Pavel skrev 2013-01-21 21:51:01 följande:
Tror att du får försöka slappna av lite det måste ju kännas naturligt annars blir det inte långvarigt, jag äter ris två portioner om dagen a200 gram det blir 400 gram ca 500 kcal samt 300gram kyckling fördelat på två serveringar ca 400 kcal, det är totalt 900 kcal. frukost havregrynsgröt utan mjölk och två ägg ca 300 kcal. det är bara att börja räkna efter, kan tyvärr bli lite tjatigt men vill du nå dina mål får du kämpa lite. räkna ut ditt kaloribehov finns aidor på nätet och ligg dig på underskott hur mycket får du bestämma själv men ett tips är stt inte gå för lågt då det kan bli rätt jobbigt i längden, lite hungrig får man ju räkna med att vara. Välkomna hungern och se den som ett tecken på att du gör rätt, det är inte farligt att ha lite kurr i magen tvärtom det håller en på alerten. Vill bara klargöra att jag inte uppmanar mågon att svälta sig men vi måste ju inte vara proppmätta hela tiden, ät lagom mycket av naturlig oprocessad mat utan socker och skit, fisk, magert kött, potatis och ris.
Ja, det är säkert det jag gör felet....jag går och tänker på detta hela tiden. Det är väl därför det skiter sig varje gång. Får panik och tycker helt plötsligt att allt är onyttigt. Denna gång bara måste jag fixa det, vi ska spara ihop pengar så vi kan åka utomlands till hösten. Och jag VÄGRAR ligga på poolkanten eller på nån strand och se ut som om en valross har strandat.
Men jag blev väldigt glatt överraskad på lunchen idag. Jag fixade till en chili con carne igår, med nötfärs, lök, finkrossade tomater, kryddor, tabasco och vita bönor. Det var VÄLDIGT gott....åt en sallad till. Det måste väl ändå varit helt ok? Och så gott, ser fram emot lunchen imorgon nu då jag har en portion till :)