• spöke

Flicknamnen som minskade snabbast förra året - vilket gillar du MINST?

Namnen i omröstningslistan är de tio flicknamn som minskade snabbast under förra året. Vilket av dessa namn gillar du minst? Tröttnat? Aldrig gillat? Kommentera gärna!

Spöke

Psst!

Förra årets raketer ...

Flicknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68572354.html
    Pojknamn: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68572394.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-29 13:39
    Pojknamnen som minskade snabbast under förra året: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m68585485.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamnen som minskade snabbast förra året - vilket gillar du MINST?
  • Dunham

Tindra.. Känns väldigt WT tycker jag.. Skrattande

Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
  • Tittij

Jag röstar på Elin. Trist och jättevanligt.
    Amanda är ett favoritnamn. Skulle jag ha kunnat överväga  till ett barn till.

• Karlstadtös

Svarade fel, svarade det jag gillar mest! Gillar minst Filippa, men röstade Linnea.

• LinneaJosie
    Karlstadtös skrev 2013-01-29 19:41:13 följande:
    Svarade fel, svarade det jag gillar mest! Gillar minst Filippa, men röstade Linnea.

Hihi, visste väl att den rösten var ett misstag! ;)
  • Busbellan

Flera namn där jag inte gillar men min röst föll på Elin som är ett namn jag verkligen avskyr!

Mamma till Nora, August och Ella
  • DenNamnbitne

Filippa tar priset. Jag har aldrig gillat det namnet.

Tindra gillar jag i teorin men i praktiken finns det betydligt värre namn.

Annars är namnen fina. Tea tycker jag ska stavas utan h, då blir det min favoritdryck dessutom :D
    Amanda, Linnea och Elin är bedårande namn. Varför minskar de? (retorisk fråga)

• spöke
    DenNamnbitne skrev 2013-01-29 23:02:41 följande:
    Filippa tar priset. Jag har aldrig gillat det namnet.

Tindra gillar jag i teorin men i praktiken finns det betydligt värre namn.

Annars är namnen fina. Tea tycker jag ska stavas utan h, då blir det min favoritdryck dessutom :D
    Amanda, Linnea och Elin är bedårande namn. Varför minskar de? (retorisk fråga)
    Kan tänka mig att Amanda, Linnea och Elin minskar för att de har varit så populära under så lång tid nu... Storhetstiden är över.
  • LunaLunatic

Filippa och Tindra.
    Tindra är bara hemskt och Filippa påminner mig om nåt jag läste i Aftonbladet Söndag för typ 15 år sedan: var nåt sex-tjafs och en karl citerades säga "Vi kallar mitt kön Filip och min frus Filippa". Kommer aldrig glömma det. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Snigeln

Rötade på Tove för jag associerar namnet med en otrevlig fritidsledare jag hade som liten.

• Moonis

Tindra heter min lilla tjej ju och hon passar faktiskt i det Solig

Har själv svårt för dom gamla vanliga namnen så det blev Elin.

• Apotheosis

Minna, Tindra och Evelina var de namn jag gillade minst på den här listan. Jag röstade på Evelina. De andra namnen tycker jag är riktigt fina, speciellt Amanda och Linnea skulle jag kunna tänka mig till en egen framtida dotter. Någon Linnea lär det inte bli då det nog inte är så lätt att uttala här i Kalifornien men en Amanda kan det absolut bli. :)

Svar på tråden Flicknamnen som minskade snabbast förra året - vilket gillar du MINST?