• idab84

1:40 på KUB hjälp

Jag är 28 år och har två friska barn 9 år och 7 år.
    Har sedan 5 år försökt bli gravid utan resultat... men den 25 december (2012) kom det mycket efterlängtade Plus lyckan var total!!
     Gjorde idag Kub testet, UL visade bara bra nack(vad det nu heter) va bara bra (typ 1,4) men mitt blodprov drog ner resultatet massor enda till 1:40 . Bestämde direkt att jag vill göra fvp men nu är jag livrädd... inte för att det ska göra ont eller liknande men för att det ska vara något fel eller att få missfall på ett friskt barn Gråter
     Just nu är mina känslor en enda röra och helt ologiska, känner inte att jag tar så bra beslut just nu... 
     Så nu till den eviga väntan på att få göra fvp om 3 veckor *pust*
     LUNGNA MIG!! Skrikandes  

• Svar på tråden 1:40 på KUB hjälp
  • Arwen77

Konstigt att det kan bli så dåligt och sen visa sig vara bra!? Vi får se hur det går för mig sen...skönt att det ordnade sig för dig !

• AnnaGreta 378
    idab84 skrev 2013-03-22 13:36:29 följande:
    Fick brev idag att ja väntar en bebis med normalt antal kromosomer :)
    Åh, så skönt!
  • AnnaGreta 378
    Arwen77 skrev 2013-03-22 15:52:13 följande:
    Konstigt att det kan bli så dåligt och sen visa sig vara bra!? Vi får se hur det går för mig sen...skönt att det ordnade sig för dig !

Jag fick 1:5. Bebisen i magen har normal kromosomuppsättning. Glad

Mitt  dåliga resultat berodde på min ålder. Treårige sonen (fullt frisk) fick 1:2  när han låg i magen...

Jag visste att siffrorna inte skulle bli bra (gammal...), men inte att de skulle bli SÅ dåliga.
    Man blir ganska ödmjuk och tacksam när barnen trots kassa siffror föds utan trisomier...    
  • Christi38

Jag håller med dig AnnaGreta, man blir mkt ödmjuk då. Jag gjorde kub inför första sonen plus MKP men fick inte så dåliga siffror som ni utan 1/64. Det var ålder plus blodprov. Andra gången gick jag på MKP direkt. Och vi har nu 2 friska pojkar. Det är fantastiskt!

.

• idab84

Tack !!!
    Såhär i efterhand tycker ja väntan på nåt sätt va bra (FÖR MIG) då ja hade tid att förbereda mig på resultatet,, trotts en månads väntan kände ja mig såklart inte helt redo men min chock hade lagt sig och ja kunde tänka klart och ta sunda beslut,,, men när jag var i väntan var den mitt helvete!!!

Jag är så evigt tacksam för två fantastiska tjejer som inbokade mig här på fl det är DOM som varit mitt stöd till stora delar i denna obeskrivligt jobbiga situation,,,
    Vi har kunna skicka 4 långa mail om dagen om nån haft en jobbig dag,,, såååååååå värdefullt!!!

Är så tacksam för detta lilla hjärta och tar absolut inte varken graviditet eller ett friskt barn föregivet,,, (längre)

• Seven Costanza
    LaBella71 skrev 2013-03-28 09:32:06 följande:
    Har du fått något svar nu Ida?

Se inlägg 55. Barnet är friskt .
  • Solrosens
    AnnaGreta 378 skrev 2013-03-22 23:34:19 följande:
    Jag fick 1:5. Bebisen i magen har normal kromosomuppsättning. Mitt  dåliga resultat berodde på min ålder. Treårige sonen (fullt frisk) fick 1:2  när han låg i magen... Jag visste att siffrorna inte skulle bli bra (gammal...), men inte att de skulle bli SÅ dåliga. Man blir ganska ödmjuk och tacksam när barnen trots kassa siffror föds utan trisomier...    

Får man fråga hur gammal du är? Väntar själv på kub och oroar mig för åldern :(
  • idab84

Presic... Fick svar 5 dagar efter fvp och bebisen har normalt antal kromosomer 13 18 och 21 :)

• AnnaGreta 378
    Solrosens skrev 2013-03-28 13:43:17 följande:

Får man fråga hur gammal du är? Väntar själv på kub och oroar mig för åldern :(

Jag fyller 43. Glad
  • LaBella71

Åh förlåt! Jag missade det inlägget. Så skönt! Själv fick jag 1:41 men vi gjorde inget fvp. Har nu 1,5 v kvar till rul. Får vi se hur det ser ut då. Blodproverna som var " dåliga " i mitt fall. Lågt pappa- a i förhållande till högt hcg. Bara på dem hade jag en risk på 1:6 . Nackspalten fin o synligt näsben. Så vi får se helt enkelt. Att de blev så skruttiga odds för min del har väl mest att göra med min ålder, hinner bli 42 innan bebisen ska komma. Det här med kub- testet är nog inte bara av godo tänker jag, ger upphov till mycket obefogad oro. Jag gjorde det mest för att få ett tidigt ul om jag ska vara ärlig,moch få lite hum om riskerna förmatt kunna ställa in sig. Hade förväntat mig hög risk för åldern men kanske inte fullt så hög. Kanske hade varit bättre om jag skippat kub eftersom vi hade bestämt att inte göra fvp hur som.

• idab84

Kan säga nu att ja ångrar fvp,.. De gjorde så fruktansvärt ont och ja började läcka efter...
    Vist va de skönt att veta att barnet inte har någon avvikelse men själva upplevelsen av väntan på fvp och de fysiska onda samt väntan på svar är ett riktigt trauma (för mig)...

Vet inte hur ja ska göra vid ev en nästa graviditet ,,, känns som första halvan av denna graviditet varit förstörd,, inget ja vill göra om.. Lycka till!!!

• Solrosens
    AnnaGreta 378 skrev 2013-03-28 21:49:40 följande:
    Jag fyller 43.

Okej tack för svar!
Svar på tråden 1:40 på KUB hjälp