hade samma situationen, lr har. jag säger så här till dig, att alla män är som stora barn. jag o min sambo har snart 11 mån gammal barn tsm. då han hade bytt på han blöja bara 3 gånger. om man tänker i förre tiden, så är det att kvinnor tar hand om familjen dvs är med barn, skötar hem, lagar mat osv o män de jobbar o tar det lugnt efter jobbet. så var det alltid i förretiden o lite av det som är kvar ännu. så klart blir han sur när du säger till han att han ska vara med barnet i HELA NATTEN, det skulle vilken som helst pappa göra om de jobbar på ett fysiskt arbete. det du ska visa till han att du är inte slut i kroppen, så gör jag iaf, du måste vända om dygnet för ditt barn för så här fukar det inte för ngn. ju tidigare du vänder om dygnet för barnet ju säkrare kommer det bli att barnet kommer sova hela natten utan att vakna. gnäl inte på han, män hatar när man gnäller på de, det till o med vi gör det. bli lika egoistisk samma som han, men inte mot ditt barn. ditt barn är inte ditt jobb- så du ska tänka, du måste älska för att umgås med ditt barn, göra för dit barn allt för att han ska få ett leende/skratt. sitta framför pappa kanske o busa, o visa vad ni hade lärt er det här gången. det tar max halv år för pappor för att förstå att man är pappa, ligg o mys tsm i sängen var både du, barnet o pappan finns, gör nya saker för bebisen på helg på pappan är ledig tsm. om pappan tycker om att sova längre på hans lediga dagar, kan du ta bebisen o lägga er tsm i sängen där var pappan sover ligga o mysa en stund, sen leka o busa. om han/hon börjar krypa lr kan krypa lite grann, eftersom vårat son gjorde allt förtidigt till o med jag kände spark o hickan förtidigt, han oxå var stadigt i huvudet samma dag när han föddes. så försök göra saker som både ditt barn o du kommer älska, så klart kommer du älska ditt barns skratt lr leende, prata med ditt barn hela tiden när du gör saker. tänk på att mamma ledig, är som mamma ledig, o är inte ett jobb där du mår dåligt av. tiden går fort, jag saknar min förlosning, jag saknar redan nu tiden Leo hade varit som en skrutt, jag hade samma situation tidigare som du, men sen så hade jag kommit på att vara samma som min pojkvänn mot mig. det är hans problem att han inte vill umgås med barnet. det är hans problem att han ska missa den fina tiden som kostar mer än någonsin på jorden. försök göra roligt med barnet då pappan är brevid o kan se. provosera han så att han blir sj nyfiken o sj kommer o busa med barnet, funkar det inte nu, kommer 100% funka om 4 mån tro mig, män behöver tid. min sambo hade aldrig sett små barn tills han blev pappa, så nu litar jag på han 90% om man inte räknar de 10% att byta blöjor. det är inte deras grej iaf. låt din partner vara så kommer han sj bli mogen o då kommer du sj bli jätte förvånad om vrf han hade inte gjort det tidigare. fråga aldrig, om du behöver tid för att göra ngt, gå ut med vovven, lr ta en promenad sent på kvällen "pga huvudvärk" lägg barnet med pappan o utan att säga ngt gå iväg. då u kommer så klart kommer han bli förbannad, men du får inte bli det o inte ens visa det(var en stark kvinna- det bästa för han) du vet då iaf att han hade umgåts med barnet, gör så här lite oftare för att han ska inte "glömma" om ngn smått <3 säger igen gnäll inte på han, det blir bara värre. bli en vinnare i huset, genom att säga du fick det du ville o då kommer han bli lite förbannad, men det är bara ord att han är det, han gör så spec för att du ska inte känna dig som en vinnare! behövet du ngt att fråga, kan du skriva till mig https://www.facebook.com/irina.tretyakova