Tips råd, hur mycket ska man offra ?
Hej!
Jag behöver råd!
Jag har 2 barn 10 och 6år. Med en föredetta.
Jag har en ny tjej sen 2½ år.
Jag har/ska ha barnen varannan vecka.
Mitt ex bor en mil utanför stan. hon jobbar på annan ort ca 4 mil bort åt samma håll. Vilket innebär att
det blir ganska långt för henne att skjutsa till dagis och skola.
Problemet är att jag har gått med på att 2-3 dagar i veckan hämta dem innan mitt jobb och skjutsa dem.
Den stora pojken vägrar nu gå till fritids. Han går då hem till mig i väntan på att mamman ska
sluta jobba. Och även innan skolan på morgonen mellan 6-8.
Mamman tycker att detta är som det ska. Att det inte är några som helst problem osv. För det är
det ju inte för henne.
Min nya tjej pluggar en krävande högskoleutbildning. Och nu har hon pratat om att detta inte funkar
för oss. Att hon inte kan slappna av och plugga osv under dessa dagar (detta är alltså under 5 dagar,
de veckor barnen ska vara hos sin mamma). Att jag måste ta tag i detta. Innan har jag bara
accepterat situationen. Men nu börjar jag förstå henne mer och mer. Han tar ju under dessa tider även
hem massa kompisar också.
Jag har alltid ställt upp för mina barn. Har haft dem mer än mamman nästan hela tiden. Nu håller det här på
att förstöra mitt förhållande, till den tjejen jag verkligen älskar.
Jag mår jättedåligt för detta. Vet inte hur jag ska förhålla mig. De är ju mina barn varje dag. Men vad
ska jag gå med på? Var kan jag sätta gränsen. Och hur kan jag sätta gränsen. Hon utnytjar mig fullständigt.
Hon skulle aldrig göra detta för mig.
Jag ställer upp på mycket om det hämder nåt oförutsett, men problemet nu är att detta pågått i ett år nu.
Det finns buss att åka för den stora, men för henne är det ju smidigare om jag fixar allt.
Råd, tips? Är jag en idiot som känner så här?
Ska jag helt enkelt behöva släppa min stora kärlek, eller vad fan ska jag göra? För att mitt ex liv är komplicerat. Det är ju hennes livsproblem (med jobb och boende) som gör att min tjej kanske inte orkar.