Levendel skrev 2013-01-18 23:24:35 följande:
Dar varken du eller någon annan med att göra, allt ni vet är ATT inte varför. Att det är så beror på den inställning som finns att den som ger tillägg är djävulen själv. Jag tycker att det är mer intressant att du ställer den här frågan som till syvende handlar om skuldbeläggning och vem som är den bästa mamman.
Så länge som det är diskussioner och det skuldbeläggs har ingen med att göra varför någon ger tillägg.
men snälla nån, jag skriver ju att jag inte vill skuldbelägga någon alls. Jag ger själv ersättning till mina barn men skulle de vägra äta den nu så skulle jag inte trycka i dem mer av den.
om jag omformulerar min fråga då.
försöker man så länge att få ett barn att dricka välling för att BVC har sagt det, det är snarare det jag vill ha fram om det är pga bvc eller liknande.
jag ser bara inte meningen med att ge barnet välling när de inte vill ha den. sen har jag självklart ingenting med varje enskilld individ att göra, men tänkte att någon här kanske kunde förklara för mig varför man absolut vill ge den.
Jag ser absolut inget fel på tillägg på något vis, det är bra att det finns och för de barnen som gillar den så är det ju suveränt =)
Jag ställer absolut inte frågan för skuldbellägning eller vem som är den bästa mamman. jag frågar av helt vanlig nyfikenhet.
På samma sätt som jag skulle frågat en människa som försöker tvinga ett barn att äta piggelin (glassen) om barnet bestämt inte vill ha den.