Ge mig hotelltips på Gran Canaria
Sitter och letar efter hotell inför nästa vinters resa. Vi kommer att vara två barn och två vuxna som ska bo i hop.
Vi vill ha all inclusiv.
Någon som har tips på ett bra prisvärt hotell på Gran Canaria?
Sitter och letar efter hotell inför nästa vinters resa. Vi kommer att vara två barn och två vuxna som ska bo i hop.
Vi vill ha all inclusiv.
Någon som har tips på ett bra prisvärt hotell på Gran Canaria?
Lopesan baobab, rekommenderar starkt! Inrett i afrikansk stil och väldigt häftigt. Frukostbuffen var superbra! Personalen var alltid trevlig. Vi hade dock inte all inclusive, men tror att det fanns. Vissa gick med "såna" armband.
Googla så får du se :)
oj vilket fint, dock lite väl dyrt i min smak;) Får nog hålla mig på 3 o 4 stjärniga hotell. Men det var verkligen jättefint.
Vi åker till gran canaria nästa vecka. Vi ska bo på blue village bahia felix hotellet heter tres vidas. Kan återkomma med betyg :)
ja gör gärna det. Är det ett hotell ägt av fritidsresor? Hittar ingen hemsida till hotellet nu nämner.
Jo det är Fritidsresor, vi har tagit en designlägenhet på markplan.
Helt klart Bahia Feliz med fritidsresor! De har fyra eller fem hotell där, beroende på hur man räknar. Monte feliz ligger uppe på berget och har bara en jättedjup pool, tres vidas och ett till som jag inte minns namnet på ligger i en sluttning, Playa feliz ligger närmst stranden och två jättefina poolområden, barnpooler med tak över och en lekplats i skuggan. Den lilla stranden är oxå där. Alla dessa är lägenheter, men man kan boka till allt från frukost till all inclusive. Där finns oxå ett som är rent hotell som heter orqedia. Oavsett vilket av dessa man bor på så har man tillgång till alla poolområdena! Någit som jag dessutom ser som positivt är att det bara är ca 20 min transfer från flyget, kan vara skönt efter 6h på planet... Precis vid hotellen finns ett litet centrum med några restauranger, småaffärer och mat. Sen kan man ta bussen till ett stort köpcentra på max 10 min oxå om man vill... Gå in på fritidsresors sida och sök på "Bahia Feliz" så får du upp alla hotell/lägenheter.
Vi åker till Sunwing resort Argenenuguin nästa vecka, har bara hört bra om det.
Har bokat till i maj hotell m all in clusive också bahia Feliz ett fyra plus hotell LAS pitas det såg fint ut,
Jättefina! Dock tänker vi boka flyg och hotell för sig.
Kolla på booking.com
Nu är vi hemma efter våran resa till bahia feliz. Vi bodde som sagt på tres vidas i en tvårumslägenhet design, vi hade på markplan med egen terass och all inclusive. Rummet var väldigt fräscht och fint, vi hittade inga djur där förutom en vilsen spindel efter några dagar ;)
Jag har väldigt lätt att bli matförgiftad och har varit orolig över det! Första dagarna var jag försiktig med vad jag åt ur buffén, inga andra i familjen blev dåliga trots att de åt av allt så jag provade också och klarade mig! Maten var helt okej, mycket mat liknade varann men det var så stort utbud att man aldrig behövde äta samma sak två gånger. All mat var försiktigt kryddad men det fanns massor av kryddor så man kunde krydda själv hur man ville!
Jag är väldigt nöjd med hela resan! Vi hade det så skönt och barnen stortrivdes! Fråga om det är något du vill veta :)
Vi har nu varit på sunving resort på Gran canaria, ett riktigt toppenhotell på alla sätt, underbar semester!
Kul att höra.
Är sunwinghotellet också ett kotell ägt av Ving? Som fritidsresors i Bahia feliz.
Vi kommer som sagt boka direkt via hotellet el via Booking.se el liknande. Har hittat lågprisflyg ner som är minst lika bra som charter så då ser jag ingen anledning att resa med ett charterbolag och betala minst 10 000kr mer för vår familj;) Vist de har ju sin charm med bamseklubb osv men de två senaste gångerna vi varit utomlands så har mina barn besökt hotellets egna barnklubb, första gången var det engelsktalande och andra svensktalande;)