• Familjen Rockström

Hjälp oss att välja? vad skulle du valt?

Vi är en barnfamilj ( två vuxna och två barn som är 3 och 5 år) som för första gången ska åka utomlands tillsammans. Men nu är det så att vi har två resor att välja mellan som vi har "bokat" vi vet inte vilken vi ska ta. så snälla hjälp oss!

det första resemålet är i 1 vecka (avgår 19 sep) all inclusive i turket ölundiniz (skickar länk på hotellet)
     www.apollo.se/resor/europa/turkiet/oluedeniz-fethiye/hotell/oluedeniz-turquise 
    hotellet har nära till allt och en av turkiets vackraste stränder. underhållning och mat/dryck ingår. priset för denna resa blev 20 800 kr med transfer och försäkringar 

andra resemålet är till gran canaria -Maspaolmas (avresa 21 aug) i 2veckor med halv pension (frukost och middag) rätt fint hotell med underhållning och aktiviteter till barnen. skickar med länk till hotellet

www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/maspalomas/lagenheter-koala/

denna resa kostade 21 900 kr med transfer och försäkringa i två veckor med halv pension 

Vad skulle du helt ärligt valt?? 

• Svar på tråden Hjälp oss att välja? vad skulle du valt?
  • Knappamamma

Turkiet 1 vecka då jag tycker en vecka räcker när barnen är små. Gran canaria är dyrt och det blir mycket extra pengar på mat och shopping. Turkiet ingår allt där är de även billigt att handla.

• kaffeamanda

Två veckor om jag hade råd, det blir ju mer kostnader där men man hinner knappt koppla av på en vecka

• Solen11

Jag hade valt Turkiet All inclusive MEN i september i stället! Då har det blivit mer höst, mörkt och kallt här hemma så man nog har mer ''behov'' att komma i väg. Turkiet har ofta bättre hotellstandard än Grancan så ett 3-stjärnigt på Grancan tvivlar jag på är så bra.. Sen är Maspalomas en ganska tråkig ort enligt min smak.. Men åker man med barn spenderar man ju mycket tid på hotellet och är inte så beroende av området kanske. Dock ännu viktigare med bra standard på boendet då.

• Solen11

Glömde en sak: Turkietalternativet får 4,5 på Tripadvisor medan Grancan får 3..  Läs recensionerna där för en bra koll på nöjdheten bland tidigare resenärer. :)

• Alexi

Alltså två veckor tycker jag känns för länge, en vecka räcker med små barn då man kanske inte heller gör så mycket utflykter osv.

Att åka till Kanarieöarna på sommaren känns som onödigt lång flygresa. Vi ska till Kanarieöarna nu men det är ju för att så här års måste man åka långt för att få värmen.

• pigglet

Jag vill åka 2 veckor. 1 vecka känns inte värt det. Och barnen har lika roligt i båda veckorna, i alla fall våra.

Däremot skulle jag inte vilja åka medan det är sommar här hemma. Ingen vits liksom. Så av de där 2 alternativen skulle det ändå bli 1 vecka i september tror jag. 

Svar på tråden Hjälp oss att välja? vad skulle du valt?