• Läkerol

Matsäck till badhuset för kräsna barn. TIPS

Hej. Mina barn är väldigt kräsna med mat. De har senaste gångerna önskat Thai nudlar med mini köttbullar och gurka. Nu funderar jag på ny mat att äta på badhuset. Dock är dom mycket kräsna. Detta vill de inte ha: Kall pizza Kall korv Sallad Kyckling Smörgås Köttbullar Potatissallad Tips mottages! Riskakor och frukt i bastun äter de, men kall mat?

• Svar på tråden Matsäck till badhuset för kräsna barn. TIPS
  • aronnax
    Läkerol skrev 2013-01-22 23:03:43 följande:

Vi äter clementin i bastun. 3 barn som ska äta enkel kall middags mat. Korv inbakad i bröd med sesam lät bra, det där med tandpetare lät otroligt krongligt, tidskrävande och som en caterings firma

Nja, jag brukar skära upp och sätta fram en burk tandpetare, lite lat mamma! 

Korv mättar ju bra, jag bakar in "köttfärskorvar" ibland, riktigt gott!   Steker köttbullssmet som korvar först och bakar in. Nyttigare än korv om man gör på nötfärs och äter lite grönsaker till.  
  • MalinEddie

Hur gamla är barnen? De äter ingen av den mat de protesterar mot i vanliga fall heller?

Avskyr CIO-metoder.
  • mrsStatham
    Läkerol skrev 2013-01-22 23:00:14 följande:
    Jag är inte förstånds handikappad! Barnen hämtas från skola och förskols, det är 35-40 min enkel resväg till äventyrs badet. Bad i 3-4 timmar brukar det bli och resväg hem! De måste äta där och det är 3 barn, därför behövs matsäck av ekonomiska skäl! På vårt badhus finns platser avsedda för matsäck. I bastun är det tillåtet att äta frukt! Vi lägger skalen i påsen vi hade frukten i. Nudlar och köttbullar har de haft många gånger på rad nu till badhus och de ville Inte ha det mer. Men svårt för ett barn att komma på en kall maträtt. Tänkte därför på tips om kalla maträtter..
    Då måste jag fråga om det är så att simhallen skriftligt sagt att det är okej att äta frukt i bastun?

Det är inte okej att äta någonting i bastun. Varma clementiner, eller ännu värre varm banan stinker något fruktansvärt i bastuångorna. Man äter inte i duschen, bastun, så är det bara. Kan man inte hålla sig tills man bytt om så kan man möjligtvis äta i omklädningsrummet. Absolut aldrig, i duschutrymmet eller i poolen.
    Det är ren vett och etikett.

Bara två saker är oändliga
  • Elin 885
    Schrödinger skrev 2013-01-22 23:03:37 följande:
    Mackor. Kräsna barn får vara hungriga?
    FOA skrev 2013-01-22 23:10:19 följande:
    Med risk för att du kommer bli förbannad (menar inget illa) föreslår jag att du kanske börja vänja dem av att vara så kräsna.

Vad händer om du bara har med sånt de inte gillar? Går de hungriga då tills ni kommer hem?

eller hur, man äter väl det som bjuds. så var det hemma hos oss och ingen av oss led av näringsbrist.
  • Duckan

Jag måste hålla med mrs Statham, tänk på övriga bastare. Kanske inte uppskattas av alla att ni äter i bastun.

Mattermos är ett bra tips, där kan du ha vad som helst för varm mat som faller barnen i smaken.

• Elin 885
    Läkerol skrev 2013-01-22 23:03:43 följande:

Vi äter clementin i bastun. 3 barn som ska äta enkel kall middags mat. Korv inbakad i bröd med sesam lät bra, det där med tandpetare lät otroligt krongligt, tidskrävande och som en caterings firma
    står det i ordningsreglerna att man får äta i bastun?
  • Frontline

Ni kam ju grilla korv på bastuaggregatet det vore ju perfekt när ni ändå äter i bastun...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • aronnax
    aronnax skrev 2013-01-22 23:16:25 följande:

Nja, jag brukar skära upp och sätta fram en burk tandpetare, lite lat mamma! 

Korv mättar ju bra, jag bakar in "köttfärskorvar" ibland, riktigt gott!   Steker köttbullssmet som korvar först och bakar in. Nyttigare än korv om man gör på nötfärs och äter lite grönsaker till.  

Meeen, "köttfärskorvar" Lät ju uräckligt :P Fast det ÄR gött!
  • Ramborg

Pastasallad.

Potatissallad med något skivat smörgåspålägg och körsbärstomater.

Plättar med keso eller kesella och fruktsallad.

Eller låt dem vara hungriga tills de äter det som bjuds. Du kan ju ta med någon frukt eller nåt så du vet att de får i sig nåt i alla fall.

42.
  • Läkerol
    Frontline skrev 2013-01-23 09:34:23 följande:
    Ni kam ju grilla korv på bastuaggregatet det vore ju perfekt när ni ändå äter i bastun...

Vad problem vissa har med att vi slappnar av efter badet och duschen i bastun. VI ÄTER INTE MAT! Vi tar lite frukt för att barnen ska orka vänta till kvällsfika hemma. Det är mandarin som jag skalar och ger dem två-tre skivor att äta. Det är inget kladd och stökande i bastun.
  • Läkerol
    mrsStatham skrev 2013-01-23 09:23:09 följande:
    Då måste jag fråga om det är så att simhallen skriftligt sagt att det är okej att äta frukt i bastun? Det är inte okej att äta någonting i bastun. Varma clementiner, eller ännu värre varm banan stinker något fruktansvärt i bastuångorna. Man äter inte i duschen, bastun, så är det bara. Kan man inte hålla sig tills man bytt om så kan man möjligtvis äta i omklädningsrummet. Absolut aldrig, i duschutrymmet eller i poolen. Det är ren vett och etikett.  

Vett och etikett. När vi duschat klart, hämtar jag färdig skivade äpplen i burk och de får varsin skiva eller från clementin. Vet inte vilket land du är från...
  • Kinya

Åk och bada en ledig dag istället så kan ni äta hemma innan och sen äta igen när ni kommer hem. Eller så tar du med det som passar dig och så får de äta eller vara hungriga.

• Frontline
    Läkerol skrev 2013-01-23 13:39:30 följande:

Vad problem vissa har med att vi slappnar av efter badet och duschen i bastun. VI ÄTER INTE MAT! Vi tar lite frukt för att barnen ska orka vänta till kvällsfika hemma. Det är mandarin som jag skalar och ger dem två-tre skivor att äta. Det är inget kladd och stökande i bastun.
    Spelar ingen roll vad ni äter man äter inte i en bastu, det är en bastu och ingen jefla cafeteria...
  • Elin 885
    Läkerol skrev 2013-01-23 16:14:55 följande:

Att äta några fruktbitar är inte äta/mat.
    Hade varit skit skoj om du satt där i bastun så jag kunde hosta upp en svald apelsin klyfta i fejjan på dig. Otrevliga jävel!
    Du bestämmer inte reglerna
    menb står det skriftligt att man får äta i bastun?
  • mrsStatham

Hade varit skit skoj om du satt där i bastun så jag kunde hosta upp en svald apelsin klyfta i fejjan på dig. Otrevliga jävel!
    Kan vi vara överens om att man faktiskt äter fruktbitar?
    För inte tar man och dricker dem, för in dem i annan kroppsöppning eller tittar på dem? 

Äta överhuvudtaget gör man inte i en bastu. Vare sig det är en enda liten ärta eller en tre rätters middag. 
    Allt ätbart ska hålla sig utanför bastun. 
  • mrsStatham
    mrsStatham skrev 2013-01-23 16:18:53 följande:
    Kan vi vara överens om att man faktiskt äter fruktbitar?
    För inte tar man och dricker dem, för in dem i annan kroppsöppning eller tittar på dem? 

Äta överhuvudtaget gör man inte i en bastu. Vare sig det är en enda liten ärta eller en tre rätters middag. 
    Allt ätbart ska hålla sig utanför bastun. 
    Det är precis lika självklart som att man inte badar i tre dagars gamla kläder, som att man duschar innan man badar. Och lika självklart som att man står i kö för att betala inträde i simhallens reception.
  • Frontline

Tack för den undrar vem som är otrevlig, är det du som bestämmer reglerna eller?
    Man äter fortfarande inte i bastun sen får du säga vad fan du vill...

Har ni underkläderna på er under badkläderna med så är ju lyckan total för att det är ett svinhus ni går till och badar i...
Svar på tråden Matsäck till badhuset för kräsna barn. TIPS