ang umgänge, rätt och skyldigheter när man bara har barnet varannan helg
Hej!
Jag är en mamma som nyss fyllt 30, jag har min son som är 7 år varannan helg.
För att göra en lång historia kort ang varför jag har sonen så sällan så är det för att jag vart
sjuk större delen av mitt liv. Sonen har haft mkt vredes utbrott och nattskräck vilket gjorde att
vår hemsituation inte blev hållbar och jag inte klarade av mitt jobb och blev sjukskriven förra året.
Men efter 4 månader som sjukskriven och problemen hemma fortsatte sade jag till hans pappa att fick ta ansvaret. Nu är jag varanna helg mamma. ( jag vill poängtera att hans pappa inte vart särskilt delaktig eller hjälpsam under de senaste åren)
Nu till problemet... Min son är ju 7 år och många fritidsaktiviter börjar komma, vilket jag tyckerär jätte roligt såklart :) Han spelar fotboll på fredagar och innebandy söndagmorgon.
Jag har alltid tagit bussen för att han skall få träna ( jag har inget körkort och dom bor 1,5 mil bort) eller så kör min sambo.
Men sporterna betyder då att jag inte kan planera in andra saker med min son.. Denna helgen ville en väninna att vi skulle komma och sova över lör- sönför våra barn är jättebrakompisar :)
jag sade till hans pappa att det tyvärr inte blev någon bandy för att vi skulle iväg, han gick i taket och blev jättearg och tyckte att vi kunde åka hit fred-lördag ist.. Han har betalt 1500 kr för innebandyn och sade otrevligt att jag kan betala hälften..
är det fel av mig att tycka att jag bara har honom varann helg och jag vill ha kvalitetstid med min son, hitta på saker och åka iväg? Är det fel av mig att jag inte vill vara helt bunden och passa tider till sporterna och kunna umgås de få dagarna jag har honom?
goda råd mottages varmt