• Ruffa

Sonen kommer till oss sjuk!

Världens bråk i går kväll, sonen ska komma till oss dyngförkyld och varit hemma från skolan. När jag tycker att han kan vara kvar hos sin mamma tills han är friskare och inte smittar är jag dum dum dum!
    Men varje gång han kommer till oss förkyld blir jag också sjuk, med karensdag och sur chef som följd. Jag tål helt enkelt inte hans baciller, men min sambo - som ändå är den som är nära honom - blir inte alls sjuk på samma sätt.

Varför kan inte den hänsynen tas till mig? Jag skulle aldrig ta hem någon släkting som riskerar att smitta ner min sambo! Och det är ju inte så att sonen hamnar på gatan, han har ju sitt hem hos sin mamma där han kan vara. Hon är dessutom mammaledig och behöver inte vabba.  
    Suck!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-08 10:01
    Jag måste bara få säga att det faktiskt har varit väldigt intressant att läsa reaktionerna på min tråd.
    Det har fått mig att inse hur väldigt många ledsna, bittra och antagligen övergivna personer det finns där ute.

För handen på hjärtat, inte är det väl rimligt att ösa så mycket förakt och t o m hat över en person man inte känner som har en annan åsikt än man själv?
    Man skulle kunna tro från reaktionerna jag fått att jag förespråkar folkmord eller liknande.

Hade jag varit en väldigt svag osäker person som vänt mig hit för råd eller bara för att få ventilera ut lite frustration, skulle jag nog ha mått dåligt av alla personliga fullständigt onödiga påhopp.

Inte så svårt att förstå hur en mobb uppstår..

Tack ni som svarat sakligt - behöver inte hålla med mig i sak - men ändå på en civil nivå.
  • Svar på tråden Sonen kommer till oss sjuk!
  • Ess
    Brumma skrev 2013-02-11 15:47:20 följande:
    VARFÖR göra annorlunda och smitta fler än nödvändigt??
    10 poäng för varje person i motståndar familjen som man lyckas smitta ner.
    50 poäng om det är ett spädbarn.

Det verkar som om något sådant driver vissa.....................

• Anonym
    Ess skrev 2013-02-11 18:50:04 följande:
    10 poäng för varje person i motståndar familjen som man lyckas smitta ner.
    50 poäng om det är ett spädbarn.

Det verkar som om något sådant driver vissa.....................

Ja, och i det här fallet är någon kanske ute efter att få 50 poäng mot bonusmammans lilla barn som hon är föräldraledig med...Obestämd

Varför bråka?
  • SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2013-02-11 18:51:39 följande:
    Ja, och i det här fallet är någon kanske ute efter att få 50 poäng mot bonusmammans lilla barn som hon är föräldraledig med...Obestämd

Varför bråka?
    Har du ens läst nåt alls i tråden? Det barnet är antagligen redan smittat och TS har redan sagt att barnet får ligga kvar tills han blivit frisk när han är hos dem, mamman skickar iväg frisk som sjuk.
  • Anonym

Det trista blir väl om det ska gälla samma för alla. TS behöver inte ha dåligt samvee när hon tvingar pappan iväg med sitt barn trots att barnet har magsjuka. Barnet kan spy i en påse i bilen och blöja kan sättas på ifall att, sedan är det bara att dumpa av i mamans hall och säga: "ses nästa vecka då" och dra igen dörren och åka hem.

• Brumma
    Anonym skrev 2013-02-15 09:48:24 följande:
    Det trista blir väl om det ska gälla samma för alla. TS behöver inte ha dåligt samvee när hon tvingar pappan iväg med sitt barn trots att barnet har magsjuka. Barnet kan spy i en påse i bilen och blöja kan sättas på ifall att, sedan är det bara att dumpa av i mamans hall och säga: "ses nästa vecka då" och dra igen dörren och åka hem.
    Fast det finns liksom ingen anledning att behandla barnet illa bara för att "ge igen" mot den andre föräldern...
  • Ruffa
    Brumma skrev 2013-02-15 10:39:00 följande:
    Fast det finns liksom ingen anledning att behandla barnet illa bara för att "ge igen" mot den andre föräldern...
    Nej inte medans han spyr och mår dåligt.
    Däremot lär vi inte hålla honom kvar hos oss de 2 dygnen det tar att bli smittfri efter att man slutat må dåligt, vilket jag i annat fall tycker att man gör för att inte sprida rotavirus vidare.

Om inte annat kommer det att bli en diskussion så hon förstår att det gäller åt båda hållen.    
  • Brumma
    Ruffa skrev 2013-02-15 11:48:27 följande:
    Nej inte medans han spyr och mår dåligt.
    Däremot lär vi inte hålla honom kvar hos oss de 2 dygnen det tar att bli smittfri efter att man slutat må dåligt, vilket jag i annat fall tycker att man gör för att inte sprida rotavirus vidare.

Om inte annat kommer det att bli en diskussion så hon förstår att det gäller åt båda hållen.    

Ja, jag förstår grejen.. Men bara OM det lill asyskonet hemma redan är smittat - annars går det tyvärr inte ut över mamman, utan det går ut över syskonet..
    Vilket, faktiskt, kan vara rent farligt för ett litet barn..
    Men jag förstår frustrationen..
    Självklart skall det gälla åt båda håll - alltså att ni håller sjuka barn hos er tills de är smittfria, och mamman håller sjuka barn hos sig tills de är smittfria...
  • Ruffa
    Brumma skrev 2013-02-15 13:39:35 följande:

Ja, jag förstår grejen.. Men bara OM det lill asyskonet hemma redan är smittat - annars går det tyvärr inte ut över mamman, utan det går ut över syskonet..
    Vilket, faktiskt, kan vara rent farligt för ett litet barn..
    Men jag förstår frustrationen..
    Självklart skall det gälla åt båda håll - alltså att ni håller sjuka barn hos er tills de är smittfria, och mamman håller sjuka barn hos sig tills de är smittfria...
    Kanske min irritation har lagt sig tills den situationen uppkommer , just nu är jag redigt trött efter att med ond hals behövt släpa mig iväg till jobbet hela veckan, morr{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym

Var tvungen att leta fram denna tråd... Nu i söndags dök sambons barn upp här (dax för byte) och japp kanonförkyld, feber, hosta you name it. Jag tyckte att han gott kunde vara kvar hos mamman och inte dras ut och framförallt inte smitta har dåligt immunförsvar så jodå vänta några dagar så är det min tur. Men näädå han skulle prompt hit.                                                                                                                                                                   Blir så jävla besviken på sambon, bonus ville inte hit på sportlovet för då var han tvungen att vara på fritids och det passade ju inte. Sambon betalade då glatt lilla mamma för att hon skulle ha hand om barnet (hon går på soc och är därför hemma jämt). Jag tyckte han kunde göra samma sak nu då så slipper vi smitta alla här, men icke för "det är ju min vecka" säger sambon. När jag frågar vad det var för skillnad på sportlovs veckan som oxå var sambons vecka och denna får jag till svar" lägg dig inte i".

Nästa vecka är det ju påsk och jag är ledig en hel vecka vilket inte händer annat än vid semester, jag behöver denna ledighet för att vila upp mig då det varit extremt pressat på jobbet men lär väl se fram mot en vecka i sängen med feber och snuva. Fan är bara bitter och besviken och ville bara gnälla av mig...Gråter 

• Mammamia86

De senaste 2-3 ggr sambons barn kommit hit har han varit sjuk. Detta händer alltså här också.... Vi får titt som tätt hit en sjuk pojke när det är vår vecka. 

• Anonym (blä)

Håller med trådstartaren. Min sambos två barn skickas hit med magsjuka. Det har hänt två ggr trots att mamman haft det och inte vi. Jag som dessutom jobbar som personlig ass och har en brukare som är infektionskänslig. Behåll barna några dar extra tyckte vi men biomamman är bland de dummaste jag vet av.

• Elinpelin
    Anonym (blä) skrev 2013-04-05 13:33:50 följande:
    Håller med trådstartaren. Min sambos två barn skickas hit med magsjuka. Det har hänt två ggr trots att mamman haft det och inte vi. Jag som dessutom jobbar som personlig ass och har en brukare som är infektionskänslig. Behåll barna några dar extra tyckte vi men biomamman är bland de dummaste jag vet av.

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag tycker inte det är schysst att låta den magsjuka mamman ta hand om dom magsjuka barnen eller? Det är ASJOBBIGT att ta hand om magsjuka barn medan man själv är det. Inte heller är det så snällt mot barnen eftersom de då inte får det omhändertagande de faktiskt har möjlighet till.
    För min del får min son gärna vara hur sjuk som helst när han kommer till mig, jag vill gärna ta hand om honom när han är dålig. Likaså brukar jag och pappan byta dagar etc om den ene av oss föräldrar är sjuk, just för att barnet ska få det så bra som möjligt (det är ju såklart bättre om en frisk förälder med ork tar hand om barnet).
Svar på tråden Sonen kommer till oss sjuk!