• spöke

Topp 10 2012: vilket flicknamn gillar du MINST?

Statistiken över de vanligaste tilltalsnamnen som getts till nya töser under 2012 har kommit. I listan hittar ni de tio populäraste och mest omtyckta namnen just nu - men vilket av dessa namn tycker du minst om? Har du tröttnat? Aldrig gillat? Kommentera gärna!

Spöke

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-23 16:23
    Pojknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68504691.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Topp 10 2012: vilket flicknamn gillar du MINST?
  • Lisa1976

Jag tycker att alla är fina! Finast är Linnéa för det heter min dotter!

Son 0804 Dotter 1101
  • mikroE

Jag hatar namnet Ebba så det var en lätt röstning. Ella är trist men ändå OK. De andra namnen tycker jag är helt OK även om inget av dem ligger på min topplista. Jag heter själv Linnea i andranamn så det hade jag kunnat tänka mig som ett andranamn på ett framtida barn men det är inte så fint att jag valt det som tilltalsnamn.

• junjul

Maja gillar jag inte och har aldrig gillat.. Tycker det låter så mosigt på nåt sätt :P

• junjul
    spöke skrev 2013-01-30 14:56:05 följande:
    Mosigt?
    Hahah ja.. Det blir typ Majjjja i mitt huvud, typ Madja nästan haha.
  • junjul
    junjul skrev 2013-01-30 15:13:47 följande:
    Hahah ja.. Det blir typ Majjjja i mitt huvud, typ Madja nästan haha.
    Typ Maija snarare.. vet inte, men tycker bara det låter mosigt.. haha. kanske inte var rätt ord men :D
  • Leilon

Linnea... Kräks
    Kan dock bero på att jag förknippar namnet med personer jag inte är så förtjust i...

• SannaM

Roligt, i pojktråden gillade jag inte nåt och här tycker jag alla är rätt fina Maja, Emma eller Molly skulle en dotter dock inte få heta. Röstade på Molly efter lite tvekan.

• junjul
    spöke skrev 2013-01-30 15:17:41 följande:
    Vilken dialekt har du?
    Västgötska :P hehe
  • Göta

Linnea tycker jag låter mesigt. Dessutom tycker jag det är tramsigt att hålla på med diakritiska tecken på härsan och tvärsan, som ju många Linneor envisas med.

• Alvi

Emma och Molly, röstade på Emma. Det är så tråkvanligt. Och Molly är sååå ett hundnamn...

Mamma till ett knasbarn och två normalstörda
  • Moonis

Blev Emma, lite tråkigt för att det är vanligt. Men Maja ligger nog tätt efter.

• junjul
    spöke skrev 2013-01-30 21:47:39 följande:
    Jaha ja, men då låter ju allt mosigt.
    Hehe kanske det :)
Svar på tråden Topp 10 2012: vilket flicknamn gillar du MINST?