• Aria

    Kan någon berätta om äggledarspolning

    Hej alla jag undrar om någon här kan förklara äggledarspolnings processen, vart ni gjorde den hur den gick till, varför ni gjorde den ont eller inte? blev det någon förändring osv

  • Svar på tråden Kan någon berätta om äggledarspolning
  • Gouda
    Aria skrev 2013-02-06 21:20:56 följande:
    och vad var resultatet :)
    resultatet blev två vita streck på skärmen vilket var fullt godkänt! inga blockeringar.. :)
  • Aria

    hej tjejer de gick inge bra alls, jag blev så nervös och han fick inte in katetern, han bytte till en smalare men fick inte in den heller och så blev jag så nervös så jag frågade om vi inte kunde avbryta allt eftersom de ändå ska göra en ivf och de tyckte han nästan var lika bra eftersom det inte gick...

    kände mig så besviken efteråt, så misslyckad som inte ens klarade av det :( kanske förtjänar jag inte att få ett barn eftersom jag inte ens kan utstå en sådan sak som andra kvinnor tar sig igenom

  • kattmamma
    Aria skrev 2013-02-19 16:53:07 följande:
    hej tjejer de gick inge bra alls, jag blev så nervös och han fick inte in katetern, han bytte till en smalare men fick inte in den heller och så blev jag så nervös så jag frågade om vi inte kunde avbryta allt eftersom de ändå ska göra en ivf och de tyckte han nästan var lika bra eftersom det inte gick...

    kände mig så besviken efteråt, så misslyckad som inte ens klarade av det :( kanske förtjänar jag inte att få ett barn eftersom jag inte ens kan utstå en sådan sak som andra kvinnor tar sig igenom
    Men du här låter det ju mer som om det var läkaren som inte klarade av det. Tycker inte du ska må dåligt av det när det faktiskt inte var du som inte kunde genomföra undersökningen. 
  • Aria
    kattmamma skrev 2013-02-19 17:22:49 följande:
    Men du här låter det ju mer som om det var läkaren som inte klarade av det. Tycker inte du ska må dåligt av det när det faktiskt inte var du som inte kunde genomföra undersökningen. 
    jo men när han inte fick in den efter 6 försök med första katetern och 4 med den tunnare så kallsvettades jag och bad om att få avbryta, han sa då att han förmodligen själv hade tänkt avbryta om han ej fått till det efter ytterliggare några försök men känner mig ändå skamsen att jag avbröt först :(
  • Giliii

    Det krävdes några försök för att få in den på mig också, men min läkare gav inte upp, hon kallade in en sköterska som satt vid mig och pratade allmänt så att jag kunde slappna av, tillslut så funka det.. Så lägg absolut inte skulden på dig själv, :)

  • Aria
    Giliii skrev 2013-02-19 19:20:14 följande:
    Det krävdes några försök för att få in den på mig också, men min läkare gav inte upp, hon kallade in en sköterska som satt vid mig och pratade allmänt så att jag kunde slappna av, tillslut så funka det.. Så lägg absolut inte skulden på dig själv, :)
    tror du man kan få ett nytt försök? känner mig så nere
  • Giliii
    Aria skrev 2013-02-19 19:47:05 följande:
    tror du man kan få ett nytt försök? känner mig så nere
    Det tror jag absolut, prata med din läkare och förklara situationen :)
  • semlorna
    invidadel skrev 2013-04-04 20:56:00 följande:
    anledning till att ni gjorde spolning? lite bakgrunds historier? jag vill också göra en..
    Vi gjorde det under vår utredning, ingen speciell anledning förutom att vi då försökt i drygt ett år.
  • MariieL

    Hej! jag gjorde en äggledarspolning igår och allt gick bra innan dom spolade in vattnet och Satan vad ont det gjorde, när dom avslutade så avtog det inte, jag hade så ont så jag visste inte vart jag skulle he mig, läkaren fick lov att hämta en säng åt mig och jag fick ligga där, jag hade så ont så läkaren hämtade en värmedyna som jag kunde värma magen, jag gick på toa och jag blödde och spydde av smärta och jag blev kallsvettig, jag blev skakis och kände mig borta som att jag var full.. jag låg där i 2,5 timma. Sen gick det över så jag kunde köra hem. Men jag kände att det var som en mensvärk. Men det kändes tungt. Natten så vaknade jag av att jag hade ont så tog en Alvedon och la mig och på morgonen så kände jag bara uppblåst och mensvärk, och stickningar ner mot fiffi. det har fortfarande inte gått över. hon sa att det såg fint ut och det var fritt där :) men hemsk värk, mamma berättade att det lät som förlossningsvärkar ????

  • Längtanefterbarn12

    Jag försökte göra en spolning men vi fick med avbryta eftersom jag svimmade av och spydde pga smärtan.. Blev så otroligt besviken på mig själv att jag inte kunde göra det :( fick en ny tid och smärtstillande utskrivna att ta innan men fy f*n vad nervöst... Trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle göra så här ont 

Svar på tråden Kan någon berätta om äggledarspolning