• Anonym (Emma)

Ni som gjort braziliansk vaxning

Jag har aldrig provat på Braziliansk vaxning.
    Funderar på att göra det.
    Jag rakar mig nertill varannan /ibland varje dag. Jag brukar spara en liten smal remsa.
    Men det växer ju ut så snabbt. Jag hatar att ha för mycket hårväxt där nere. Dagen efter att jag har rakat mig är det stubbigt. En del kanske har snabbare hårväxt?
    Men fungerar verkligen det här med braziliansk vaxning?? Hur länge håller det innan det växer ut igen?? Hur ofta gör ni det?? Är det värt det?? Vore tacksam för lite tips & erfarenheter av er som gjort/gör detta.

• Svar på tråden Ni som gjort braziliansk vaxning
  • Suzén

Har du gjort det en gång kommer du aldrig raka dig igen! Det håller sig upp till 2-3v innan man märker av håret, att det har vuxit igen. Sen är det dax för ny tid. Jag brukar vänta 4 v mellan gångerna. Sista dagar visar jag mig inte för mannen hihi då får han vänta tills efter behandlingen.
    Men rekommenderas starkt!!

• Katarina2011

De finns en jättebra grön förpackning på lindex bl.a. så kan man göra de själv. Supersmidigt!

• Lims

För mig brukar det hålla i cirka 3 veckor, och jag tycker det är värt det! Första gången gjorde det dock jävligt ont, men det blir mindre smärtsamt för var gång :) Jag använder också den där gröna burken, fast jag köper den på Åhlens ^^ Haha.

• Anonym

En fråga till er som vaxar:

Jag har läst lite om andra som vaxat och som inte tyckte det var värt det eftersom håret växer ut olika snabbt på olika ställen så att man i princip alltid har lite småhår på sina ställen. Stämmer detta?

Själv epilerar jag, är inte det samma princip som vaxning? Jag märker iaf att håret växer olika på olika ställen så jag epilerar varannan dag ungefär för jag står inte ut med minsta lilla hårstrå. Till de hårtråna som inte epilatorn får med sig för att de är för korta, plockar jag med pincett. Slutligen brukar jag raka mig för jag står inte ut det minsta lilla hårstrået som man kan känna av.

Skulle vilja vaxa och har braziliansk vaxning hemma men jag har haft för kort hår när jag testat så det har inte följt med så många hårstrån.. Och jag vägrar låta det växa ut mer för jag klarar inte av hår överhuvudtaget där nere.

• teknikfreak

Jag kör brasilianskt, brukar göra på salong ungefär varannan gång och varannan gång denna: Andreas vax som finns att köpa på vanligt Ica Maxi.

Jag skulle aldrig kunna gå tillbaka till att raka igen men inte är det helt problemfritt med vax heller.
    Fördelar:
    Inget stubb
    Håller längre
    Mjukare hårstrån

Nackdelar:
    Måste vara hårig ett par mm innan du kan ta bort
    Kan få inåtväxande hårstrån = röda plitar
    Omständigt

Jag gör det ca var 4:e vecka. 

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
Svar på tråden Ni som gjort braziliansk vaxning