7 månaders som knappt sover på natten- lämna på förskola??
Hej.
Vår son är 17 månader och brörjade på förskolan i måndags. Jag lämnar honom på en annan avdelning med större barn och nya fröknar varje morgon eftersom hans avdelning inte är öppen när jag lämnar. Dåligt? Borde jag lämna senare, så att jag kan lämna på den avd. som han ska vara på? Han gråter när jag lämnar honom! usch vad det gör int i hjärtat. Förskolepedagogerna säger att man bara ska vinka och säga hejdå och gå. r det verkligen bra? Hur länge brukar det hålla i sig att de gråter när man lämnar?
han har börjat sova fruktansvärt oroligt på natten, skriker om vartannat, viftar med armar och ben och kan inte komma till ro. Jag lämnar vid kvart i sju. Kvart i fem vaknade han idag och gallskrek, inget hjälpte honom att somna om. Provade välling mm. Halv sex är det dags att gå upp (i alla fall för min del), då har jag ingen möjlighet att försöka söva honom längre, vilket resulterar i att jag måste ta med honom upp. Han har alltså varit vaken från 04.45 idag och ska på förskolan och de sover inte förrän 12.00. Hur går detta???? Vad ska man göra? Ska man tala om på förskolan att barnet vaknat så tidigt, att de är orologt på natten? Är det schysst att lämna barnet? han lär ju vara trött vid nio?! Men jag kan ju inte vabba pga av en sån orsak? Är förskolepersoneln van vid att barn kan ha dåliga nätter och är trötta på dagarna?
Kom med pepp och feedback tack! Behöver råd, tips och lugnande ord!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 07:51
7 månaders ska det vara!!! Inte 7 månaders som det står i rubriken!