• Anonym

Får man göra hur som helst

Jag har 3 barn tillsammans med en kille å för snart 2 år sedan gicj vi isär pga att han var otrogen med tjejen han är tillsammans med nu. Dom vart tillsammans innan jag ens hade flyttat ut å ljög om allt. Under den tid vi var tillsammans så brydde han sig inte speciellt mycket om barnen å det skyller han på att han jobbade.

När vi gick isär uppmålade han och hans nuvarande honom till en superpappa hon säger att han alltid vart det (hur hon kan veta det vet jag inte eftersom dom träffades för typ 2 år sedan) å hon var inte ett dugg sämre själv. Jag får hela tiden höra hur å vad jag ska göra å dom nedverderar mig som förälder mest hela tiden då har jag ändå tagit hand om barnen hela tiden då ha inte "orkat" vart på utvc , föräldrarmöten mm mm mm. Dom har ljugit å sagt saker som jag inte gjort , har även gjort en polisanmälan på mig där dom hävdar att jag har hotat henne med stryk vilket inte stämmer alls. Jag har försökt få till nån form av samarbetssamtal för jag känner att denna situation vi har idag inte håller. Han vill inte ha nått med mig å göra å göra , vill inte träffa mig självå det i respekt gentemot hanns nya för så  gör man inte i ett förhållande säger han. Men när vi var tillsammans visa han noll respekt , han har ändrats något fruktansvärt å då inter till det bättre det är knappt nån som vill ha nått med honom å göra längre.

Dottern bor hos honom å dom andra 2 hos mig. Dottern skulle vara här på lovet men nu får hon inte det i mer än nån dag pga att hon tagit hål i öronen , han anser inte att jag är kapabel till att göra rent hålen en vecka å det grundar han på att dom vart infekterade sist hon tog å han anser att det är mitt fel.

Vi har gemensam vårdnad kan han verkligen neka mig att ha mina barn pga en sån sak? 

• Svar på tråden Får man göra hur som helst
  • Life

Nej som förälder får du inte neka den andre föräldern att träffa sitt barn såvida inte denne utgör en fara och det i domstol tilldömts en dom eller liknande. 

Kan du inte kolla med någon familjerådgivning eller dylikt och se om de kan göra något? Ni måste ju båda två få ha hand om era barn - låter ju helt sjukt det här. 

• Anonym

Han och jag kom överens om att vi skulle ha barnen varannan helg , när dottern ville flytta hit nekade han henne det men sa då att om hon ville vara här mer så kunde hon vara här på lov det är det enda vi har. Jag har försökt prata med honom flera gånger utan resultat han verkar mena på att det han säger å gör är det som gäller ber jag om nått så får jag aldrig igenom det men vill dom ha nått ska jag bara ställa upp å se glad ut.

Vi har en socutredning trode jag iaf men enligt honom sa dom nej till ytterligare samtal så då lades det ner , men jag har inte hört nått om det från soc , så ska ringa på måndag. 

• Anonym

Jag tycker det låter som en ansvarsfull pappa. Det är klart att det var ditt fel att öronen infekterades. 
    Min spontana tanke är, att du inte är riktigt  schysst mot din före detta. Han gör rätt som inte träffar dig ensam, det finns ingen anledning till det. Försök att lämna det gamla bakom dig och  låt livet gå vidare.

• Anonym

Life: Ja det är helt sjuk å det sa soc här där jag bor med men när det i största delen gäller dotter så blir det där han bor (vi bor i olika kommuner) jag vill slppa gå en rättegång då jag känner ayy jag inte har några bevis då allt är sånt som vi säger eller rättare sagt sms:ar , han kan inte prata med mig på telefon utan det mesta är via sms

• Life
    Anonym skrev 2013-02-03 10:31:44 följande:
    Life: Ja det är helt sjuk å det sa soc här där jag bor med men när det i största delen gäller dotter så blir det där han bor (vi bor i olika kommuner) jag vill slppa gå en rättegång då jag känner ayy jag inte har några bevis då allt är sånt som vi säger eller rättare sagt sms:ar , han kan inte prata med mig på telefon utan det mesta är via sms
    Men om du har alla sms har du väl alla bevis du behöver? Spara dem på något bra ställe och visa vad han säger. 

Jo, jag förstår att du inte vill gå till domstol, brukar inte bli någon trevlig stämning. Men om inte du kan prata vett med dem - finns det ingen person ni känner båda två som du skulle kunna vända dig till? Hans familj, gemensamma vänner eller liknande - någon han lyssnar på. Tycker det låter konstigt hela situationen att din dotter inte ska få träffa sin mamma bara för att hon tagit hål i öronen.

Urk jobbiga människa ditt ex verkar vara - suckar med dig. 
  • Anonym

Anonym:Han är inte ansvarsfull å då vi har tre barn tillsammans så lär vi kunna diskutera när det gäller dom men feg som han är så funkar det inte. Han gömmer sig bakom sms och den nya. Hittils är du den enda som tycker att detta verkar rätt

• Anonym

Life: Jag har spart alla sms men är tveksam om det räcker som bevis , men jag ska höra mig för lite. Nej det finns ingen gmensam , hans familj står givetvis på hans sida å dom gemensamma vännerna vi hade umgås han inte med längre. Han lyssnar inte på nån annan än sig själv eller henne

• Life
    Anonym skrev 2013-02-03 10:41:41 följande:
    Life: Jag har spart alla sms men är tveksam om det räcker som bevis , men jag ska höra mig för lite. Nej det finns ingen gmensam , hans familj står givetvis på hans sida å dom gemensamma vännerna vi hade umgås han inte med längre. Han lyssnar inte på nån annan än sig själv eller henne
    En dum fråga - du kan inte prata med henne? En kvinna till en annan kanske kan förstå? Fats verkar ju inte som att er relation är den bästa den heller låter det som. Hm, knivig sits... 

Hur ofta har han vägrat dig att se din dotter då? Har det uppstått även med de andra barnen? 
  • Anonym

Nej henne kan jag inte prata med då hon oxå håller på i största del så är det hon som "Kör" hans åsikt pga henne det är som det är genom lögner.

Hon har velat vart här någon extrahelg då och då men han har nekat henne å så hon  hade frågat honom om lovet han hade sagt ja så hon sa att det var ok att hon fick vara här men nu får hon bara vara här nån dag pga hålen i öronen.

Blir så ledsen då jag bara träffar henne varannan helg å när hon har lov så har vi möjligheten att få lite extra tid å han nekar pga ¨ålen det känns inte riktigt rätt  

• Kjell2

Tycker ni borde gå till familjerätten och ordna ett fastställt umgängesschema.

Med GV och utan schema blir det lätt vilda västern då båda föräldrarna kan göra lite hur som helst 

Svar på tråden Får man göra hur som helst