sannajylo skrev 2013-02-11 10:01:43 följande:
Tack för hjälpen! :)
Hej! Du kanske inte kollar den har traden langre, ville bara lagga till min erfarenhet. Jag har flaskmatat mina bada tva fran fodseln, forst som kompliment for de inte fick tillrackligt och efter ett par veckor enbart flaska. Man borjar oftast ge den nyfodde ca 30ml ca var 3timme eller nar de visar hunger och sen trappar man upp den forsta dagarna till ca 90ml per mal nar de ar runt en vecka. Matten pa paketen ar ju mest indikationer men jag tyckte de hjalpte ocksa sa man vet pa ett ungefar (de ar ju baserade pa barnets vikt). Vi flaskmatade 'on demand' som vi skulle gjort om vi ammat och det gick jattebra anda fran start. Vi fick flaskor pa sjukhuset (efter vi pushat lite och varit tydliga med vad vi ville for forsta, andra barnet gick inte upp i vikt som hon skulle sa fick ersattning ganska direkt, som tom levererades av amningskonsulten!), men det varierar nog. Fraga. Jag haller ocksa med dig att amningshetsen ar sorglig, iaf i har i vastvarlden dar amningen inte ar livsnodvandig pa samma satt. Flaskmatning har passat oss jattebra, barnen ar nastan onormalt friska, normal-stora, icke-allergiska och val anknutna. Synd att folk ar sa trangsynta. Lycka till, din bebis ar nog redan har nu!