• qosmo

Bra resemål med ett barn på 7 månader??

Hej!
    Vi skulle egentligen vart iväg till kroatien i maj där vi hade hyrt hus. Tyvärr så blev inte detta av.
    Vi vill fortfarande komma iväg. men vet inte vart vi ska åka. De får va i början av maj. Har ni något bra tips ?? de kommer bara vara jag, min sambo å våran dotter som då kmr vara 7 månader.
    Är det bättre med storstad lr solresa?:)
    Tack!

• Svar på tråden Bra resemål med ett barn på 7 månader??
  • Dixie

Välj vad ni vill göra, en 7 månaders är ju nöjd med det mesta, vill ni ta en storstad så spara solsemestern till nästa år - en 1,5 åring är inte lika kul i en storstad!

• Duckan

Säger som ovan, spelar inte så stor roll för barnet. Kan ni åka på charter till Kroatien istället då?

• qosmo

okej tack ) det lutar åt budapest :) verkar vara billigt och fint =) dom hade lägenheter där med som man kundehyra...någon som vart i budapest?:)

• Alexi

vi var på Mallorca när dottern var fem månader, perfekt resa!

• mia maria

Säger som ovan; res dit ni vuxna vill!
    För en liten bebis spelar det inte så stor roll, hon hänger ju liksom med er var ni än åker  

• qosmo

HEj!

Ja vi har kollat runt massor å de sluta faktiskt med en kryssning i medelhavet i 11 dagar =)
    Hoppas de kommer bli bra! Dom skulle tydligen va väldigt bra med barn på båten å hjälpa till massor..
    Längtar massor nu =) tack för tipsen!

• Duckan

Var ska ni kryssa? Frankrike eller Italien? Om Franka, hoppas ni passerar Villefranche, otroligt fint och mysigt. Kliv av strosa där.

• qosmo

Nej det blev en kryssning i italien :) Tack för tipset ändå :D

• Oonah

Vi var till Budapest i höstas med vår lille som då var 4 månader. Gick toppenbra! Vet att ni åker på kryssning istället men bara så ni vet så var det jättemysigt i Budapest och funkade jättebra med barnvagn, ifall ni funderar på att åka dit någon annan gång. Vi planerade inte in något utan gick bara på promenixer. 

Vi ska på kryssning i sommar och jag tror det blir kanonbra eftersom man får se så många ställen men kan ändå packa upp väskan i hytten. Kanon då man reser med barn, kan jag tänka mig! 

Vilken tid på året kommer ni åka? Blir det maj?

• qosmo
    Oonah skrev 2013-02-13 10:21:30 följande:
    Vi var till Budapest i höstas med vår lille som då var 4 månader. Gick toppenbra! Vet att ni åker på kryssning istället men bara så ni vet så var det jättemysigt i Budapest och funkade jättebra med barnvagn, ifall ni funderar på att åka dit någon annan gång. Vi planerade inte in något utan gick bara på promenixer. 

Vi ska på kryssning i sommar och jag tror det blir kanonbra eftersom man får se så många ställen men kan ändå packa upp väskan i hytten. Kanon då man reser med barn, kan jag tänka mig! 

Vilken tid på året kommer ni åka? Blir det maj?
    Okej va kul å höra att det va så bra i budapest! Blir nog att vi åker dit nästa ggn vi reser iaf :)

Okej va skoj, vilken kryssning ska ni på??
    VI åker precis i början på maj, fick ett kanonpris då! Kanske inte har den bästa värmen med oss då, men hoppas bara på fint väder =)
    När i sommar åker ni? =)
Svar på tråden Bra resemål med ett barn på 7 månader??