• MamaB

Ni med tre barn bak bilen. HJÄLP!

Hej,

Jag undrar vilken bil ni har, ni som har tre barn bak i bilen. Säkert, alltså där stol och bil är godkända för det.

• Svar på tråden Ni med tre barn bak bilen. HJÄLP!
  • MamaB

Vad har ni för stolar? Vi kommer ha babyskydd, bakåtvänd och bältesstol.

• norrlandsflicka

Har Volvo original och Britax Hiway. Vi kommer nog ha babyskyddet fram sen när vi får tredje barn i april, eftersom dottern som sitter i mitten bak blir åksjuk och nån måste sitta bak med henne och vara med när hon spyr.

• MamaB

Googlade och såg att V70 har också en puckel i mitten, som vår, då kan man ju inte ta stol där, funkar ju inte med stödpinnen. Det framåtvända barnet sitter inte alls säkert där.

• cosinus

Vi har haft den kombinationen och även en bältesstol och 2 bakåtvända stolar i vår Toyota Avensis.

Då hade vi en britax kid (bältesstol) en acta graco duoflex samt en britax freeway (föregångaren till highway)

Bältesstolen på en av kanterna och de två bakåtvända bredvid varandra.

• Dixie

Honda CRV, nu har vi en bakåtvändboch två bältesstolar.

• strojes

Vi har en renault grand senic. Vi har haft tre bakåtvända bilstolar samtidigt i baksätet. Två britax och en acta gracco (kommer inte ihåg vilka modelller stolarna hade).
    Golvet i baksätet i vår bil är helt plant så där är det inga som helst problem med stödben i baksätet.

• norrlandsflicka

Vi har en puckel i mitten på golvet, men i och med den stolen har delade stödben så är det inget problem. Stödbenen är på golvet på varsinn sida om puckeln.

• MamaB

Norrlandsflicka, vilken stol var det, som har delad/två stödpinnar?

• BeccaGrodan

Ford mondeo kombi, kommer ha akta graco babyskydd med bas i mitten bak och två bältesstolar på sidorna

• Billabong
    MamaB skrev 2013-02-12 21:27:00 följande:
    Norrlandsflicka, vilken stol var det, som har delad/två stödpinnar?
    BeSafe Izi Kid har också sådant stödben.
  • Sommar08

Hej vi hade 2 bakåt vända och en framåt och då hade vi aktar graco duo flex Stödbenet satte vi på bucklan i mitten stog inget om att det inte fick vara där ? Funkade jätte bra En stol var framåt på den sidan där spännet sitter själv. Akta graco rally sport :) alla gick in jätte bra. Gick även in 3 st akta graco duo flex där bak. Lycka till

• BeanBag

Vi kommer att köpa en större bil när trean kommer för att slippa böket med tre stolar i rad, vet med mig att jag kommer bli galen när jag ska sätta in ungarna i bilen och när jag själv var barn var det en ren plåga att sitta så inklämd när vi skulle iväg

• Ladycocos

Jag har 3 bakåtvända stolar och kör en Ford Galaxy. HELT UNDERBART!! Alla sitter rymligt, med gott om benutrymme och det är lätt att få även mittersta. Största fördelen är "arbetshöjden", jag behöver inte böja mig ned för att lirka in barnen. Lastutrymmet sväljer enorma mängder (har tagit bort de två bakersta sätena). Tänk 2 resesängar inkl madrasser och täcken, 2 pulkor, 2 matstolar, julklappar och all packning för 5 pers!!

Jag har 2 st Britax HighWay och en Britax TwoWay 

• Egendomligt

Precis som Ladycocos så har vi en Ford Galaxy. För tillfället sitter storebror i passagerarsätet fram, men vi kan mycket väl sätta både hans Britax Multitech och småsyskonens 2 st Maxway i baksätet. VI bytte bil när vi väntade tvillingarna för att veta att vi skulle få plats med tre bakåtvända stolar i baksätet + tvillingvagn mm i bagaget.

• 3bairns

Nu har vi en VW Touran, men även den nya Opel Zafiran har tre separata stolar där bak. Även Toyota Verso och några andra.

• Stumpan83

Renault Grand Scenic har vi. Har en bakåtvänd i mitten bak (Klippans nya stol) sedan har vi två framåtvända på var sida (akta Graco). Gott om plats för alla barnen. Bra med bagageutrymme eller om vi istället vill kan vi ha med två extra personer. Två uppfällbara stolar i bagageluckan.

Svar på tråden Ni med tre barn bak bilen. HJÄLP!