• Anonym

Exfrun bär vigselringen efter att vi förlovat oss

Vi förlovade oss för några månader sedan jag o min fästman. Vi har varit ett par i två år. Han var separerad sedan ett halvår. Tillsammans har han ett barn på fyra år med sin exfru. Hon ville skiljas trots att han vädjade att de skulle förbli ett par. Hon var dessutom otrogen x flera. Vi blev ett par och självklart har det inte varit en lätt väg men vi har vetat vad vi vill och vi älskar varandra. Hela tiden har exfrun motarbetar oss o emellanåt sagt till min fästman att hon ångrar sig. Hon har mest vårdnad om barnet då hon bor i Norge nu pga karriär. Hon kan hela tiden använda barnet mot honom.... Det betyder att han inte vågar sätta gränser. De hörs varje dag o mkt för barnet vilket är ok. Vid överlämning vill hon ha en mysig stund m min fästman o barnet på café. Sista gångerna har jag varit med o vi berättade för en tid sedan om vår förlovning. Konsekvensen av detta är nu att hon tagit på sig vigselringen o bär den på sitt vänstra ringfinger. Det finns en ny man i hennes liv men det känns inte som att hon älskar han på riktigt.... Jag tycker detta känns...

• Svar på tråden Exfrun bär vigselringen efter att vi förlovat oss
  • Lindsey Egot the only one

Nja fast du det du skrev låter som om de är släkt med alla. Befolkat är när man bor och förökar sig. Man kan bara bo från X-Y också. Det är en viss skillnad. Hade du skrivit vi har släkt från Bergen till Tromsö hade man förstått bättre. Befolkat låter som om alla är släkt med alla. Men vem vet. Det kanske är så i Norge?

• Anonym (Norge)

Vi bærer ringen på høyre hånd i Norge. Noen bærer på venstre men det er unntaket.

• kakfantast

Hennes försök fortsätter.... Hon skriver med jämna mellanrum att hon vill ha tillbaka honom... Att hon är med den nya bara för att slippa va ensam. Hon kan ringa o fråga om hon ska köpa med hans favoritsprit när hon är ute o reser. Hon säger att hon vill ha ett till barn med honom. När min fästman varit på konferens frågar hon om han varit trogen mig. Dessutom vill hon fika med honom både vid lämning och hämtning. Hon vet inte att min fästman berättar detta för mig. Jag är så trött på henne!!! Men min fästman verkar vilja ha hennes uppmärksamhet på ngt sätt oxå. Tex om han har nya solglasögon kan han fråga om hon inte noterat ngt nytt.... Hon skriver kram till er båda i sina mess.... Dessutom t

• Anonym (Plast)

Hennes försök fortsätter.... Hon skriver med jämna mellanrum att hon vill ha tillbaka honom...att han är hennes livs kärlek... Trots att det var hon som ville skiljas. Att hon är med den nya bara för att slippa va ensam. Hon kan ringa o fråga om hon ska köpa med hans favoritsprit när hon är ute o reser. Han tycker det är snällt av henne... Hon säger att hon vill ha ett till barn med honom. När min fästman varit på konferens frågar hon om han varit trogen mig. Dessutom vill hon fika med honom både vid lämning och hämtning. Hon vet inte att min fästman berättar detta för mig. Jag är så trött på henne!!! Men min fästman verkar vilja ha hennes uppmärksamhet på ngt sätt oxå. Tex om han har nya solglasögon kan han fråga om hon inte noterat ngt...Försöker stänga av men snart exploderar jag!!! Ngn som haft en sådan efterhängsen exfru i sitt förhållande?

• Ess
    Anonym (Plast) skrev 2013-05-18 19:49:22 följande:
    Hennes försök fortsätter.... Hon skriver med jämna mellanrum att hon vill ha tillbaka honom...att han är hennes livs kärlek... Trots att det var hon som ville skiljas. Att hon är med den nya bara för att slippa va ensam. Hon kan ringa o fråga om hon ska köpa med hans favoritsprit när hon är ute o reser. Han tycker det är snällt av henne... Hon säger att hon vill ha ett till barn med honom. När min fästman varit på konferens frågar hon om han varit trogen mig. Dessutom vill hon fika med honom både vid lämning och hämtning. Hon vet inte att min fästman berättar detta för mig. Jag är så trött på henne!!! Men min fästman verkar vilja ha hennes uppmärksamhet på ngt sätt oxå. Tex om han har nya solglasögon kan han fråga om hon inte noterat ngt...Försöker stänga av men snart exploderar jag!!! Ngn som haft en sådan efterhängsen exfru i sitt förhållande?
    Nej inte efterhängsen. Jobbig, ja. Men hon hade nog hellre skjutit sig än hängt efter honom.

Jag tycker att exet är jäkligt oschysst mot sin nya, han förtjänar mer än att bara va en "stand in".
    Sen tycker jag att din man också är taskig mot exet, som liksom solar sig i uppmärksamheten och på det viset uppmuntrar henne. Han borde dra en fast gräns istället för att fjassa som en tupp med sina nya brillor osv. 

Prata med honom och säg att han är både taskig mot dig och mot henne iom hans sätt att bemöta henne. 
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Låt det vara) skrev 2013-01-27 14:23:21 följande:

Det hon gör är utstuderat för att störa er. Just nu verkar det som hon lyckas eftersom du lägger en tråd om det. Ta ett steg tillbaka och titta på situtatioen.
    -Du och din killa är nyförlovad, förälskade, planerar bröllop kanske? Har en framtid ihop.
    -Hon sitter och fikar med ex med sin gamla ring på fingret (fel finger), en ring som inte betyder något mer och med en man som inte vill ha henne.
     Varför ens lägga energi på henne, fokusera på dig och mys i att vara nyförlovad och skärma bort henne, så länge hon inte går vidare så är det bara sorgligt men det är inget du kan göra något åt.

Grattis till förlovningen!     

Inte fel finger, vigselringen och förlovningsringen har man på vänster ringfinger.

TS, jag förstår att det tär, men visar du eller din sambo det så vinner hon, försök tänka så när det blir jobbigt.
  • I love me
    kakfantast skrev 2013-05-18 19:46:21 följande:
    Hennes försök fortsätter.... Hon skriver med jämna mellanrum att hon vill ha tillbaka honom... Att hon är med den nya bara för att slippa va ensam. Hon kan ringa o fråga om hon ska köpa med hans favoritsprit när hon är ute o reser. Hon säger att hon vill ha ett till barn med honom. När min fästman varit på konferens frågar hon om han varit trogen mig. Dessutom vill hon fika med honom både vid lämning och hämtning. Hon vet inte att min fästman berättar detta för mig. Jag är så trött på henne!!! Men min fästman verkar vilja ha hennes uppmärksamhet på ngt sätt oxå. Tex om han har nya solglasögon kan han fråga om hon inte noterat ngt nytt.... Hon skriver kram till er båda i sina mess.... Dessutom t

Är "kakfantast" TS?
  • molly50

Håller med Ess. Prata med honom och säg vad du tycker om det här. Säg att om ni ska kunna fortsätta tillsammans så måste han sätta stopp och be exfrun att sluta och tala om för henne att det inte kommer att bli de två igen.
    För som det är nu så uppmuntrar han ju henne och får henne att tro att det kan bli något mellan dem igen. Och vill han inte det så är det direkt ojuste av honom att lura henne att tro det.
    Hon är också ojuste mot sin nya. Han borde få veta hur hon beter sig,för han förtjänar bättre än att vara ett substitut för din man.

Lycka tíll!   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • SupersurasunkSara

TS, din kille uppmuntrar ju henne, vill du verkligen ha en sån man? Jag tycker han låter extremt respektlös mot dig, prata med honom igen och fråga varför han gör som han gör, är hon viktigare för honom än du borde han ha stannat med henne.

• Anonym (Plast)
    kakfantast skrev 2013-05-18 19:46:21 följande:

• molly50
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-19 20:29:08 följande:
    TS, din kille uppmuntrar ju henne, vill du verkligen ha en sån man? Jag tycker han låter extremt respektlös mot dig, prata med honom igen och fråga varför han gör som han gör, är hon viktigare för honom än du borde han ha stannat med henne.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Exfrun bär vigselringen efter att vi förlovat oss