• Pagge

Nu är det illa...:(

Kan inte sova trots insomningstabletter, mår dålig över anti depp, äter inte orkar inte träffa någon:(... Så jävla ledsen över mitt liv och vad som hänt, varför kan man inte backa tiden. Vill vara vän med den som sårat mig mest någonsin. Vill orka vara en bra pappa...vill vara lycklig. Inte äns innebandyn känns kul längre. Kan inte någon bara ta mig långt härifrån.

• Svar på tråden Nu är det illa...:(
  • Ramborg
    Pagge skrev 2013-01-28 14:15:31 följande:
    Kan inte sova trots insomningstabletter, mår dålig över anti depp, äter inte orkar inte träffa någon:(... Så jävla ledsen över mitt liv och vad som hänt, varför kan man inte backa tiden. Vill vara vän med den som sårat mig mest någonsin. Vill orka vara en bra pappa...vill vara lycklig. Inte äns innebandyn känns kul längre. Kan inte någon bara ta mig långt härifrån.

Du...

Det blir bättre. Jag vet att det inte känns så nu, men det kommer att bli bättre.

Medan du väntar på det: tvinga dig att äta och dricka litegrann. Du behöver inte sova, men du ska äta och dricka. Och försök att gå på innebandyn. Du behöver inte tycka det är kul. Fejka.

Det blir bättre.
    42.
  • Pagge

Tack ...imorgon är dottern tillbaka...puh. Fejka fejka.

• elinaehn

nyseparerad?
    en stund i taget. gör det du VET är bra även om du inte tror du orkar och itne vill. ät var tredje timme (ja oftare än vanligt!) drick så du får vätska. vila om natten även om du inte sover. skriv av dig. skriv listor på vad du ska göra då ditt barn kommer så du har ideer. vad tycker hon om att ni gör?
    och du. tid läker. man tror inte det är möjligt. men det gör den. och varje dag, gör EN sak, helst en fysisk aktivitet. en haltvimme promenad eller spring en runda. det gör skillnad. och se till att se att du tar hand om DIG för då kan du ta hand om ditt barn.

och. om ditt barn frågar hur du har det. vad du gör när hon inte är där. var lagom ärlig. barn behöver få svar som lugnar (ljug lite om du inte orkat göra nåt alls) men samtidigt måste känslan du utstrålar stämma med barnets känsla (dvs "jag är lite ledsen över att vi ska skiljas, men jag är rädd om mig och snart kommer jag må bättre") och så förstås, så mycket du bara kan, försök kolla in hur barnet mår, ge tid och utrymme för samtal på barnets nivå.
    jag började ha tvåtimmars nattningsstunder med tid då vi spelade spel, ritade tillsammans, läste serier, sen böcker, tittade på kort, ja vad som helst för att bara vara absolut närvarande (svara itne i telefon ens då, visa att det är ER tid) och efter en tid började mitt barn att använda tiden till att ta upp saker. (och sen när det var lugnare såg jag tilla tt fortsätta likadant. man måst einte vara ledset barn för att få förälderns tid)

Hos oss har det gått 1 1/2 år snart. och vi har fortsatt med våra långa nattstunder. de är ofta fyllda av bus och skratt och tid för små samtal och ibland större tankar. och. jag är en betydligt mer närvarande förälder sen vi skilde oss. jag har gjrot förändringar som jag itne visste jag borde elelr ville göra. och jag är så glad över dem idag.
    När du mår bättre, börja fundera över vilka steg DU vill ta. om en tid kan ditt liv kännas helt okej, eller till och med bra, igen.

• Pagge

Ja ganska nyseparerad, dottern 1.5 år. Har varit föräldraledig länge, vv första gången denna v, nu dagis i alla fall. Känner att dottern har det tråkigt hos mig nu, hon typ hatar min Mob, krigar om uppmärksamheten. Ibland när jag tittar på tv, vrider hon mitt huvud så jag ska titta på henne, kanske blir bättre nu när hon går på dagis och blir stimulerad där

• elinaehn

Håll i! O forma nu om ditt liv så ni får det bra när ni är tillsammans o så du får bra egna veckor. Mindre tv o mobil då ni är två. Massor när du är själv

Utforska vad ni kan göra ihop. I den åldern är ju vispa pannkakssmet utmärkt projekt. O vattenlek. Hitta stunder att se fram emot. Egna rutiner för hur ni får det gott ihop. Du kan. Men ha tålamod med situationen.

• Pagge

Tack för fantastiska tips:)... Var skönt att gå och träna lite.

• elinaehn

Bara skriv om du behöver tips. Vi är många på familjeliv som förstår vad du pratar om. Och som vet att det blir bättre!

Svar på tråden Nu är det illa...:(