• Svar på tråden Mammor i nyköping??
  • Hallonfrossa

    Kiwii:
    Ja den kommer att komma, min syntes väldigt bra i vecka 25, och började även synas en del i vecka 20, nu får det inte att gömma magen, den är svullen så det heter duga, går in i vecka 7 på tisdag så är inte så långt gången, förra graviditeten syntes magen i vecka 12 :)

    Jag ska på inskrivning 13/8 på sjukhuset, går du oxå där?

    Jag har en del krämpor, och i natt har jag mått så illa och haft så ont i magen att jag knappt kunnat sova :-/ har inte haft några symtom alls med de andra barnen så det är nytt för mig, så är lite blandade känslor haha

    Ja många som har krämpor i vanliga fall mår avsevärt bättre när de är gravida så passa på och njut för fulla muggar :)

    Haha j men det gör man ju, trots att deg känns jobbigt att längta bort sommaren ;)
    När är du beräknad?

    Det samma till dig :)

  • kiwii
    Hallonfrossa skrev 2013-06-30 10:44:29 följande:
    Kiwii:

    Ja den kommer att komma, min syntes väldigt bra i vecka 25, och började även synas en del i vecka 20, nu får det inte att gömma magen, den är svullen så det heter duga, går in i vecka 7 på tisdag så är inte så långt gången, förra graviditeten syntes magen i vecka 12 :)

    Jag ska på inskrivning 13/8 på sjukhuset, går du oxå där?

    Jag har en del krämpor, och i natt har jag mått så illa och haft så ont i magen att jag knappt kunnat sova :-/ har inte haft några symtom alls med de andra barnen så det är nytt för mig, så är lite blandade känslor haha

    Ja många som har krämpor i vanliga fall mår avsevärt bättre när de är gravida så passa på och njut för fulla muggar :)

    Haha j men det gör man ju, trots att deg känns jobbigt att längta bort sommaren ;)

    När är du beräknad?

    Det samma till dig :)



    Hej

    Är ju min första riktiga graviditet så den lär komma du väntar ju barn nr 3 o då brukar det ju synas mkt tidigare :)

    Nä jag går inte på sjukhuset ska bara dit på RUL sen. Går annars hos min läkare o bm på kvinno hälsan har gjort det sen min sjukdom kom så det känns tryggt att vara kvar hos dom. Dom har vart med oss iallafall år:)

    Utifrån första uträkningen så är det 5 dec beräknad får se sen om det blir ändrat nått borde stämma ganska bra eftersom vi gjorde ett FET :)

    Aj hoppas dina krämpor har gått över :(är väl för att allt växer hoppas du får sova i natt. Bor du i Nyk eller oxå utanför?

    Ska åka in till stan nu o luncha med en kompis se om jag hittar nån fin sommar klänning att ha :)

    Kram
  • Hallonfrossa

    Aha, ja jag har hört att kvinnohälsan ska vara bra, har alltid gått på sjukhuset så jag hoppas det är bra där fortfarande, var 4år sedan sist nu.

    Ja det förstår jag att du väljer att ha kvar dem! Känns ju alltid bäst så :)

    Håller tummarna att du hittar något fint :)

    Kram

    Jag bor inne i Nyköping, vart bodde du?

    Åh vad mysigt, hoppas du får en toppen mysig lunch :)

  • kiwii

    Hej här går det bara bra vill att veckorna ska gå fortare bara :) på på ul i dag hoppas det går bra. Hur går det själv då? Kram

  • Hallonfrossa
    kiwii skrev 2013-10-14 12:11:34 följande:
    Hej här går det bara bra vill att veckorna ska gå fortare bara :) på på ul i dag hoppas det går bra. Hur går det själv då? Kram


    hur har det gått på ul??


    vad roligt! vet ni vad det blir?


    ja veckorna kan kännas sega ibland men jag tror man kommer sakna magen och så sen när det är klart så för min del gör det inte så mycket att tiden går sakta ibland.


     


    för mig rår dagarna jätte fort trots heltids sjukskrivnning :D

  • kiwii

    Har du blivit sjuk skriven pga av foglossning eller?kommer du vara sjukskriven tills det är dagx? Det gick bra på ul så det känns kanon. Hämtade ut vagn o baby skyddet o dag oxå så nu är det fixat. Kommer inte sakna magen faktiskt tycker mera att den är i vägen vad man än gör :)fast att den inte är jätte stor ska bli skönt att förhoppningsvis komma i sina favvo byxor sen :)och hoppas det går fort bara haha Vet nog vad det blir men ja o mannen vill hålla det för oss själva :) åter kommer när den har tittar ut ;)

  • Hallonfrossa
    kiwii skrev 2013-10-14 17:12:53 följande:

    Har du blivit sjuk skriven pga av foglossning eller?kommer du vara sjukskriven tills det är dagx? Det gick bra på ul så det känns kanon. Hämtade ut vagn o baby skyddet o dag oxå så nu är det fixat. Kommer inte sakna magen faktiskt tycker mera att den är i vägen vad man än gör :)fast att den inte är jätte stor ska bli skönt att förhoppningsvis komma i sina favvo byxor sen :)och hoppas det går fort bara haha Vet nog vad det blir men ja o mannen vill hålla det för oss själva :) åter kommer när den har tittar ut ;)


    Ja det är foglossning, jo jag har saknat magen många gånger men inte förens ett halvår eller så efter att bebis kommit :)

    Men sen är det skönt när man kan få på sig normala kläder igen!

    Skönt att allt såg bra ut och mysigt med en liten hemlis :) får se om ni gissar rätt ????

    Härligt! Då känns det väll lite närmre nu! Är det i december du är beräknad eller slutet av november?
  • kiwii

    Beräknat den 5 dec så har den inte kommit då så blir det i gångsättning Om den inte vill komma tidigare förstås. Visste ni vad ni väntar denna gång? Men mår du bra annars kan du röra dig någerlunda? Kram

  • Hallonfrossa
    kiwii skrev 2013-10-15 07:49:21 följande:

    Beräknat den 5 dec så har den inte kommit då så blir det i gångsättning Om den inte vill komma tidigare förstås. Visste ni vad ni väntar denna gång? Men mår du bra annars kan du röra dig någerlunda? Kram


    Okej, men vi kan ju hoppas på att den kommer lite tidigare ????

    Nej hen hade rumpan gömd i en skuggig zon så det gick inte att se men ska på ul i vecka 26 så då hoppas vi kunna kolla ????

    Jo jag klarar av att gå små väldigt långsamma rundor, men om det blir för mycket får jag äta upp det under några dagar sedan, så gäller att hålla ett jämnt tempo hela tiden, sen har jag 665mg alvedon jag kan ta om det är riktigt illa men de hjälper inte så värst mycket, kan få citodon sedan men vill inte ta en massa läkemedel så får väll härda ut, finns ju kryckor och så jag kan få när det blir tyngre och halare ute.

    Då kommer er lill* inte så långt efter min dotters födelsedag, hon fyller 6år 23:e November :)
  • kiwii

    Jag hoppas bara den inte kommer för tidigt att den är helt klar innan den vill komma :) så vi får se när det blir av. Ush din foglossning låter inge vidare jag har jätte lite bara så jag ska inte klaga. Har ni några namn då? Har ni köpt mkt nytt eller har ni mkt sparande efter dom andra 2? Vi har handlat allt nu sen får vi väl se om det är nått som fattas :) Vill gå på ledighet nu räknar ner dagarna är så segt :( Är din älsta dotter 6 år :) hur gammal är den andra?

  • Hallonfrossa
    kiwii skrev 2013-10-15 12:10:46 följande:

    Jag hoppas bara den inte kommer för tidigt att den är helt klar innan den vill komma :) så vi får se när det blir av. Ush din foglossning låter inge vidare jag har jätte lite bara så jag ska inte klaga. Har ni några namn då? Har ni köpt mkt nytt eller har ni mkt sparande efter dom andra 2? Vi har handlat allt nu sen får vi väl se om det är nått som fattas :) Vill gå på ledighet nu räknar ner dagarna är så segt :( Är din älsta dotter 6 år :) hur gammal är den andra?


    Det är den säkert ska du se ????

    Nä den är ingen hitt, men man vänjer sig tyvärr, med första barnet började jag känna av lite foglossning i vecka 28, med andra i vecka 16 och denna gången i vecka 11 så det vart värre och värre :-/

    Vi har våra namn klara :) ni då??

    Vi har inget kvar sedan de andra, utan det blir att skaffa nytt nu :) lilla tjejen är 4,5 år så blev inte att man sparade på allt, vissa kläder bara :)

    Hon blir 5 27:e mars så strax efter att bebis ska komma :)

    Ja jag förstår att du vill vara ledig nu! Det är tungt i slutet, har du fått stor mage nu? :)
  • kiwii

    Så stor är den inte men det är jobbigt ändå spec på jobbet. Följer kurvan så det är bra:) o har gått upp några kg så vi får väl se hur slut spurten blir hoppas bara den inte blir jätte stor o att kg drar i väg nu i slutet. Några trodde för nån dag sen att jag skulle ha i januari haha Namnen är klara så får väl hoppas att h-n kommer att passa i namnet bara när h-n tittar ut annars blir det lite bekymmer haha :) Stora barn du har :) skoj är dom förväntans fulla på en liten bebis nu då?:)

  • Hallonfrossa
    kiwii skrev 2013-10-15 18:01:57 följande:

    Så stor är den inte men det är jobbigt ändå spec på jobbet. Följer kurvan så det är bra:) o har gått upp några kg så vi får väl se hur slut spurten blir hoppas bara den inte blir jätte stor o att kg drar i väg nu i slutet. Några trodde för nån dag sen att jag skulle ha i januari haha Namnen är klara så får väl hoppas att h-n kommer att passa i namnet bara när h-n tittar ut annars blir det lite bekymmer haha :) Stora barn du har :) skoj är dom förväntans fulla på en liten bebis nu då?:)


    Vad skönt! Min mage växer så det knakar!!

    Den är ivägen hela tiden ;)

    Jag tror absolut att namnen kommer passa, har ni reserv namn med?

    Vi har två av varje för att vara på den säkra sidan ;)

    Ja de börjar bli stora, Molly har ju börjat nollan nu :) hon är så stolt över att börjat skolan :)

    De är jätte förväntansfulla!! Lilla tjejen har döpt bebis till Pisse-Nisse och brukar klappa magen och fråga om pisse-Nisse mår bra :)

  • Hallonfrossa

    Hej tjejer!

    Har inte varit inne på ett tag, men nu har vi varit på köns ul (förra lördagen) och det är visst en tredje tös som ligger i magen :)

    Hon vägde då 1014g och låg på + 10% i tillväxt.

    Var idag hos bm och hon ligger på den översta kurvan fortfarande med ett sf mått på 28cm i vecka 27+0 enligt rul.

    :)

    Hur går det för er andra?

  • kiwii

    Väntar på att våran ska komma :) bf på tors men lär gå över en vecka känns verkligen som det. Är så less på att vänta hela tiden ush. Grattis till att det är en liten tös :) vilken v är du i nu? Kram

  • Hallonfrossa

    Åh den där väntan :) men vad mysigt ni kommer ha det med jul och ny bebis och allt :) Snart har ni bebis här hos er :) Jag är i vecka 28 enligt rul men 29 enligt mig själv haha rul stämmer inte alls med mina datum så tror mer på det :)


    kiwii skrev 2013-12-02 14:13:51 följande:
    Väntar på att våran ska komma :) bf på tors men lär gå över en vecka känns verkligen som det. Är så less på att vänta hela tiden ush. Grattis till att det är en liten tös :) vilken v är du i nu? Kram

Svar på tråden Mammor i nyköping??