skogsvitter skrev 2013-01-22 21:09:16 följande:
Det är helt klart fullt möjligt med en nyfödd, du inser väl att de i princip inte tar någon plats överhuvudtaget?? Våra har inte tagit större plats än en kudde mellan våra huvuden, så visst går det!
Förövrigt är det vanligt att man i perioder väljer att sova på olika platser, av olika orsaker. Tex för att turas om att få ostörd sömn. Så att bara ena föräldern sover tillsammans med bebisen är högst vanligt.
Ha ha, jag är så ovan vid att dela säng med min man att jag sover jättedåligt när vi försöker! Han tar för det mesta gästrummet och jag sover där när jag behöver sova ut. Till vardags sover den 17 månader gamla tösen i spjälsäng bredvid min säng tills hon vaknar på natten, o sen sover vi ihop. Alla utsövda och glada.
Först sov hon mellan oss och sen när hon blev lite större och livligare började vi med en stor kudde under mannens madrass som ett stopp istället för mannen, men sen hon lärde sig att gå måste vi natta henne i spjälsäng annars skulle vi leka jage halva kvällen.
Hon fick somna vid bröstet så länge som jag ammade (dock bara 5 månader för sen sinade mjölken) och hon somnar utan problem nu, fast hon vill ha napp.
Och som MalinEddie skrev: man måste inte ha sex / vuxenmys på rutin när man har gått o lagt sig utan man får passa på att ta tillfällen som dyker upp. När jag lägger mig för natten är jag ändå alldeles för trött.