• Äldre 28 Jan 19:34
    14106 visningar
    22 svar
    22
    14106

    Frun kör som en kratta!

    Jo, nu jävlar!
    Min hustru och jag har ganska nyligen skaffat en arvtagare, och allt är frid och fröjd. Med ett litet moln på som skymmer solen, nämligen bilkörningen. 
       Det är så att frugan gnäller på min bilkörning, vi köpte ny bil för att husera barnvagnar och storköp med mera. Valet föll på en Volvo V70 R AWD. Nu hävdar hon att jag kör som en galning, och beter mig som en allmän idiot i trafiken. Jag kan villigt erkänna att jag har gasat upp bilen på nån påfart till motorväg och liknande. I övrigt så har jag hållit mig väldigt lugn.
       Vad beträffar min käresta, däremot, så verkar inget hinder för litet eller sort för att köra in i. Refuger, trottoarkanter, våran brevlåda, grannens brevlåda, våran andra bil som parkeras på gatan för att nämna några "hinder". Allt förklaras bort med att volvon är så hiiiiiiiiimla stor, och sen ett litet leende på det.
       Nu till min fråga, vad fan är mest skadligt för personerna i bilen i allmänhet och avkomman i synnerhet, att jag gasar så det "killar lite i magen" för att se till att hålla 110 på när jag kommer ut på motorvägen eller att hon bonkar in i tamejfan allt som finns att köra in i?

    Vänligen
    Troglodyte 


    I'll kill you and your dreams tonight. Begin new life. Bleed your death upon me. Let your bloodline feed my youth
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-29 13:53
    Det framgick kanske inte, men det som skulle vara farligt för den nyfödde är alltså själva accelereringen. Medan hennes bonkande i kanter och refuger "är sånt som händer" och således ofarligt.
  • Svar på tråden Frun kör som en kratta!
  • nnnc
    Äldre 15 May 00:34
    #11

    Nu är det nog inte så problematiskt.

    När barnet är gammalt nog att bli överkörd av frugan din så förändras läget.

  • Äldre 18 May 16:30
    #12

    ja tycker de är mest skada att bonka på alt det är inte så farligt med när du gasar  även fast de killar i magen

  • 100kgp­appa
    Äldre 23 May 22:34
    #13

    Haha, känner igen mig lite. Min fru är inte så dålig bilförare, men hon har kört in i några stolpar i P-hus pga att inte ha koll på hörnen. Med nya bilen backade på en lyckstople som hon hävdade var omöjlig att se, dessutom lyckades hon inte se sprickan i bakskärmen och den avskavda färgen, utan det var jag som upptäckte det några dagar senare, oj, syntes det så mycket? var kommentaren. 6250:- fick hon pynta i självrisk för det, och sen när hon hämtar bilen lyckas hon köra in i en järnvägsbom på väg ner (500m från verkstan) och repar hela taket.
      Givetvis nämner hon inte detta för mig utan jag upptäcker det veckan efter när jag ser en massa gula streck över hela taket...

    Men jag älskar henne ändån....Skrattande


    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • 100kgp­appa
    Äldre 23 May 22:35
    #14

    Och givetvis är det värre att köra på saker än att accelerera, såvida ni inte har en Top-Fuel Dragster med barnstol monterad...


    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Äldre 23 May 23:38
    #15

    HAHA :DD
    vad hette detdär trafikprogrammet på tv nu igen, din fru åtminstone skulle passa in bra där tror jag

  • Äldre 26 May 12:44
    #16
    100kgpappa skrev 2013-05-23 22:34:06 följande:
    Haha, känner igen mig lite. Min fru är inte så dålig bilförare, men hon har kört in i några stolpar i P-hus pga att inte ha koll på hörnen. Med nya bilen backade på en lyckstople som hon hävdade var omöjlig att se, dessutom lyckades hon inte se sprickan i bakskärmen och den avskavda färgen, utan det var jag som upptäckte det några dagar senare, oj, syntes det så mycket? var kommentaren. 6250:- fick hon pynta i självrisk för det, och sen när hon hämtar bilen lyckas hon köra in i en järnvägsbom på väg ner (500m från verkstan) och repar hela taket.
      Givetvis nämner hon inte detta för mig utan jag upptäcker det veckan efter när jag ser en massa gula streck över hela taket...

    Men jag älskar henne ändån....Skrattande
    Ha ha ha ha!
  • Äldre 23 Jun 21:53
    #17

    Rådjursfamilj VS. Barnfamilj i Volvo: 0-0

    Vi var här om helgen på väg hem från en trevlig grillafton i goda vänners lag. Det goda vännerna bor dock en bit bort och man är tvungen att åka både landsväg och motorväg för att komma till dit och hem.
       På plats så serverades det rusdryck, och jag försåg mig med både öl och whisky. Min förtjusande fru klargjorde under dagen att hon kunde köra hem, så jag kände att jag kunde dricka då hon skulle köra, och att jag ville dricka eftersom hon skulle köra.
       Kvällen passerar i ett rasande tempo och klockan närmar sig läggdags så vi packar ihop oss och drar. Efter 10 minuter så befinner vi oss i ett ödsligt men öppet landskap, dundrandes fram längs landsvägen. Längre fram ser jag ett rådjur som hoppar upp på vägen så jag ber mitt lilla hjärta att sakta ner. Det gör hon inte, hon dundrar på som inget hänt, möjligtvis släppte hon på gasen. Vi passerar rådjuret i normal marschtakt, då detta djur ställt sig på motsatta sidan. Jag vänder mig direkt och ser nu två till rådjur på vägen. Vi har alltså mer eller mindre strukit tre stycken rådjur med bilen. Nu följer en intressant dialog.
       
       "Men för helvete, såg du inte rådjuret?!?"
       "....jo, vadå...?"
       "Är du helt dum i huvudet, varför bromsade du inte?"
       "Den stod ju på andra sidan."
       "MAN BROMSAR FÖR HELVETE ALLTID, NU ÄR DET JU MINST TRE STYCKEN!!!!!!"
       "Hur fan ska jag kunna ha koll på hur många rådjur som är ute?!"
     
    Jag vet fan inte om jag vågar låta henne köra mer.....


    écrasez l'infâme
  • Äldre 23 Jun 22:01
    #18

    Det skrämnande tycker jag är hur dessa urusla bilförare kan ha fått körkort. Det finns ju hur många exempel som helst på idioter som inte ska köra bil. Din fru verkar definitivt vara en av dem. Min bil är en bra bit större än en v70 och jag har då aldrig kört in i något.

  • 100kgp­appa
    Äldre 23 Jun 23:54
    #19
    Litenskit skrev 2013-06-23 22:01:52 följande:
    Det skrämnande tycker jag är hur dessa urusla bilförare kan ha fått körkort. Det finns ju hur många exempel som helst på idioter som inte ska köra bil. Din fru verkar definitivt vara en av dem. Min bil är en bra bit större än en v70 och jag har då aldrig kört in i något.
    En arbetskollegas fru blev helt ställd när han bad henne köra in bilen i garaget.

    - Hur ska det gå till, hålet är ju pyttelitet!

    Hon vägrade, han fick göra det som vanligt...
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Äldre 24 Jun 09:37
    #20
    100kgpappa skrev 2013-06-23 23:54:05 följande:
    En arbetskollegas fru blev helt ställd när han bad henne köra in bilen i garaget.

    - Hur ska det gå till, hålet är ju pyttelitet!

    Hon vägrade, han fick göra det som vanligt...



    Ja, herregud. Inte undra på att sambon lät så förvånad när vi precis hade träffats och han sa: oj! Du kör ju bra, trots att du är tjej
  • Respek­t
    Äldre 26 Jul 23:43
    #21

    Kvinnor o bilkörning är en outtömlig källa till humor

  • Äldre 22 Aug 23:27
    #22

    Har din fru fått körkortet i ett cornflakespaket eller? Jag vet en som skulle backa ut ur garaget. Efter någon meter tog det emot. Då kom hon på att det kanske hade underlättat om hon hade öppnat garagedörren också innan hon började backa! Det blev en buckla i dörren.

Svar på tråden Frun kör som en kratta!