• repeater

Testar heminsemination för första gången på fredag!

Hej! Är ny här på FL. Har vestibulit sedan flera år tillbaka vilket gör det svårt för mig att ha samlag med min man. Kommer att testa på heminsemation med start nu på fredag (beräknad ägglossning måndag nästa vecka). Så nu kör vi! Jag har spruta och min man som bidrar med säd :) Nu till lite frågor... 1. Är det bäst att använda en plastburk till sperman eller går det bra med en burk i metall (typ dl mått)? Har det någon betydelse med tanke på temperatur? 2. Kan man inseminera varje dag vid ägglossningstiden? Finns det något som talar emot det? 3. Ska man spruta in snabbt eller långsamt? Ska sprutan vara kvar ett tag i skidan eller tar man ut den direkt? Hoppas på svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-19 22:36
    Slidan ej skidan ;)

• Svar på tråden Testar heminsemination för första gången på fredag!
  • elinaehn

Jag tror temperatur är det kritiska. Så de inte hinner dö i burk o spruta!

• jazmine25

Jag har gjort heminsemination. Vi lyckades bli gravida på andra försöket. Jag är nu i v.24. Det vi gjorde var att spruta i en värmeljushållare av glas sen använde vi en plastspruta. Vi lät sprutan vara kvar i slidan i 30 minuter efter att vi sakta hade sprutat in sperman. Risken finns om man sprutar för fort att det rinner ut. Ligg med rumpan på en kudde så att du kommer upp lite. Sen gjorde vi så att jag fick en orgasm.

Svar på tråden Testar heminsemination för första gången på fredag!