stardream skrev 2013-01-31 22:12:28 följande:
Transfer är inte svårt att fixa, taxibilar finns det gott om på flygplatser. Innan jag bokar ett hotell kollas det noggrant upp, och jag läser alla recensioner jag kommer över. Med konceptet flyg och hotell var för sig har man så oändligt mycket fler möjligheter och val att göra...
Charter skulle jag nog bara åka om jag kom över biljetterna riktigt riktigt billigt. En bra sida för detta är
www.solfaktor.se
Det absolut sista jag någonsin skulle göra igen är att gå ned på en resebyrå! Man har ingen möjlighet att se konkurransen.
När det handlar om försäkringar har man bra försäkringar (oftast) i hemförsäkringen, samt om man betalar på sitt visa-kort.
Javisst jag håller med dig, jag kan spendera mesta delen av året till att jämföra charterpriser o därav så har jag också kunnat resa charter väldigt, väldigt billigt de senaste åren.
Jag vet också att transfer finns att boka även utanför chartern, men för mig har det ändå varit en trygghet att ha alltihop bokat av en o samma arrangör, som dessutom har funnits på plats vid ev. krångel eller annan situation där jag behöver hjälp under semestern.
Billiga charterresor kan du hitta om du håller dig uppdaterad o är beredd att lägga ner tid på sökande o jämförande.
Eller besök liknande sidor som du länkade till, men jag tycker att det ger ett mer korrekt pris om jag söker hos arrangörerna direkt.
Om en charterresa till ett resmål blir billigare än att resa reguljärt så väljer jag ju såklart det förstnämnda!
I år upplever jag dock att charterpriserna ligger högre än tidigare år så nu ska även vi bege oss utanför charterns trygga famn!
Tror dock inte att det gör någon skillnad upplevslesmässigt; jag njuter nog av sol, bad, sevärdheter o främmande kultur o god mat lika mycket, oavsett om jag flög dit med charterflyg eller reguljärt