• Anonym

Min pojkvän snackar skit om mig på den här sidan

Min pojkvän visade mig en tråd han har skrivit där han skriver massa skit om mig och även massa andra gör det.
    Ska jag lämna honom??? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-08 13:49
    www.familjeliv.se/Forum-4-288/m68216615.html

• Svar på tråden Min pojkvän snackar skit om mig på den här sidan
  • EnAnonumius
    Jellybeanbaby skrev 2013-01-09 22:24:15 följande:
    NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH sluta nu snälla
    Cool
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • jeanes

Alltså, Gud så ledsen jag blir när jag skrivit vad du gjort. Jag kan riktigt känna frustrationen din pojkvän måste känna.
    Att LURA till sig en graviditet e AVSKYVÄRT!! Begriper du inte detta själv? Hur kan du bara gå vidare med detta? Hur fungerar du? Förstår du överhuvudtaget vad det innebär att  ha barn? Jag har två barn, en flicka på 11år o en pojke på snart 3år. Nu väntar vi även tvillingar o jag e livrädd o därför blir jag så jäkla förbannad när jag läser sådant här. 
    Du skriver att du inte kräver något av fadern, men det enda du tjattrar om e det förbannade underhållet som du trot att du ska klara på dig på utöver föräldrapenning o barnbidrag. Du ljuger ju hela jäkla tiden!!

O en annan sak, hur många har du egentligen berättat för i verkligheten att du lurat din pojkvän? Har du pratat om det på dina samtal? Det kan ju inte finnas någon i hela världen som kan tycka detta e okej. Men det struntar väl du i, för du har ju fått det du ville ha o var ute efter o då spelar väl andras åsikter ingen roll? O ännu mindre faderns? Lägg INTE någon som helst skuld på fadern, han har inte gjort något fel, då han litade på dig som man ska kunna göra på sin partner. 
    Det e inte ett dugg synd om dig!! Det e synd o pappan och barnet, men du förstår inte det. Begriper du inte vad du gjort, människa lilla?? 

• claramango

vad är det för fel på bruden? man lurar inte till sig en graviditet! det värsta är att hon verkligen beter sig som ett barn, egoistiskt.

barn ska inte ha barn

• lilllan83
    Anonym skrev 2013-01-08 14:14:18 följande:
    Och hur ska jag bevisa motsatsen? Vill du ha en magbild, veta vad dom sade på UM, veta om bråket på UM, min borderline?

Du är alltså en 16-årig tjej med borderline personlighetsstörning som ljugit och gått bakom ryggen på din pojkvän för att bli med barn? Å du ser inget problem med det? Känns du själv att ditt barn kommer födas med bästa möjliga förutsättningar? Varför måste du absolut ha barn just nu?
  • EllieW86
    Iam skrev 2013-01-09 19:45:10 följande:
    Det är inget barn än, och således heller inte mord. 
    Däremot är det skrämmande att du fäller en sådan här kommentar i en tråd som handlar om en 16-åring som uppenbart inte är redo att bli mamma på många år än.
    Det är människor med dina åsikter som gör att kvinnor mår dåligt för att dom gör abort.. är det verkligen ett lidande du anser att du har rätt att åsamka andra?  
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • lilllan83
    Anonym skrev 2013-01-08 22:55:45 följande:
    Fast varför har då inte min pappa behövt göra det om man nu måste?

För att de bodde väl ihop och hade ett barn tillsammans sedan tidigare? Är det "uppenbart" vem som är pappa så brukar den personen föras upp som far. Om paret är gift exempelvis, då behöver inte pappan skriva på. Tror ja..
  • EnAnonumius
    lilllan83 skrev 2013-01-10 03:35:01 följande:

För att de bodde väl ihop och hade ett barn tillsammans sedan tidigare? Är det "uppenbart" vem som är pappa så brukar den personen föras upp som far. Om paret är gift exempelvis, då behöver inte pappan skriva på. Tror ja..
    Det stämmer att det är faderskapspresumtion när fadern är gift med mamman.

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Maria Nabard
    Anonym skrev 2013-01-08 13:54:27 följande:
    Vad är problemet?! Han kan ju välja att inte ha något med mig eller mitt barn att göra om han nu är sådan jag klarar mig fint,

Det är inte bara ditt barn, det är hans också och du har lurat honom så att du blev gravid. Hade han fått vara med och bestämma så hade det inte blivit några barn just nu. Han vill skaffa sig en utbildning, jobba, tjäna pengar, resa.. sånt som man ska göra när man är ung...
  • En Mamma Till 2

Har inte läst jättemycket av tråden men vill bara säga så här till TS:

Du kan självklart skaffa barn nu och de kan säkert gå bra MEN snälla begrunda:

Att skaffa barn för att fylla ett tomrum hos sig själv kommer bara ge en en tillfällig lycka, visst kommer du alltid vara lycklig över ditt barn men det där tomrummet som detta barn skulle fylla kommer finnas där ändå. Det är ingen plats för ett barn! Och ett barn förtjänar ALLTID att bli till för mer än bara att agera utfyllnad!
    Och man är för att vara helt ärlig inte så jävla lycklig hela tiden, faktum är att man tom. kan känna sig olycklig!
    Den där lyckan som människor på film får när barn kommer till världen den vet jag inte ens om den finns. Att skaffa barn är så sjukt jävla omtumlande att även den lyckligaste och "helaste" människan blir omskakad, REJÄLT! Och för att tala för mig så mådde jag JÄTTEDÅLIGT trots att jag fått de finaste jäkla ungar man kan få!

Så vänta...vänta och "fyll ut dig själv", bli vuxen och bli av med allt det där jobbiga som det är att vara tonåring. Och sen när du är "vuxen" så kan du skaffa barn, och då LOVAR jag dig. Det kommer vara så värt väntan! Det om nåt är värt väntan! Och då kanske du även kan njuta av det helt och fullt ut!

All lycka till

/En Mamma Till 2

Sen en liten extrakommentar till dig som menar på att man mördar barn vid abort:

Sluta nu! Det är nog INGEN som gör en abort för skojs skull. Man gör det för att det är enda alternativet av olika anl. men man gör det lika mycket för det barn som skulle blivit. Dina kommentarer gör ingen skillnad förutom sparkar på en kvinna som redan ligger ner!

• lilllan83
    Jellybeanbaby skrev 2013-01-09 17:24:50 följande:
    Jag håller helt med dig. Propagerat för det ett tag.

Ta en titt på dagens hetaste trådstarter. Hur många är icke-anonyma?

Varför måste man vara anonym för att starta en tråd om mäklarinfo, skilsmässoinfo, eller allmän barninfo? VARFÖR?

Med tanke på alla påhopp folk som startar trådar här får så är det väl knappast konstigt att folk väljer att vara anonyma.

Ska man inte få vara anonym som TS så bör man heller inte få vara det när man kommenterar, för det är där de största rötäggen gömmer sig.
  • Jellybeanbaby
    lilllan83 skrev 2013-01-10 13:32:44 följande:

Med tanke på alla påhopp folk som startar trådar här får så är det väl knappast konstigt att folk väljer att vara anonyma.

Ska man inte få vara anonym som TS så bör man heller inte få vara det när man kommenterar, för det är där de största rötäggen gömmer sig.
    Och vilka är det som brukar stå för 90% av påhoppen?

...

Just det. De anonyma.
    FL-ungmödrars familjeplanering: Pop a condom style. Oh!
  • Jellybeanbaby

Alltså, MAO, jag håller med. Reducera anonyma postare till Känsliga rummet, och för de som startar trådar som inte hör hemma där, flytta de trådarna.

Sen håller de tydligen på att jobba på att alla anonyma ska tvingas skriva i ett nick... Det tror jag inte kommer avhjälpa situationen men vi får väl se. De har "jobbat på det" sen minst maj förra året...

FL-ungmödrars familjeplanering: Pop a condom style. Oh!
  • Hundälskaren

Jag tycker som föregående talare!
    Jag tycker inte det är ok att vara elaka på den här sidan
    där folk faktiskt skriver för att få råd och hjälp, som i sin
    tur ska ge tröst och stöd åt den som skriver och startar
    en tråd, snart är det väl ingen som vågar starta en tråd
    för att man är rädd för att bli sårad.   
    Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • Jellybeanbaby
    lilllan83 skrev 2013-01-10 01:51:03 följande:

Du är alltså en 16-årig tjej med borderline personlighetsstörning som ljugit och gått bakom ryggen på din pojkvän för att bli med barn? Å du ser inget problem med det? Känns du själv att ditt barn kommer födas med bästa möjliga förutsättningar? Varför måste du absolut ha barn just nu?
    TIO F**KING TUMMAR till dig, lillan. Skulle bra gärna ha svar på detta från TS men det kommer vi nog få se oss i stjärnorna efter.

Well behaved women rarely make history
  • Lindsey Egot the only one

Herregud va trött jag är på mot trådar!
    Prata med varann irl istället. Din kille är frisk således har han sökt stöd hos sina föräldrar samt sökt råd här. Det är inte skitsnack. Du borde läsa om din psykiska sjukdom och ta till dig vad det innebär att leva med borderline och vilka konsekvenser det kan ge. Sedan borde du koncentrera dig på gymnasiet och skaffa dig en utbildning så du kan försörja ett barn. Sedan kan du hitta någon och skaffa barn med. Tilliten till din nuvarande pojkvän har du kört i botten. Du borde även läsa om vad tillit är och varför man behöver ha det i ett förhållande. Sedan får du arbeta på att få en sjukdomsinsikt samt reda ut det du ställt till med.

• Fille88

Ts vem bryr sig om vad han gör? Lite moral hade varit bra att ha för din del, då kanske pojkvännen ej hade snackat skit. Lägg ner tråden nu, ingen stöttar dig, du är en vuxen kvinnna som har förstört liv, ta dig i kragen och rätta dig.

Har du någon störning i skallen gumman? Med tanke på vad du gjorde !! :P    

• Emma 761

Seriöst?!
    Föddes du igår eller?
    Man gör inte så!
    Att skaffa barn är ett gemensamt beslut. Och blir man det ändå men partnern inte vill så får man fan ta det i beräkning och ev göra abort.
    Och varför i helvete är man så dum och skaffar barn nu?!
    Du har ingen utbildning! Hur hade du tänkt dig att bygga en framtid efter du fått barnet?
    Det är jävligt själviskt och göra så för du ger ju inte barnet en bra start heller direkt.

• Hundälskaren

Till TS du bör seriöst tänka på att lägga ner denna tråden,
    och skaffa stöd och hjälp någon annanstans ifrån. 

Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
Svar på tråden Min pojkvän snackar skit om mig på den här sidan