• Anonym

Hur får man igång sexlivet igen?!?

Jag och min karl har varit tillsammans i 6 år i sommar. Sen några år tillbaka har sexet liksom försvunnit mer och mer, spänningen är som bortblåst känner jag.
    Sen är jag (vet inte varför) sån att jag på nåt sätt får sämre självkänsla ju längre in i förhållandet man hamnat (har nog rätt mycket att göra med sexlivet och att man inte riktigt tar sig tid för varandra längre).
    Men vet inte hur vi ska få igång sexet igen, speciellt då man har en 1-åring och även heltidsjobb om några dagar.
    Och vill verkligen att det ska fungera..

Massor med tips tack!!

• Svar på tråden Hur får man igång sexlivet igen?!?
  • Anonym (My)
    Anonym skrev 2013-01-27 11:11:40 följande:
    Jag och min karl har varit tillsammans i 6 år i sommar. Sen några år tillbaka har sexet liksom försvunnit mer och mer, spänningen är som bortblåst känner jag.
    Sen är jag (vet inte varför) sån att jag på nåt sätt får sämre självkänsla ju längre in i förhållandet man hamnat (har nog rätt mycket att göra med sexlivet och att man inte riktigt tar sig tid för varandra längre).
    Men vet inte hur vi ska få igång sexet igen, speciellt då man har en 1-åring och även heltidsjobb om några dagar.
    Och vill verkligen att det ska fungera..

Massor med tips tack!!

Har ni pratat om det? Vad säger din man?
  • Cheeses

Hur menar du med försvunnit mer och mer?

• Linda Gr

Svårt att ge tips men hur är relationen i övrigt. Vad händer när ni har en stund för er själv utan att barnet pockar på uppmärksamhet? Sitter ni i var sitt hörn av soffan och inte tar på varandra eller kommunicerar, eller?

• Anonym

Jo, det är väl bra för övrigt, jag är den pratglada i förhållandet och han mer den tysta. Vi har det bra för övrigt, klart det är som vilket annat förhållande som helst att man kan gå och störa sig på småsaker, men annars är allt annat peachy, förutom sexlivet. Men när vi är med varandra och när lillan sover så sitter den ena med datorn och den andra med iPhonen typ.

Vi har väl konstaterat det för varandra att vi borde leka lite oftare men så blir det inte av då det inte finns nån spänning.. Jag är den som önskar han vore lite mer romantisk och har sagt det men det händer inte så mycket på den fronten så han inte.. kan sånt, typ.
    Och visst vill man ha sex men det är väl att få igång skiten så att säga, haha... Förut var man ju sugen jämt och ständigt. Det är just det där suget man vill få tillbaka. Fan, svårt att förklara..
    Förstår du/ni? 

• Linda Gr
    Anonym skrev 2013-01-28 11:21:35 följande:
    Jo, det är väl bra för övrigt, jag är den pratglada i förhållandet och han mer den tysta. Vi har det bra för övrigt, klart det är som vilket annat förhållande som helst att man kan gå och störa sig på småsaker, men annars är allt annat peachy, förutom sexlivet. Men när vi är med varandra och när lillan sover så sitter den ena med datorn och den andra med iPhonen typ.

Vi har väl konstaterat det för varandra att vi borde leka lite oftare men så blir det inte av då det inte finns nån spänning.. Jag är den som önskar han vore lite mer romantisk och har sagt det men det händer inte så mycket på den fronten så han inte.. kan sånt, typ.
    Och visst vill man ha sex men det är väl att få igång skiten så att säga, haha... Förut var man ju sugen jämt och ständigt. Det är just det där suget man vill få tillbaka. Fan, svårt att förklara..
    Förstår du/ni? 
    Ni måste ha dator och telefonförbud.
    Sen tycker jag att du skall lägga hans romantiska steg åt sidan och själv inleda romantiken. Prövat med levande ljus och förförisk mat och kläder?? Flört
  • HasseA

Eller skita i det romantiska och gå rakt på sak, typ av med trosorna och sätt dig i hans knä, för hans hand till ditt skrev och kyss honom? Bara som en motpol till det där romantiska. Nog för att romantisk kan var fint och så, men då krävs det kanske lite mer av hela situationen, man ska ha tid, vara utsövda, det ska vara mjukt o fint, liksom. "Pang på rödbetan" kan ju ibland var väldigt befriande, som "Nu ska vi ha sex!". Bara en idé.

Svar på tråden Hur får man igång sexlivet igen?!?