• sthlmskillen81

Vad hade varit värst om du fick reda på att din kille var BI?

Skulle det vara jobbigt att få reda på att killen du dejtar / är ihop med är bisexuell. Vad skulle vara värst enligt dig. Läs och välj!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad hade varit värst om du fick reda på att din kille var BI?
  • lykantrophona
    Anonym skrev 2013-02-04 19:23:07 följande:
    Jag kan säga att jag hade inte kunnat fortsätta vara tillsammans med min kille om han berättar att han har ljugit för mig om dels sin sexualitet och dels vilka han har legat med, efter åtta år.

Sen hade jag inte gillat faktumet att ligga med en man som har legat med en annan man eftersom akten i sig inte tänder mig alls utan snarare äcklar mig. Det beror nog till stor del pågrund av att det är analsex istället för vanligt sex.

Och då är ändå jag bi och jag brukar ha analsex, men jag tycker ändå såhär. Min sambo har inte haft analsex med någon annan än mig, och på nått vis äcklar det mig mer att tänka att han har haft analsex med någon än vad det äcklar mig att han har haft vaginalt sex med någon. Dessutom så tycker jag att män som ligger med andra män oftast är mer feminina till sättet, eller att de gillar att bli dominerade eller dominera någon, och det finns typ inget jag tycker är mer avtändande än det.

Det kan ha mycket med porr att göra för min del, då det är de enda gångerna jag bevittnat två män ha sex med varandra och det ser ut att ALLA gånger jag sett det i porr, att handla om enbart dominans, inte om att göra det skönt för varandra utan att förnedra sig själv eller dominera någon annan. Sen behöver ju inte förhållanden vara som i porr världen, det är nog större chans att det inte är så, men jag tror att om min kille skulle tända på killar så skulle jag finna det oattraktivt, då det delvis skulle kännas som en förolämpning, som att jag var manlig eller något liknande.

Dessutom skulle det få upp frågor som, vill han utforska sin bisexuella sida mer då jag endast kan uppfylla den ena sidan osv.
    Snacka om fördomar... alla män som har sex med män har inte analsex. Det behöver inte handla om dominans. Bisexuella behöver inte vara feminina. Och så tror du att porr speglar verkligheten.

En sak att vara upprörd över att ens partner dolt något i lång tid, en annan sak att ha en massa fördomar om bögar och bikillar.

• lykantrophona

Hur många av er antar att någon är straight tills personen säger något annat? Dejtar jag någon brukar jag av nyfikenhet fråga vad de har för sexuell läggning. Om de ljuger och jag får reda på det, så skulle jag bli sur. Men jag skulle aldrig anta att en kille är straight bara för att han är intresserad av mig!  Och om någon aldrig hade frågat, och sen blir för att personen "inte har berättat"... sorry, men hur ofta kommer straighta personer ut som hetero?

• Nincompoop
    Äppelpaj80 skrev 2013-02-04 18:02:41 följande:
    Nincompop- Ja det beror troligtvis på deras utseende? Inte analyserat det på djupet direkt. Sen tycker jag det finns väldigt vackra kineser ska jag väl tillägga. Men troligtvis är den största faktorn kanske att de flesta killar som är asiater både är kortare och mindre än jag själv är. Jag skulle nog ha svårt att vara tillsammans med en kille som är mycket mindre än mig över huvud taget? Alltid dragits till långa stora män. Det är ganska vanligt att människor dras till dem som påminner om dem själva för övrigt. Termen äktenskapstycke är inte helt hämtad ur luften. Angående bisexuella män så blir jag inte direkt upphetsad av tanken på att två killar sätter på varandra. Så nej jag har väldigt svårt att tänka mig en relation med en bisexuell man tror inte vi skulle matcha varandra alls. Sorry om det provocerar dig.
    Du behöver inte bli upphetsad av tanken på att två killar sätter på varandra för att vilja vara med någon som är bisexuell. 

Jag blir inte provocerad. Däremot blir jag irriterad över att någon säger sig inte ha något emot bisexuella och sedan gång på gång visar att så inte är fallet.
  • semlorna
    lykantrophona skrev 2013-02-04 19:37:09 följande:
    Hur många av er antar att någon är straight tills personen säger något annat? Dejtar jag någon brukar jag av nyfikenhet fråga vad de har för sexuell läggning. Om de ljuger och jag får reda på det, så skulle jag bli sur. Men jag skulle aldrig anta att en kille är straight bara för att han är intresserad av mig!  Och om någon aldrig hade frågat, och sen blir för att personen "inte har berättat"... sorry, men hur ofta kommer straighta personer ut som hetero?
    Jag och min man har pratat lite om tidigare partners och sexualitet, berättar han inte en sån sak då anser jag att det är att undanhålla.
  • ostbollen
    lykantrophona skrev 2013-02-04 19:37:09 följande:
    Jag antar nog att de flesta är straighta tills jag får veta någonting annat, men är tillräckligt medveten om mina fördomar för att undvika att utgå ifrån dem i samtal. Däremot har jag pratat med min man om sexuell läggning någon gång i början av vårt liv tillsammans... sedan ansåg jag den frågan vara utagerad.

Fast jag utesluter inte heller att sexuella känslor kan uppstå för en människa av samma kön även i mogen ålder även om man inte känt sig sexuellt attraherad tidigare.

Vet inte, men kanske är hela fråga om "läggning" överdriven.
  • lykantrophona
    semlorna skrev 2013-02-04 19:43:09 följande:
    Jag och min man har pratat lite om tidigare partners och sexualitet, berättar han inte en sån sak då anser jag att det är att undanhålla.
    Hm... man kan ju vara bi även om man vara varit ihop av personer av ett kön förut. Nu vet jag inte hur diskussionen har gått, men jag tycker ändå det är lite konstigt att prata om det som om man undanhåller viktig information. Huruvida han är bi eller straight påverkar ju ändå inte ert gemensamma sexliv. Man blir inte "mindre bisexuell" av att vara ihop med en av motsatt kön. Man döljer ingenting.

En av killarna jag var ihop med trodde jag länge var oskuld (... för att han sa att jag var  den första tjejen han kände något för, han var blyg osv. Jag blev lite chockerad när jag fick veta att han legat med flera killkompisar. Men å andra sidan, jag hade ju inte frågat om han var oskuld eller om hans läggning? Han hade ju inte gjort något fel.
  • Äppelpaj80

Nimcoppop- På vilket sätt menar du att jag har något emot bisexuella människor? Förklara gärna exakt vad du menar med det grova uttalandet!!

• lykantrophona
    Äppelpaj80 skrev 2013-02-04 20:09:22 följande:
    Nimcoppop- På vilket sätt menar du att jag har något emot bisexuella människor? Förklara gärna exakt vad du menar med det grova uttalandet!!
    För att du blir äcklad av en typ av sex som han -kanske- har haft innan dig, så skulle ni inte "matcha varandra alls". Är ens partners eventuella sexuella historik allt som spelar roll, eller tror du att bisexuella killar är på något visst sätt?
  • Anonym
    lykantrophona skrev 2013-02-04 19:31:51 följande:
    Snacka om fördomar... alla män som har sex med män har inte analsex. Det behöver inte handla om dominans. Bisexuella behöver inte vara feminina. Och så tror du att porr speglar verkligheten.

En sak att vara upprörd över att ens partner dolt något i lång tid, en annan sak att ha en massa fördomar om bögar och bikillar.

Du verkar ju inte alls ha läst mitt inlägg.

Jag skrev ju rätt uttryckligt, att jag inte tror att det är så i verkligheten snarare motsatsen.
     Har aldrig sagt att jag tror alla som män och är gay eller bi har analsex...

Nu är det så att både jag och min sambo definerar vaginalt sex och analt sex som sex.

Men petting eller oralsex kallar vi just förspel eller oralsex, handjob eller vad det nu är.

Så om han skulle ha haft sex med någon man så är jag ju rätt säker på att det inte är vaginalt sex utan att det i hans fall skulle vara analsex. Och han skulle då inte längre vara mannen jag trodde att han var och det skulle kännas konstigt och krystat även om vi låtsas att jag hade förlåtit honom för lögnen.

Om jag däremot började dejta en man och han säger att han är bi, tror jag inte att jag skulle ha några problem med det för då hade jag lärt känna den personen som det.

Om jag och min sambo varit tillsammans i flera år och han därefter börjar säga att han kanske tror att han är bi, så skulle jag inte gilla det för då skulle det förmodligen vara något som startat dessa tankar hos honom, allra troligast en människa han träffat, och det skulle göra mig ledsen.
  • Thaleya1
    Nincompoop skrev 2013-02-04 19:39:14 följande:
    Du behöver inte bli upphetsad av tanken på att två killar sätter på varandra för att vilja vara med någon som är bisexuell. 

Jag blir inte provocerad. Däremot blir jag irriterad över att någon säger sig inte ha något emot bisexuella och sedan gång på gång visar att så inte är fallet.
    Men jag håller ju med Äppelpaj och jag är bi, hur blir det då?
  • Äppelpaj80
    lykantrophona skrev 2013-02-04 20:31:28 följande:
    För att du blir äcklad av en typ av sex som han -kanske- har haft innan dig, så skulle ni inte "matcha varandra alls". Är ens partners eventuella sexuella historik allt som spelar roll, eller tror du att bisexuella killar är på något visst sätt?

Att inte bli upphetsad av tanken på två killar som har sex med varandra och att "äcklas" är inte direkt samma sak, eller? :-/

Men visst jag tycker tanken på två killar som har sex med varandra känns lite "obehaglig"annars skulle jag ju som ni inte alls bry mig. Jag har inget emot homosexuella heller, men är ärligt talat inte helt bekväm med tanken på att två killar har sex med varandra. Jag bryr mig inte om vad andra gör där hemma och har inget problem med att folk blir kära i samma kön osv. Men skulle en kille jag var intresserad av vilja ha sex med killar skulle det kännas väldigt obekvämt tror ja. Men jag är antagligen helt unik, men troligtvis inte.  
  • Dagdrömmaren

Förstår inte riktigt frågan. Menar du att han skulle varit otrogen, eller?

• Anders 386

Den som säger att hen skulle göra slut om hen kom på att partnern var bisexuell kan vara övertygad om att om partnern verkligen är det så kommer partnern att ljuga om det.Oskyldig

Intolerans är grogrunden för att ens partner börjar ljuga om olika saker. En förutsättning för ett ärligt förhållande är att man har en stor tolerans för varandras tankar.

Man måste också lära sig skilja på tankar och handlingar. 

• lykantrophona
    Äppelpaj80 skrev 2013-02-05 14:06:07 följande:

Att inte bli upphetsad av tanken på två killar som har sex med varandra och att "äcklas" är inte direkt samma sak, eller? :-/

Men visst jag tycker tanken på två killar som har sex med varandra känns lite "obehaglig"annars skulle jag ju som ni inte alls bry mig. Jag har inget emot homosexuella heller, men är ärligt talat inte helt bekväm med tanken på att två killar har sex med varandra. Jag bryr mig inte om vad andra gör där hemma och har inget problem med att folk blir kära i samma kön osv. Men skulle en kille jag var intresserad av vilja ha sex med killar skulle det kännas väldigt obekvämt tror ja. Men jag är antagligen helt unik, men troligtvis inte.  
    Men tänker du ofta på vad din partner har gjort innan dig? Spelar det så stor roll? Eller kan du ignorera att en person haft avtändande sex med andra förr, eftersom personenen ifråga vill ha sex med DIG nu?

"Jag har inget emot bögar, men jag tycker det är obekvämt att tänka på att de har sex med varandra" -_- Tänk inte på det då?
  • Anonym
    Anders 386 skrev 2013-02-05 14:37:37 följande:
    Den som säger att hen skulle göra slut om hen kom på att partnern var bisexuell kan vara övertygad om att om partnern verkligen är det så kommer partnern att ljuga om det.Oskyldig

Intolerans är grogrunden för att ens partner börjar ljuga om olika saker. En förutsättning för ett ärligt förhållande är att man har en stor tolerans för varandras tankar.

Man måste också lära sig skilja på tankar och handlingar. 
    Fast de i denna tråden har väl sagt att de skulle göra slut för att partnern ljugit om det fram tills nu, inte om att han är det.
  • Lufsan

Hade inte brytt mig alls om han var BI. Kan inte förstå varför man skulle bli illa berörd av det. 

En dag i sänder.
  • så mycket bättre

Min man kom för nåt år sen fram till att han nog är bisexuell. Vi har varit tillsammans i närmare 10 år och jag tycker inte att det känns ett dugg jobbigt.

• Anonym (snö)

Att jag inte fick se honom passionerat hångla med en annan kille ;)

• Anonym (Kille)

Jag tog mod till mig och berättade för min fru efter ca 1 år tillsammans att jag hade sexat med en kille. Hon blev lite chockad o frågade en massa frågor, sen va det inte så mycket mer med det.

Svar på tråden Vad hade varit värst om du fick reda på att din kille var BI?