• Webbredaktör Annelie

Känner du några barn som heter Oscar och Julia?

Medelsvensson har i genomsnitt två barn som heter Oscar och Julia.
    Känner du någon som döpt sina barn till just Oscar och Julia eller kanske heter dina barn det?

Enligt Statistik årsbok från Statistiska Centralbyrån består familjen Medelsvensson av mamma Maria, pappa Fredrik och barnen Oscar och Julia. De bor i en tätort någonstans i Sverige.
    Läs mer här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.1908428

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känner du några barn som heter Oscar och Julia?
  • TheSunset

Jag heter Maria i andra namn och jag har 4 barn. 2 barnen har fått namnen Julia och Oskar :)

• Grytlapp

Det finns en drös med Oskar och Julia i vår bekantskapskrets.

• Ekrlsn
    mrsStatham skrev 2013-01-17 13:03:29 följande:
    Mellanslag funkar jättebra för att fylla ut texten. Bara ett litet insidertips sådär Flört
    Så slipper du skriva, stryka för och ha sig tänkte jag...
    Så svårt e det inte att kopiera och stycka text ;)
  • Thyris

Haha, heter Maria och har en Julia ingen Fredrik och Oscar dock...

• canviva

Har en Oscar som är 5 år. Känner ingen Julia men en vuxen Oscar (36) samt att min sons gammelfarfar hette Oscar.
    Ingen annan på sonens dagis heter Oscar och det finns ingen Julia, där går 76 barn. Ingen av våra vänners eller släktingars barn heter Julia eller Oscar heller. Tror att statistiken räknar med alla namn dvs även andranamnen och det är därför man inte hör fler av alla populära namn.

• canviva

Fniss såg att det även gällde föräldrar och ja, jag heter Maria fast i andra namn och vi har två barn. Maken heter dock inte Fredrik och vi bor i Stockholms kommun.

• Tjorvigt

När jag var mindre så hade min mamma och hennes sambo hyresgäster som bodde i samma hus. Dom fick 2 barn, först en Julia och sen en Oscar =)

ღ Linus ღ
  • lövet2

Dottern har 2 kompisar som heter Julia och en Oscar går i klassen över henne.

• Dixie

Känner fler Oscar och Julia, dock inte syskon - men vet en familj med pappa Fredrik och son Oscar!

• Annaeu

Jo, flera stycken.

Jobbar nu i en klass med 50 barn. 3 Oscar och 2 Julia.

• Millan83

Haha känner en mamma Maria som har en Oskar och en Julia! Pappan var fel dock!

Svar på tråden Känner du några barn som heter Oscar och Julia?