• Gladförstföderska

Unga föräldrar lediga mammor i Stockholm!!! Se hit!!

Hallå hallå!! Mitt namn är Anna 24 år och Undrar om det finns några mammor i Stockholms trakten? Jag fick min flicka i nov -12 och tycker det skulle vara jätte skoj att få träffa andra unga mammor Och dela sina tankar och tips med och eventuellt hitta på något på dagarna? Var inte blyga Hör av er tjejer!!

• Svar på tråden Unga föräldrar lediga mammor i Stockholm!!! Se hit!!
  • Love12
    Gladförstföderska skrev 2013-02-26 03:08:47 följande:
    Love12: jahaa, har du nyligen flyttat hit? :) då förstår jag :) jo det är väldigt lugnt och barnvänligt med mycket barnfamiljer. Nää stackars Lill tjejen skrek som en galning när hon fick sprutorna stackarn. Fick lite ont i mamma hjärtan då. Hehe trodde också i skulle få en jobbig en men hon var jobbig första månaden bara sen så blev hon lugn "phust" tur det :) vad heter din son och vad bukar du göra på dagarna?

Ja sådär, ja har bott här i 2 år. Kommer från Malmö igentligen. Så man känner inte så många här uppe & speciellt inte mammor. Det var ju skönt att höra. Sover hon bra & så? Han heter Love, vad heter din lilla tös? Just nu denna veckan håller ja på att packa, allt tar ju lite längre tid :) hihi. Vi ska utomlands till helgen, så de är mycket att hålla koll på. Annars på dagarna, så kör ja alltid min man till jobbet på morgonen så att jag & L få ha bilen. Ja älskar att åka runt till köpcentrum & göra ärenden. Se försöker ja träffa mycket vänner, går på öppnaförskolan en gång i veckan, tänkte ja skulle blir bättre på att ut & gå. Som idag är det jätte fint väder ju. Sen över vi på att L ska ligga mycket på magen, vi var på sjukgymnast med han igår. För han kollar för mycket åt höger, så hans muskel i högre hals blir inte så stark som vänster. Så vi över för fult nu :) Själv vad hittar ni på för nåt kul?
  • Gladförstföderska

Jessi08: hej, vad kul att du hittade hit! Då är våra bebisar nästan jämngamla :) ja sååå tråkigt att vara mamma ledig själv, ingen att vara med på dagarna... Jag bor i Sundbyberg/rissne. Du då? :D

• Gladförstföderska
    Lisenwiggo skrev 2013-02-25 09:06:24 följande:
    Hejsan, är ny här men försöker hitta runt bland trådarna :p jag fick min son i december 2012. Jag är 23 och känner ingen med barn! Så tråkigt! Vill gärna hitta någon att bebishänga med också :D Lisen

Lisenwiggo skrev 2013-02-25 09:06:24 följande:
    Hejsan, är ny här men försöker hitta runt bland trådarna :p jag fick min son i december 2012. Jag är 23 och känner ingen med barn! Så tråkigt! Vill gärna hitta någon att bebishänga med också :D Lisen

Hej lisen! Desto fler ännu bättre :D vi kan gärna bebishänga :)
  • Gladförstföderska

Love12:Okej,haha ja mammor är svåra att hitta :) jo vi har fått till rutinen nu med att få henne att förstå skillnaden mellan natt och dag.sedan så är det så skönt att hon alltid somnar vid 20.00 vaknar Max 2 ggr på natten och hennes riktiga "gå upp" tid är 10 på morgonen.I början var man ju helt utan sömn och nu har det helt vänt sig så skönt att få sova!Alexia heter hon. å vad kul vart ska ni någonstans?! Jag försöker också vara ute så fort det blir fint väder. Gör inte så mycket speciellt försöker njuta av att vara mamma och ta det lugnt. Innan jag blev gravid så kallade min kille och alla mina vänner mig för arbetsnarkoman, jobbade alldeles för mkt och kände när jag blev gravid att jag hade missat väldigt mycket. Så nu på dagarna träffar jag mina vänner som är lediga sen blir det väl shopping också får ju aldrig nog av baby kläder. Love väldigt fint namn tycker jag! Han låter som en stark liten pojke :)

• Love12
    Gladförstföderska skrev 2013-02-27 07:38:59 följande:
    Love12:Okej,haha ja mammor är svåra att hitta :) jo vi har fått till rutinen nu med att få henne att förstå skillnaden mellan natt och dag.sedan så är det så skönt att hon alltid somnar vid 20.00 vaknar Max 2 ggr på natten och hennes riktiga "gå upp" tid är 10 på morgonen.I början var man ju helt utan sömn och nu har det helt vänt sig så skönt att få sova!Alexia heter hon. å vad kul vart ska ni någonstans?! Jag försöker också vara ute så fort det blir fint väder. Gör inte så mycket speciellt försöker njuta av att vara mamma och ta det lugnt. Innan jag blev gravid så kallade min kille och alla mina vänner mig för arbetsnarkoman, jobbade alldeles för mkt och kände när jag blev gravid att jag hade missat väldigt mycket. Så nu på dagarna träffar jag mina vänner som är lediga sen blir det väl shopping också får ju aldrig nog av baby kläder. Love väldigt fint namn tycker jag! Han låter som en stark liten pojke :)

Men Gud vad skönt art hon sover så länge, vilket fint namn. Vi ska till Spanien med hela min mans släkt. Så det ska faktiskt bli jätte kul. Men nu har man en lite till att hålla reda på :) viktigast med hans saker. Då har vi det gemensamt, ja jobbade med jätte mycket innan. Har ett tungt jobb på alla vis så ja gick 2 månader innan bf. Så det var helt annorlunda att gå hemma. Men de är som du säger man ska njuta av tiden. Hur länge hade du tänkt att vara mamma ledig??? Tack :) Jaa kläder kan man aldrig ha för mycket av. Älskar med att shoppa, lite väl mycket kanske :) Hade varit kul om vi hade varit några & träffats på någon fika eller något?!
  • Sahög

Hej Sady heter jag och är 19 år, Jag har en son som föddes i november!! Jag blir så uttråkad av att sitta hemma. hade varit kul att få komma ut och träffa andra unga mammor och små skruttisar om dagarna. Bor på röda linjen :)

• Love12
    Sahög skrev 2013-03-18 01:20:52 följande:
    Hej Sady heter jag och är 19 år, Jag har en son som föddes i november!! Jag blir så uttråkad av att sitta hemma. hade varit kul att få komma ut och träffa andra unga mammor och små skruttisar om dagarna. Bor på röda linjen :)

Hejsan Sady, Stefanie heter jag & bor med på röda linjen. Sista Eriksberg/norsborg. Var bor du?? Jag är 25 så jag är väl halv ung, men de kanske funkar med :) hihi Träffas gärna, så jag inte har så mycket för mig på dagarna.
  • Sahög
    Love12 skrev 2013-03-18 17:36:15 följande:

Hejsan Sady, Stefanie heter jag & bor med på röda linjen. Sista Eriksberg/norsborg. Var bor du?? Jag är 25 så jag är väl halv ung, men de kanske funkar med :) hihi Träffas gärna, så jag inte har så mycket för mig på dagarna.
    jag bor i bredäng! visst kan vi ses och göra något nån dag tycker jag :) Sady högberg på fb ;)
  • mfvs

Heej allesamans! Jag är 20, fyller 21 iår och har en dotter som är född 11 nov 2012. Jag bor i farsta i stockholm. Är också sugen på att träffa lite nya människor. :)

• Sahög
    mfvs skrev 2013-04-04 19:39:06 följande:
    Heej allesamans! Jag är 20, fyller 21 iår och har en dotter som är född 11 nov 2012. Jag bor i farsta i stockholm. Är också sugen på att träffa lite nya människor. :)
    Adda mig så kan vi  ju höras vore ju kul att ses!
  • mfvs

Absolut men hur gör man då? Är inte så duktig på fl :P

• Johannapanna87

Hejsan jag vill också haka på här! Jag e 25 år, bor i Kungsängen och är mammaledig med min son James som är född 3 december :) Jag träffas jättegärna också :)

• rosagubben

Hej! 21år och fick min son Aleksi den 8 november 2012. Träffas också väldigt gärna! 

• johannnaa

Hejsan allihopa, jag är snart 20 år och har en son på 10 månader. Vi bor i Axelsberg för tillfället . Skulle gärna komma ut och träffa andra unga mammor eftersom vi sällan har något att göra på dagarna :)

Svar på tråden Unga föräldrar lediga mammor i Stockholm!!! Se hit!!