mamman till mina barn nekar sätter upp regler för umgänge
Hej! När jag gör precis som mamman till mina barn vill när det gäller att göra henne "tjänster" typ som att skjutsa henne till ställen, hjälpa henne flytta och i stort sett hålla med henne i allt hon tycker så är hon väldigt tillmötesgående att jag ska få hämta barnen på dagis mitt i veckan någon dag (har dem varannan helg nu på grund av att jag bor hos mina föräldrar). Men så fort jag inte håller med om allt hon säger så ignorerar hon mig när jag vill bestämma en dag i veckan när jag kan hämta barnen. Är precis som att hon använder barnen som ett vapen emot mig.
Har fått en lägenhet nu som det är inflyttning på 1 Mars och då tycker ju givetvis jag att barnen har rätt att vara hos mig varannan vecka ( vi har gemensam vårdnad )
Hon vill lägga upp regler för hu mycket umgänge barnen ska ha med mig i början. hon vill att barnen ska bo enbart hos henne första veckan då hon tycker de ska vänja sig vid hennes nya lägenhet först som hon ska flytta till.
Hon vill inte spika några dagar som jag ska ha med barnen innan jag har fått min lägenhet. verkar som att hon vill kunna kontrollera och ändra på dagar om jag inte dansar efter hennes pipa.
Tänker gå till familjerätten och ta upp det med dem men mamman till barnen vägrar att följa med. Kan de tvinga henne dit?
Vore tacksam om någon som har haft samma bekymmer kunde komma med råd!
MVH