Hudikbebisar i maj
Tänkte se om det finns någon mer runt Hudiksvall som väntar och längtar till maj..
Själv har jag BF 20/5 enl UL. (14/5 enl ÄL)
Tänkte se om det finns någon mer runt Hudiksvall som väntar och längtar till maj..
Själv har jag BF 20/5 enl UL. (14/5 enl ÄL)
Hoppar in jag med :). Är från edsbyn från början men bor sedan ett par år i hudik. Vi har BF 17:e maj och hittills har allt flutit på fint. Känner bebisen flera gånger per dag och kulan är ett faktum. Jobbar i sthlm 3 dagar i veckan så vi går väl se hur länge det funkar...
Emmey: Mådde illa fram till v 16 ungefär. Sen gav det med sig. Foglossning sen v 12, sjukskriven sen mitten på nov, så de blir en lång vår.. Annars mår jag nog ganska bra. Blir ju hemskt trött av att inte kunna göra nånting. En kort promenad upp till brevlådorna (300m), sen får jag bli sittande i soffan hela em.
Sockerdockan: Kul att du hoppade in =)
Här har jag nog en väldigt glupsk bebis. Hicka jätteofta, så hela magen hoppar =) Bökar mycket nattetid, så jag hoppas verkligen att den inte tänker ha samma dygnsrytm sen när den kommer ut =P
Traallan: Har också mycket klåda på magen framförallt.. Ändå hade jag rätt mycke löshud kvar sen förra grav, som magen kunde växa i den här ggn =P
Har ju kvar allting sen tjejerna va små, så vagn, bilstol, säng o allt sånt finns redan. Köpte en ergobaby bärsele på tradera med bebisinlägget till. Sen har jag nog testat det mesta i bärseleväg =) Kläder har jag inte börjat på än. Har ju kvar lite tjejkläder så det finns om det blir en tjej, men blir det en kille kommer vi nog få köpa in lite nytt..
Känner mig faktiskt himla lugn den här ggn med bebissaker.. Huvudsaken jag har kläder till första dygnen, blöjor och bilstol så vi kan komma hem från bb =)
Ska försöka få in en bild på magen ja med =) Får dona med det sen när brudarna har lagt sig..
Hm.. Hur 17 vart de här nudå? Antingen vart d 2 bilder eller ingen.. :-P
Hallå brudar! Tänkte höra hur det är med er. Här har fk ÄNTLIGEN bestämt sig för att godkänna min sjukskrivning, så nu vart jag rätt många kg lättare :-P 108 dar kvar för mig idag. Hur står ni till? Hoppas ni får en trevlig helg!!
lillpucko:
Jag jobbar på....100%. Egentligen jobbar jag 3 skift men nu bara kväll och natt....orkar inte upp på morgonen!
Mår himla bra och känner inga besvär alls....men antar att de kommer hahaha
Hoppas du får må oki de sista 108 dagarna!
Vad skönt att du mår bra fortf. Imorse tog jag mig inte ur sängen för 2:a morgonen på raken, så idag blir en sväng till jobbet och hämta ett par kryckor.. Men men.. Bara o bita i det sura.. Tur att jag inte hade såhär med 1:a.. Då hade det inte blitt nå fler
men usch stackare....
det är ju en stund kvar och gå också...
Hoppas i af det blir lite bättre!
Ja jag lär nog erkänna att det blev lättare med kryckorna trotts allt. Både med vänsterbenet och sammandragningarna. Clara (min äldsta) fick va riktigt stor idag.. :-\ Först imorse fick hon hjälpa mig på med trosor och byxor. Kunde knappt lyfta benen 5 cm, så hade ju inte så mycke val. Sen fick hon va mina händer när vi skulle handla idag.. Tur att hon tycker det är kul att hjälpa till. Ännu bättre blev det när vi kom till godishyllan och tjejerna fick VARSEN tom&jerry påse
Dom är inte vana vid så mycke mer än en liten skål godis efter middan annars. O hur dom höll fast i sina påsar
Vakade som hökar på dom :-P Men nu blir det nog sängen och lite läsning tror jag. "Torka aldrig tårar utan handskar" Vilken guldbok!!! Natti tjejer!!
Men lille vän, tur du har barnen att ställa upp på dig!
De var helt klart sin godis påse....
Mina brukar skratta åt mig när jag tar på mig skorna och en dag suckade den äldsta (11år) och sa: Ja jag tänker då inte knyta dom åt dig! Hahaha
Haha ja de e tur man har barna Och att dom än så länge tycker det kul att hjälpa till.. Hämta saker som ligger lite för långt ifrån deras soffstrandade mamma tex :-P Gubben erkände faktiskt att han hade bra dåligt samvete imorse när jag plågade mig ur sängen och han fick ligga kvar. :-P Han jobbar natt, så han kommer hem lite innan barnen vaknar.. Men hur som hellst är jag glad att det inte är värre. Hade ju kunnat va beroende av rullstol ist för kryckor. Då blir man ju verkligen låst.. Ska till läkaren och få förlängt sjukintyg på tis, och sen vidare till mvc och lyssna på hjärtljuden. Ska bli mysigt!! Tänkte att Clara får ledigt från dagis då, så får hon följa med och lyssna hon också
Ja det skulle alltid kunna vara värre.
Jag mår ju som sagt oförskämt bra så jag törs inget säga! Haha
Rooligt för Clara att få följa med och lyssna.
Ha en bra dag.
Hej hej Hur går det för er? Själv är jag äntligen nere på 2-siffrigt 99 dagar kvar idag.. Har inte behövt kryckorna på 4 dar-tack och lov!! Däremot kommer sammandragningarna i tid och otid ist. Ska ringa BM imorrn och se om jag behöver komma på nån "tapp-undersökning". Blir spännande de här sista 99 dagarna :-P
Själv glömde jag håller koll på dagen när jag bara hade 100 dar kvar så är nere på 94 redan.....också tvåsiffrigt!
Mår fortfarande oförskämt bra!!
Sammandragningar har jag och ont i ljumskarna nu....foglossningar på g alltså!
Bebis är väldigt livlig.
Sendrag heeela tiden!
Funderar på om jag åkt på uvi men vet ej....kissar ofta och kommer inget.
Ska till BM på onsdag!
Hej på er! Jag bor också i Hudiksvall. Är dock beräknad till 4 juni, men det är kanske tillräckligt nära maj för kunna hoppa in här! :D
Absolut!! Det är ju bara 2 v efter mig Välkommen!!
Va lugnt det va här Hur mår ni? Själv mår jag faktiskt ganska hyfsat. Förkyld, men vem är inte det den här tiden på året
Fogarna har lugnat sig en aning. Nu är det iaf uthärdligt. Bebis sparkar på som en annan karatekid och har nog bestämt sig för att trycka sig ut på hö sida under revbenen
Har tagit upp virkningen nu när det blir mycket tid i soffan. Hittade ett jättefint mönster på en nalle. Bara 175 sidors mönster
Så nu ska jag fixa de virknålar som fattas och garn, så blir det nalletillverkning sen
Kors va lugnt det va här.. Hur är det med er?? Närmar sig med stormsteg nu tycker jag Ha en bra påsk tjejer!!