ida12 skrev 2013-03-10 21:17:29 följande:
Hur har det gått för er som tagit trippelkur?
Jag har tagit en enkelkur utan resultat och är nu på min dubbelkur, men väntar fortfarande på äl. Än har det inte hänt något och verkar inte bli något heller :( Ska ta ett äl-test imorgon och om det inte visar något ska jag ringa till min gynekolog. Misstänker att hon då ska göra en undersökning och om det inte visar något så blir det antagligen diskussion om fortsättning. Tror då att hon kommer att öka på dosen så att det blir trippel eller byta till sprutor! Vill egentligen inte ta trippel eftersom jag hade biverkningar vid dubbel, men vad gör man inte för att få en liten!
Vilken cykeldag är du på? Jag fick äl på cd 31 i förra cykeln, den här gången på cd 22, en annan gång cd 19 osv.. Det har varit olika från gång till gång men jag har lyckats med varje trippelkur.. Enkel och dubbel funkade inte för mig. Har du varit på VUL och sett om någon blåsa vuxit till sig? Jag tror att det är bäst om du börjar med trippelkur innan sprutor. Sprutor är ju ännu mer stimulerande vad jag förstått och då tänker jag att det är mer biverkningar. Hoppas det blir bra till slut..
Kastrullis skrev 2013-03-11 09:57:37 följande:
Jag tog ett första test igår, men det var tokblankt. Inte helt kört än då jag "bara" är på äl+12 idag, men det känns inte så hoppfullt :-/ Ska ta ett nytt test imorrn, elr på ons.
ida12 - hoppas du får en äl av dubbelkuren nu. För mig har det varit så att jag har bara fått biverkningar de ggr jag lyckats få äl, så det låter lovande med biverkningar tycker jag

Vilken dag i cykeln är du nu?
Håller tummarna! ÄL+12 ja det kan fortf. vara för tidigt.. Man vågar inte riktigt hoppas..