• VIDE MI

Låtar till dop:) någon som kommer på någon fin låt?

Som rubriken lyder. Vi har hittills 'sång om friheten' men vill ha fler låtar på våran fina sons dop, men hjärnan har lixom vägrat ut sig. Kommer ni på någon låt, någon därute lär väl ha bättre fantasi än jag:)

• Svar på tråden Låtar till dop:) någon som kommer på någon fin låt?
  • Mrs Karlsson

Cecila Vennersten - Det vackraste jag vet
    Helena Bergström - Aldrig ska jag sluta älska dig
    Jeff Buckley - Hallelujah

• älskarlivet81

In my daughter's eyes (kan bytas ut mot son's)

Skyddsängeln

Välkommen till jorden

Välkommen hit (osäker på exakta titeln)

Handens fem fingrar

• Millan83

Det gåtfulla folket - Olle Adolphsson.

Själv sjöng jag första versen och refrängen på Kärleksvisan till min dotter när hon döptes.

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
    Kom ta min hand, jag håller i dig.
    Här i min famn, kan du våga tro.
    Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
    och jag vill ge dig allting jag har.
    Låt mig få bära dig när du är svag,
    för du betyder allting för mig.
    Var inte rädd, jag går bredvid dig.

• Acefi

Ett barn ska jag ha när jag blir stor - Jojje Wadenius

Utan dina andetag- Kent

• Rainbow Dash

Besvärjelse. Så fin. Inte ett öga torrt på dotterns dop. Skriven av Daniel Oskarsson. Hanna (hon som var gift med Stenmark) har gjort en version.

• Kråkakråka

Jag ångrar att vi inte hade Here comes the sun.." som ingångssång. Vi kom på det för sent, istället spelade pianisten (eftersom orgelmusik är så sorglig) Bamselåten - även den passade bra. Som tidigare inlägg hade vi "du vet väl om att du är värdefull, som är så fin att jag börjar gråta när jag hör den.

Vi fick också ha med vår hund under ceremonin. Hunden hade barnets namn i ett pergament runt halsen. När prästen frågade vad barnet skulle heta sprang han fram till oss med rullen. Lite töntigt, men vi unnade oss att vara lite corny.

Somewhere over the rainbow är också fin.

• älskarlivet81

Orgelmusik sorgligt?

Kråkakråka skrev 2013-01-14 23:34:21 följande:
    Jag ångrar att vi inte hade Here comes the sun.." som ingångssång. Vi kom på det för sent, istället spelade pianisten (eftersom orgelmusik är så sorglig) Bamselåten - även den passade bra. Som tidigare inlägg hade vi "du vet väl om att du är värdefull, som är så fin att jag börjar gråta när jag hör den.

Vi fick också ha med vår hund under ceremonin. Hunden hade barnets namn i ett pergament runt halsen. När prästen frågade vad barnet skulle heta sprang han fram till oss med rullen. Lite töntigt, men vi unnade oss att vara lite corny.

Somewhere over the rainbow är också fin.

Svar på tråden Låtar till dop:) någon som kommer på någon fin låt?