• Anna822

Kontroll behov!!!

hej,jag o min sambo har varit tillsamans i snart 5 år och jag  har sådant behov av att kontrolera honom,kolla i hans tel,fickor,fråga utt han...o värst av allt är att jag lider när jag jobbar kväll o vet inte var han är...jag har försökt med att under hela minarbetstid inte ringa,men sen när jag kommer hem e jag så arg att vi bråkar o jag vinner inget på att jag inte ringt. såååå nu igår såjobbade jag i 10 timm, o ringde inte än ända gång ingeting, o jag skulle ta bussen hem o dååå 1 timm innan jag skulle sluta ringer han o jag svarar inte,2 ggr o sen smsar han när han ska hämta mig, o då svarar jag honom kort... när han hämtar mig såbjuder han utee på mat o jag kämpar emot o inte fråga var han varit eller gjort... men samtidigt e ja såååå misstänksam hela tiden.jag älskar han o allt e sååå bra men min kontroll kommer att förstöra allt,så igår lyckades jag...odå säger han själv att han saknat mig...ska jag backa, o inte ringa för i vanliga fall ringer ja 4-5 ggr per dag när vi jobbar ell liknande..jag kände mig så stolt att jag lyckades,men det var absolut inte lätt... hur ska jag lära mig o förstå om han vill göra ngt dumt så hjälper det inte att jag ringer o plågar han...älskar jag honom för mycket eller e jag bara rädd??

• Svar på tråden Kontroll behov!!!
  • Anna822

menn ge är, så farligt är de väll inte....
    jag ser ski tbra utt, o attjag är osäker har inte me de att göra... men jag är 30 o har aldrig varitså här förut....

• La Lola
    Anna822 skrev 2013-01-20 08:20:51 följande:

det harjag svårt att tro, för här verkar folk så perfekta...  eller bor du sj nu?? eller så har du levt ensam??

Vem frågar du? Mig?
    Jag är gift sen 6½ år tillbaka.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Anna822 skrev 2013-01-20 08:23:05 följande:
    menn ge är, så farligt är de väll inte....
    jag ser ski tbra utt, o attjag är osäker har inte me de att göra... men jag är 30 o har aldrig varitså här förut....
    Vet du, jag har svårt att ta tråden på allvar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anna822

ta det som du vill, men jag trode jag kunnde få råd o lite empati....jag vet att ja behöver hjälp.

• bubbla2012

Jag har själv varit precis som du, extremt misstänksam och rädd för allt som kan hända. För mig handlade det mer om oro än svartsjuka. Jag har gått i terapi för min oro och nu mår jag så mycket bättre. Klart, ibland får jag mina gamla infall av utfrågningar men det handlar om att sätta stop på sig annars förstör man förhållandet.

Alltså öka din tolerans mot osäkerhet. Du kan omöjligt veta allt eller kontrollera allt din sambo gör.Försök vara lycklig och uppskatta det du har, annars försvinner det kanske.  

• Lattjo
    Anna822 skrev 2013-01-20 08:11:00 följande:
    Vad är ditt problem???
    sök hjälp ditt psykfall!!!
    Varför svarar du dig själv?
  • Lattjo

Ge upp bara. Inse att du inte kan kontrollera varenda minut av din sambos liv. Jag hörde inte ens av min kille igår, jag skickade ett sms men fick inget svar. Jag får inte panik för det, jag har ingen anledning att misstro honom. Han hade fullt upp med sitt helt enkelt. Har din kille någonsin gett dig en anledning till att du ska vara orolig? Om inte så kanske det är dags att inse att han inte kommer att göra något och börja lita på honom?

• Anna822

ju det har han, för ca 1,5 årsen så kunnde ja inte va me honom så mycket o då kom ja på att han mailat o bästemt ´´sexdate´´ me ngrtjejer,som han aldrig träffat kunnde ja se  i mailet...ja brött då me honom....men sen förklarade han att de bara va späning inget annat...o att han aldrig träffat ngn...
    kanske därför...jagvet inte...

• Lattjo
    Anna822 skrev 2013-01-20 10:21:04 följande:
    ju det har han, för ca 1,5 årsen så kunnde ja inte va me honom så mycket o då kom ja på att han mailat o bästemt ´´sexdate´´ me ngrtjejer,som han aldrig träffat kunnde ja se  i mailet...ja brött då me honom....men sen förklarade han att de bara va späning inget annat...o att han aldrig träffat ngn...
    kanske därför...jagvet inte...
    Men dåså. Han har mejlat andra tjejer. Du kan inte lita på honom. Är det så du vill leva ditt liv? Tänk på hur mycket energi det drar från dig själv. Antingen får du lov att gå vidare och börja lita på honom igen eller så får du gå vidare i livet och ge upp honom.
  • bubbla2012

Jag kom också på min sambo med en sms flört efter flera års av dagligt anklagande från min sida. Jag lämnade också, inte vid det tillfället men senare. Nu har vi fått jobba på vårt förhållande båda två för vi verkligen vill vara med varandra. Antingen får du släppa det eller ge upp förhållandet..

• Anna822

näämen han har inte gjort de utan han tyckte de va typ spänande o roligt.... men att han absolut inte har det behovet...jag vet inte om ja kan lita på det...men så här årkar inte ha de så...

• Inima

1. Fixa rättstavningsprogram på datorn.
    2. Kontakta en psykolog för detta är inte okej, du och din stackars man kommer sluta som Titanic och isberget.

Svar på tråden Kontroll behov!!!