Pastell1983 skrev 2013-02-02 19:02:41 följande:
Oj vad ni skrivit inlägg sen jag läste sist.
Alltså, nej, jag har förmodligen ingen pco, och läkarna tror jag har normal äl. Blodproverna visar det. Fick först diagnosen pco i maj förra året, men den hade "försvunnit" sedan och överläkaren sa senare att jag INTE har pco. Samma sak har hänt en nära familjemedlem till mig och hon blev gravid med pergo.
Jag vet att pergo inte ökar chanserna direkt om man har egen äl. Men jag vet inte hur jag har och inte har...så lika bra att prova.
Gravid har jag varit, med samme man, så läkarna tror att vi kommer bli gravida. Det tar bara lite tid. Har det funkat en gång kan det funka igen. Annars blir det väll ivf.
Verkar ibland som att läkare är dåliga på att upptäcka PCO. Jag har läst om flera som kommit till en ny gyn och plötsligt fått den diagnosen, men ingen läkare innan har sett det.
Vid nybesöket inför vår kommande IVF sa läkaren ungefär "ja men du har säkert lite PCO-äggstockar och då är det vanligt att man blir överstimulerad, jag tror det utifrån ditt höra AMH-värde men vi tar oss en titt också".
Jag blev helt chockad, har blivit undersökt med VUL såååå många gånger av massvis med olika läkare, och ingen har sagt ett ord om PCO. Jag kan till och med tolka VUL:et själv vid det här laget... Visade sig att inte heller denna läkare kunde se några tecken på PCO-äggstockar (bildgoogla PCO ovaries!). Men som sagt, har hört och läst om många andra som varit med om motsatsen.