Thaleya1 skrev 2013-01-13 14:48:19 följande:
Jag tänker så att när det är en första dejt eller ett tillfälle där de först träffas och det inte sker några sexuella förbindelser så behöver man inte berätta, men om det leder till fler dejter så bör man berätta och helst tidigt så att man inte missleder någon. Ärlighet är viktigt för mig, och jaf förstår att det kan vara svårt att hitta någon om man dejtar normalt i sverige och har bytt kön eller är transsexuell, men i längden är det bättre att man hittar någon som känner sig bekväm och tillfreds med hela den personen och inte bara idén utav hur personen ser ut på ytan just nu.
Jag har en kompis som varit man tidigare, hon har fortfarande penis men ska operera bort den så snart hon kan. Hon är väldigt vacker och många killar stöter på henne på krogen, tycker inte att det är fel sålänge hon inte går hem med någon och ger dem en oväntad chock. Jag skulle aldrig tro att hon har penis om jag såg henne med kläderna på.
Anonym (tjej) skrev 2013-01-13 19:56:36 följande:
Ja, det tycker jag, jag skulle vilja göra det. Både för att som transsexuell sålla bort dem som tycker att sånt inte känns okej men också inför ev sex. Personligen bryr jag mig inte om vad personen har för könsorgan eller så, men om jag "ställt in mig" på ett visst könsorgan och fantiserat om det och sånt så kan det kännas trist, snopet och avtändande att upptäcka att det är på det andra sättet. Oavsett vilket personen har alltså. Är jag förberedd så är det lugnt vilket som.
På samma sätt skulle jag berätta om jag haft någon avvikande kroppsdel som man inte förväntar sig att jag ska ha.
Nu handlade det om proop alltså en som faktiskt är opererad. är man inte opererad så är det väl en självklarhet att från början berätta.