• Ostbulle

Fett!!

Undrar vad ni steker i???
    Olja, smör, magarin vilken sort??
    Och varför?? 

• Svar på tråden Fett!!
  • Ostbulle
    La Lola skrev 2013-02-20 18:41:19 följande:
    För att jag inte bryr mig helt ärligt.
    Hehe, ok.

• Viberg

Smör för det mesta och olja lite då och då. Jag blir illamående bara jag ser en förpackning margarin, så det kommer inte in i det här huset.

• Ostbulle
    Viberg skrev 2013-02-20 18:46:05 följande:
    Smör för det mesta och olja lite då och då. Jag blir illamående bara jag ser en förpackning margarin, så det kommer inte in i det här huset.
    Ok, varför mår du illa av att se ett margarin förpackning?? 
  • cosinus

Steker i smör, poppar popcorn i rapsolja äter bregott eller norrgott på mackorna.

Är sugen på att prova steka i kokos men har inte hittat det än i affären (läst glömt bort det när jag väl handlar)

• pigglet

Steker i smör eller rapsolja. Äter bregott/norrgott på mackor.
    Vi undviker tilsatser och därför köper vi inte margarin. 

• La Lola
    Ostbulle skrev 2013-02-20 20:56:19 följande:
    Vad för smör har ni på mackorna då??
    Det vi känner för att köpa....
    Just nu är det bregott....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • slangbella
    Ostbulle skrev 2013-02-20 20:56:19 följande:
    Vad för smör har ni på mackorna då??

Bregott till mig och sonen. Sambon envisas med Minilätta, så vi kör dubbelt.
  • LinnyUK

Rapsolja eller Milda.
    Brukade köpa smör och Bregott meeeen sen vart jag tvungen att spara lite pengar och Milda är halva priset...

Är Milda så vidrigt verkligen? Har hört att precis som första kommentaren, att den skulle vara "kemisk onaturlig smörja" men på paketet står det att den är gjord av kärnmjölk och olja? 

• beccagranen

Steker: Oftast rapsolja eller smör. Även olivolja används i matlagning.

På Mackorna: Oftast bregott, på senare tid har jag köpt icas smör & raps, den är mjukare än bregott.

Här använder vi inget av margarin, tycker det är skamligt att slv förespråkar margarin till barn, och att skolorna uteslutit smör. Just för att det är billigare och enkelt att framställa.    

• Annelie 76
    LinnyUK skrev 2013-02-23 20:57:23 följande:
    Rapsolja eller Milda.
    Brukade köpa smör och Bregott meeeen sen vart jag tvungen att spara lite pengar och Milda är halva priset...

Är Milda så vidrigt verkligen? Har hört att precis som första kommentaren, att den skulle vara "kemisk onaturlig smörja" men på paketet står det att den är gjord av kärnmjölk och olja? 

Ja, margarin är en kemisk, onaturlig sörja...

• mojs

Aldrig mer margarin!!
    Jag mår illa när jag tänker på att så många blir lurade av alla reklamer och att det är billigare med margaroner, självklart att det är det när det bara är skit.
    Man förstör sin kropp och blir sjuk av det!

Jag steker i kokosfett, olja eller smör och har bregott till bröd 

• tilj75

Ostbulle, det finns smakfritt kokosfett. Kokosfettet i silverpaket från affären är inte nyttigt (kommer inte ihåg varför, nåt med framställningen) men annat kokosfett är jättenyttigt.

• LillaJag06

Här hemma steker vi i olivolja (fontana) och till bakning använder jag mjölkfritt margarin gjort på olja då jag inte tål mjölkprotein :)

Inget smör på mackan alls här hemma

• skogsvitter

Jag har beställt kokosfett från endera grongava.se eller crearome.se

Det är som sagt inte särskilt nyttigt, det som finns i vanliga butiker. Det beror på att det är extremt processat, både när det gäller upphettning, raffinering etc. Det skulle inte förvåna mig om det inte finns ett enda spår kvar av något naturligt näringsämne i denna sortens kokosfett...

• Hannathu

använder smör, rapsolja eller kokosfett att steka i
    På mackan blir det bregott

Svar på tråden Fett!!