• Wavva81

Inte varje dag man får äran att vara med i tidningen!

Köpte Damernas värld här om dagen! Och till min förvåning så var det hela jag på en hel sida i tidningen :) Vilken konstig men underbar känsla. Så himla kul att få dela med sig av sin historia och inspirera andra människor. Att gå ner 55 kilo är väl ingen "match" Det svåra är att hålla det. Kika gärna in hos mig: www.viktigawavva.blog.se

• Svar på tråden Inte varje dag man får äran att vara med i tidningen!
  • Tonårsmamman1
    ostbollen skrev 2013-02-07 20:31:32 följande:
    Skitsnyggt jobbat!

Vilka tykna kommentarer i tråden, vad är det för fel med att "ragga besökare" till sin blogg??

Ja, om folk blir provocerade av en sådan här grej och måste fälla taskiga kommentarer, då är det kanske inte konstigt att näthatet breder ut sig?
  • CMM
    Tonårsmamman1 skrev 2013-02-08 07:33:35 följande:

Ja, om folk blir provocerade av en sådan här grej och måste fälla taskiga kommentarer, då är det kanske inte konstigt att näthatet breder ut sig?
    Man blir cynisk. Under mina dagar på nätet har jag sätt många mer eller mindre uppenbara knep att ragga besök  till suspekta sidor i syfte att tjäna pengar, oftast genom s.k. referral-länkar.

Sen finns det väl en tråd där man kan promota sina bloggar redan?
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • Wavva81
    CMM skrev 2013-02-08 10:47:03 följande:
    Man blir cynisk. Under mina dagar på nätet har jag sätt många mer eller mindre uppenbara knep att ragga besök  till suspekta sidor i syfte att tjäna pengar, oftast genom s.k. referral-länkar. Sen finns det väl en tråd där man kan promota sina bloggar redan?
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.

Jag tjänar inte en enda krona på min blogg, men du får tro vad du vill. Japp jag hittade den tråden. Inte så lätt med alla trådar hit och dit när man inte är van vid sidan. Men det finns ju ingen lag som säger att man inte får länka sin blogg i andra trådar heller. Ska i fortsättningen länka där och ber om utsäkt att det störde dig att jag delade med mig av min blogg här i en tråd angående vikt!
  • RubyRed
    Willy 592 skrev 2013-02-07 11:36:40 följande:
    Vad kan man gå upp i vikt med förutom det man stoppar i munnen?

Ligger man på kaloriunderskott så är det fysikaliskt omöjligt att öka sin fetma.

Fysikaliskt? Du menar "fysiskt omöjligt" antar jag. Är du lika otrevlig mot de som lider av anorexi, bulimi, alkoholism eller någon annan "självförvållad" sjukdom?

Ts, du är jätteduktig! Kämpa på! Ska kika mer på din blogg sen!

Du är för övrigt lik Carly Chaikin :)
  • Tonårsmamman1
    CMM skrev 2013-02-08 10:47:03 följande:
    Man blir cynisk. Under mina dagar på nätet har jag sätt många mer eller mindre uppenbara knep att ragga besök  till suspekta sidor i syfte att tjäna pengar, oftast genom s.k. referral-länkar.

Sen finns det väl en tråd där man kan promota sina bloggar redan?

Du får vara hur cynisk du vill, men det är väl inte skäl nog att gå in och fälla en taskig kommentar?
  • Voluptuous Shalimar
    Willy 592 skrev 2013-02-07 11:36:40 följande:
    Vad kan man gå upp i vikt med förutom det man stoppar i munnen?
    Ligger man på kaloriunderskott så är det fysikaliskt omöjligt att öka sin fetma.

Inte enligt fl. Om man äter för lite (vilket verkar vara 1300 kcal och neråt eller så) så kommer man INTE att gå ner eftersom kroppen då lägger ner ämnesomsättningen så man i stället går UPP i vikt.

Att kroppen kunde stänga av sig själv helt och hållet (= dö) utan att man dör var nytt för mig. Och tänkt så bra för de svältande barnen i Afrika, det är bara att de äter lite mindre så kommer de bums att börja öka i vikt!
  • Wavva81

:) Men det är ganska så kul att vissa kan lägga ner en massa energi på att störa sig på andra :) Jag suger åt mig av dom människor som ger mig feedback och som sprider positiva energier, det andra går bara rakt in genom ena örat och ut genom det andra :)
    Dom som klankar ner på andra mår alltid sämst själva :)

Så nu ska jag störa lite till genom att dela en före och en efter bild :) För detta är ju som sagt en tråd gällande vikt!
    Jag är iaf stolt över mig själv och vad jag har lyckats med <3 

Bamse kramar till er som stöttar mig <3 Ni är guld värda <3 
  • Linn77

Du ska vara riktigt stolt över dig själv! Bry dig inte om dom som klagar. Missnöjda människor finns överallt och tyvärr mår dom säkert dåligt själva men det blir ju inte bättre bara för att man sprider taskiga kommentarer omkring sig. Stort grattis till din prestation!

• Wavva81

Tack :) Egentligen när man tänker efter så är det ganska svårt att fatta själv vad man egentligen har presterat :) Det har lixom bara flytit på :)

• Liljan77

Hur lång tid tog det att gå ner dessa kg?
    O fick du äta enbart 3 påsar?Detta har min läkare sagt nej till då 3 påsar är för lite energi o skulle påverka hjärtat negativt.Dock visste inte min konsulent något om detta o det har inte diskuterats heller. 

• Wavva81
    Liljan77 skrev 2013-02-09 22:19:19 följande:
    Hur lång tid tog det att gå ner dessa kg? O fick du äta enbart 3 påsar?Detta har min läkare sagt nej till då 3 påsar är för lite energi o skulle påverka hjärtat negativt.Dock visste inte min konsulent något om detta o det har inte diskuterats heller. 

Hej hej, Japp jag åt rent (3 påsar) om dagen i tre månader och gick då ner 35 kilo :) Cambridge är intaget/används på överviktsenheterna på huddinge och karolinska.(stephen rössner) Mycket konstigt att din läkare säger nej till dig då jag hade både hjärtsvikt, högt blt och vatten i lungorna när kag började denna diet. Alla näringsämnen kroppen behöver finns i shaksen och är garanterat inte skadliga för kroppen. Men man måste köpa dom av en rådgivare, då inte vem slm helst ska kunna inhandla dom. Jag vart snabbt mycket bättre från mina sjukdomar i takt med att vikten stadigt minskade. Ångrar mig inte en enda sekund. Har gått ner 55 kilo och hållt vikten i 9 år nu. Utan min rådgivare och cambridge shakes så skulle jag aldrig ha klarat av att gå ner i vikt. Lycka till nu och kramar från mig
  • epikuren

Lathet förklarar inte allé! Jag äter inte särskilt nyttigt idag men är för det inte överviktig. Skulle ha väldigt svårt att tro att jag skulle kunna äta mig till +55 kg så det är lätt att skylla på dålig moral! Jag är imponerad!

• Wavva81

Vissa verkar kunna äta precis vad och hur mycket dom vill utan att gå upp ett gram. Är avundsjuk på dom. Men en hel del av dom som är överviktiga har det i generna. Vissa har jätte lätt för att gå upp i vikt medans andra har åt det andra hållet istället. För min del så har kilona smygit sig på sagta men säkert under hela min uppväxt men det vart som värst under min första graviditet och när jag strax efter förlossningen fick hjärtsvikt. Alla är olika, men det är alltid trevligt att dela andras erfarenheter och tankar. Jag har aldrig sagt att jag inte har ätit mig till övervikten! Men sjukdomarna var en bidragande faktor till att jag vart som störst. Orkar man inte röra en fena så är det klart att kroppen lagrar allt man stoppar i truten. Men jag har iaf gjort någonting åt det :)

• Liljan77
    Wavva81 skrev 2013-02-10 08:42:16 följande:

Hej hej, Japp jag åt rent (3 påsar) om dagen i tre månader och gick då ner 35 kilo :) Cambridge är intaget/används på överviktsenheterna på huddinge och karolinska.(stephen rössner) Mycket konstigt att din läkare säger nej till dig då jag hade både hjärtsvikt, högt blt och vatten i lungorna när kag började denna diet. Alla näringsämnen kroppen behöver finns i shaksen och är garanterat inte skadliga för kroppen. Men man måste köpa dom av en rådgivare, då inte vem slm helst ska kunna inhandla dom. Jag vart snabbt mycket bättre från mina sjukdomar i takt med att vikten stadigt minskade. Ångrar mig inte en enda sekund. Har gått ner 55 kilo och hållt vikten i 9 år nu. Utan min rådgivare och cambridge shakes så skulle jag aldrig ha klarat av att gå ner i vikt. Lycka till nu och kramar från mig
    Tack.

Jag gick på ck -06 o gick ner 40 kg på 13 v.Mådde dock inte bra,var konstant trött o hade galstensanfall ofta.Kunde dock inte opas pga vikten.
    Sen vart jag utfryst o mobbad av min familj så jag vart allvarligt depp o började äta allt utom de jag skulle. Vägde då som du gjorde när du började med ck.
    Nu måste jag gå ner mer än 2/3 delar utav min vikt för att bli normalviktig. Så det är nog pga min extrema vikt som jag helst inte ska gå på någon diet under 800 cal någon längre tid.
    Dock ska jag ge ck en sista chans.
Svar på tråden Inte varje dag man får äran att vara med i tidningen!