:24:00 följande:
Ok, som jag kanske anade så är det olika smaker :) En del gillar det och andra inte. Jag skulle tippa på att jag inte gillar det. Men jag har så svårt att veta vad man ska äta till frukost, macka är ju inte nyttigt sägs det. Och keso, usch...vidrigt!! Just nu äter jag en macka med ägg och kaviar. Men jag går upp kl 05.30 och har inte frukost på jobbet förrän kl 9. Jag måste äta nåt innan dess också. Som jag gör nu så äter jag en macka i bilen också, och sen min äggmacka på jobbet. Men tja.....det är väl inte så bra att äta så mycket macka om man ska gå ner i vikt....
Jag är själv en "mackoman" och skulle aldrig klara att vara utan mackor, jag kör på ett lowcarb-bröd nästan utan kolhydrater!
www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx
(jag byter ut Keso mot philadelphiaost och skippar gojibär om jag inte har några)
Jag skivar upp hela limpan och lägger i frysen, sedan rostar jag en skiva vid behov, supergott!
Ang. fiberhavregrynsgröt så är den godare för den blir "mjukare" tycker jag än vanliga havregryn. Gör den INTE dagen innan, se istället till att ha havregryn på jobbet med lite äppelmos eller osötad lingonsylt så kan du fixa till gröt på ett par minuter.
Andra frukost/mellanmåls-alternativ jag brukar göra är stekta ägg med paprika, en burk makrill i tomatsås, smoothie på frukt och yoghurt t.ex.