• SJN

Var ska ni som inte har sommarhus semestra i år?

Var ska ni som inte har sommarhus semestra i år?

Behöver inspiration. Har tre barn som kommer att vara 1, 4 och 9 till sommaren.
    Tack!

• Svar på tråden Var ska ni som inte har sommarhus semestra i år?
  • En ganska vanlig mamma

Vi vet inte ännu. Vi har varsin weekend resa inbokad i europeiska länder( jag o min man) 1 vecka till värmen i höst med familjen... Vet dock inte riktigt vad vi ska göra under sommarsemedtern...

• Nyfiken gul
    Nyfiken gul skrev 2013-02-12 18:43:00 följande:
    vi åker till Stockholm (bor i hälsingland)  och tar in på hotell i tre nätter och där sen gör vi dagsutflykter. Har bil med oss så vi åker bil runt för lite bad och utflykter och sen går vi på stan på em o kväll. Kanske går o ser Allsång på Skansen och/eller på Gröna lund en dag.
    tillägger att resterande tid av semestern så är vi hemma och gör lite dagsresor runt om här där vi bor och besöker djurparker, museer , släkt o vänner och badplatser o annat skoj.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Pumpkin

Vi blir nog hemma en hel del eftersom vi kommer ha en nyfödd (och en treåring) och dessutom ska renovera kök bl a, men det blir nog en Sverigeresa som vanligt för att hälsa på familj och vänner (vi bor i Västerbotten och har familj i Härjedalen, Dalarna, Roslagen och utanför Göteborg). Då blir det säkert lite stopp här och var för att roa treåringen, kanske Himlabadet i Sundsvall t ex eftersom vi har vänner där. Garanterat Gröna Lund och Skansen när vi är hos mamma i Roslagen.

Eventuellt lånar vi med oss svärföräldrarnas husvagn så att vi kan stanna på någon mysig camping och så, annars blir det nog några helgutflykter med husvagnen i "närområdet".

Och så blir det en tur til Lycksele och djurparken där tillsammans med några vänner, en tradition vi startade för några år sedan.

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • älskarlivet81

Vi kommer få barn nu om en månad ungefär, har även en dotter som snart är 3 år. I sommar blir det nog en tur till Stockholm och då besök på Junibacken och Skansen. Om ett år planerar vi att åka på långresa så vi sparar till det också.

• Natulcien

Sen sonen föddes för drygt 2 år sen så ägnar vi somrarna åt att umgås med släkten; mina föräldrar, sambons föräldrar, min syster med familj och sambons bror med familj. Och de bor spridda över landet, så det blir lite åkande.

• lövet2

Hemma som vanligt. Får säkert släktingar och gäster på besök.

• strojes

Vi bor i Stockholmsområdet och kommer att styra norrut i sommar. Förhoppningsvis kommer vi skicka våra tre tjejer med flyget upp till deras farmor i Hemavan. Sedan kör vi bil norrut maken och jag och tar en behaglig tur uppåt i landet mot Hemavan. Sover gör vi i tält oftast på campingplatser.
    Uppe i Hemavan blir det diverse utflykter. Bland annat en kortare fjällvandring inkluderat en övernattning med ungarna.

Sen blir det någon tur till mina föräldrar i Västmanland. I västmanland finns massor av intressanta utflyktsmål att ta sikte på.

• Sade

Vi har en tjej som kommer att vara ett år och fem månader. Vi har hyrt hus i Italien hela juni. Ska bli jätte mysigt att åka på dagsutflykter  tillsammans och uppleva allt som finns att se och på kvällarna kan vi sitta ute och smutta på ett glas vin och käka lite god ost när lillan sovar

• seandra82

det blir dagsutflykter o en tripp te ullared o hyra stuga över natten o påvägen besöka föräldrar o syskon mot ullared

• SJN

Tack för alla svar! Några andra?

• belovedkids

Vi ska en vecka till Cypern med barnen som till sommaren är 4 och nästan 3. Vi var i Egypten en vecka innan jul och barnen blev störtförälskade i Lollo och Bernie (åker med Ving). Så nu har vi bokat ett hotell med maskotarna igen. Sedan blir vi hemma resten och hoppas på gott väder!
    Må gott!

• Studentpappa

Blir en svennebananvecka på mallis i Sept. På semestern är vi nog bara hemma och softar. Jag har studerat i fyra år och har egentligen aldrig tidigare haft en riktig semester utan alltid jobbat (är 31) så jag ser verkligen fram emot semestern!

• Dina08

Det blir troligen två veckor i Skåne, Österlen/Ystadstrakten, men egentligen vill vi till grekiska övärlden.

• anyXX

Vi har bokat stuga en vecka på Gotland tillsammans med mina föräldrar. Där ska vi besöka villavillerkulla och Fårö,,sen tar vi det som det kommer. Förmodligen åker vi lite till östgötakusten och till Skåne där vi har släkt. I höst tänkte vi boka en vecka till Rhodos. :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • anyXX
    En ganska vanlig mamma skrev 2013-02-12 18:46:24 följande:
    Vi vet inte ännu. Vi har varsin weekend resa inbokad i europeiska länder( jag o min man) 1 vecka till värmen i höst med familjen... Vet dock inte riktigt vad vi ska göra under sommarsemedtern...

En ganska vanlig mamma skrev 2013-02-12 18:46:24 följande:

Åker ni på vars en weekenderna ensamma? Vad gött det låter, jag gillar att göra saker på egen hand eller med vänner ibland. Är lite sugen på att åka till urkultfestivalen i augusti, vi får se.
    flicka 2008 & pojke 2010
Svar på tråden Var ska ni som inte har sommarhus semestra i år?