Hur gick erkännandet av faderskapet till?
Hur blev ni bemötta och vad frågade dom? Lite fundersam och nervös över när den dagen kommer. Har inte hört allt för uppmuntrande historier.
Hur blev ni bemötta och vad frågade dom? Lite fundersam och nervös över när den dagen kommer. Har inte hört allt för uppmuntrande historier.
Vi skrev papperna innan barnen var födda och de frågade inte mig någonting. De bara gratulerade till att jag skulle bli mamma. Det enda de sa till pappan var att han skulle inte skriva under om han inte var säker på att han var pappan. Vi skrev papper på gemensam vårdnad samtidigt också.
Eh? Vaddå barnet måste vara fött? Vi gick och skrev på faderskapspapper och delad vårdnad innan vår dotter föddes 07. Inga konstigare frågor än "Är du säker på att du är pappa till barnet?"
Nu väntar vi vårt andra barn och har fått veta av BM att det räcker att få hem papper och skicka in denna gång.
Bor i Malmö. Var inne på familjerätten när jag var gravid i ca 8 månaden skrev under papper på faderskapet och gemensam vårdnad. Inga konstigare frågor mer än om mannen var säker på att han var pappan.
Vi skrev på 3 papper för en vecka sen hos familjerätten för att fastställa faderskapet på vårt kommande barn. Det sista som skulle fyllas i gör den vi träffade när bebis är född och då får vi bara en säga bekräftelse på posten att allt är färdigt.