• Linnna

akupunktur

Är det någon som har erfarenhet av akupunktur som behandling när man som jag inte har någon ägglossning och pco?

• Svar på tråden akupunktur
  • Mli 014
    Adina15 skrev 2013-02-09 11:46:35 följande:
    ååh vad roligt att höra!!! hoppas allt går fortsättningsvis bra för dig!

Tack! Ska tillägga att jag var skeptisk till en början, men kände resultat redan efter första behandlingen. Mindre ont, mer energi, och mer positiv till sinnet. (psykosomatiskt kanske, men effektivt på mig, och gör inte specielltont)
  • Isbit
    Adina15 skrev 2013-02-09 11:47:20 följande:
    var går du nånstans och hur tycker du det känns med sticken? planerar du barn?

Nä jag har gått för andra åkommor
  • Adina15
    Isbit skrev 2013-02-09 12:06:04 följande:

ja egentligen är det inte något hokus pokus eftersom det ändå är nålar som sticks i olika nervcentran. klart det borde funka. men häftigt att det finns så många saker man kan behandla med akupunktur. man borde använda det mer inom vanlig sjukvård...
  • Adina15
    Isbit skrev 2013-02-09 12:06:04 följande:

ok då hoppas vi det funkar för dig med!!
  • Night sky

Puff!

TS hur går det? Har du testat akupunktur nu?
    Jag ligger själv i startgroparna och försöker leta efter nåt bra ställe. 

I´ve been through hell, now show me heaven...
  • Curtos

Jag gick ca 2 månader i vintras nov-dec hos Dr Wang på Folkungagatan. Slutade sen pga det blev för dyrt tillslut. Men sen plussade jag i början av feb. (Fick dock missfall, men det beror på en polyp i livmodern har jag fått reda på nyss.) Så Akupunktur är säkerligen bra tror jag :D

• Linnna
    Night sky skrev 2013-06-10 09:35:28 följande:
    Puff!

TS hur går det? Har du testat akupunktur nu?
    Jag ligger själv i startgroparna och försöker leta efter nåt bra ställe. 
    Nej jag har inte testat akupunktur än. Sedan jag skrev min fråga här har jag kommit igång med hormonsprutor, nu med menopur. Tanken på akupunktur finns dock kvar. 
    Carzet hade du någon annan behandling också eller enbart akupunktur? Hur ofta gick du och vad kostade det? 
  • Curtos
    Linnna skrev 2013-06-10 10:58:20 följande:
    Nej jag har inte testat akupunktur än. Sedan jag skrev min fråga här har jag kommit igång med hormonsprutor, nu med menopur. Tanken på akupunktur finns dock kvar. 
    Carzet hade du någon annan behandling också eller enbart akupunktur? Hur ofta gick du och vad kostade det? 
    Jag gick enbart på Akupunktur. De tio första gångerna kostade typ 450-500 kr/gång har jag för mig sedan ca 350 kr/gång, jag gick två ggr/vecka.

Mot slutet så sa jag att jag har inte råd att gå så här ofta, är det idé att fortsätta mer sällan eller är det lika bra o sluta då. Han sa då att jag bör gå två gånger vid ägglossning och två gånger någon annan tid i månaden (minns ej hur han sa nu). Men sen valde jag att avsluta ändå.

• Night sky
    Linnna skrev 2013-06-10 10:58:20 följande:
    Hur går det för dig med hormonsprutorna nu då?
  • Linnna
    Night sky skrev 2013-06-10 12:41:07 följande:
    Hur går det för dig med hormonsprutorna nu då?
    Jo det går ok, första omgången gick inte så bra men nu har vi goda förhoppningar. Tar menopur denna gången och hoppas att det hjälper mig att få ett fint ägg.
  • Night sky
    Linnna skrev 2013-06-10 13:35:54 följande:
    Jo det går ok, första omgången gick inte så bra men nu har vi goda förhoppningar. Tar menopur denna gången och hoppas att det hjälper mig att få ett fint ägg.
    Åh! Då håller jag mina tummar för dig!
  • Andrers

Det är bevisat att akupunktur endast fungerar genom placeboeffekten. Det kan vara bra att veta så att man slipper lägga ut pengar i onödan.

Tyvärr finns det alltid folk som inbillar sig att de blir botade av kvacksalveri oavsett vad det är. Det är detta som gör att det blir en lönsam bissnis.

Idioter är en lönsam bransch. 

• Andrers

Akupunktur fungerar endast genom placeboeffekten. Det är alötså i princip rent kvacksalveri. Doch ökar placeboeffekten vid beröring.Men det är bortkastade ppengar att gå till dessa kvackare.

Svar på tråden akupunktur