• Madeleine Louise

Vilket antal barn skulle du välja - om du var tvungen?

Om du av någon helt knasig men såklart förstående (eftersom omröstningen ska bli rätt ) anledning bara kunde välja mellan att ha 1 barn eller 5 barn, vad skulle du välja då?

Motivera ditt svar!  

♥ Hemmafru i Spanien med 2 söner ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket antal barn skulle du välja - om du var tvungen?
  • Tygtiiger
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-04 21:32:26 följande:
    Det finns inget liv som är viktigare än barn !
    Inte ens barnens liv? Jag som har två barn och ett bekvämt, lyckligt liv med goda möjligheter att också ge mina barn en bekväm och förhoppninsvis lycklig uppväxt, bör jag försaka det och genast slita ut spiralen och föda så många ungar som jag hinner nu innan klimakteriet sätter in, för inget liv är viktigare än barn!! 

Nej tack, jag föredrar att ha det som jag har det. 
    Krupke, we've got problems of our own!
  • gbgumman

Tycker också barn är det viktigaste i livet. Ett barn är lika viktig som fem.

• KimPossible
    Ehm, var något i mitt inlägg oklart? För dig kanske det räcker med att bara leva för barnen, för mig räcker det inte. Jag vill ha fler saker än barn i mitt liv, och vill dessutom kunna ge våra barn både tid och iaf hyfsade ekonomiska förutsättningar och chansen till ett fortsatt gott liv. Vad som än sägs så lever man inte av kärlek allena.

Det hade jag inte kunnat om vi hade haft fem. Det hade i så fall blivit på bekostnad av precis allt annat, inklusive jobb, hobbys och en (enligt oss) dräglig tillvaro, och det hade det aldrig varit värt. För oss.

Så, blev det klarare? 
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Dixie
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

Men det viktiga är väl de barn man redan har och att de får det bra?
  • 3 barns mamma84
    Tygtiiger skrev 2013-03-04 21:40:08 följande:
    Inte ens barnens liv? Jag som har två barn och ett bekvämt, lyckligt liv med goda möjligheter att också ge mina barn en bekväm och förhoppninsvis lycklig uppväxt, bör jag försaka det och genast slita ut spiralen och föda så många ungar som jag hinner nu innan klimakteriet sätter in, för inget liv är viktigare än barn!! 

Nej tack, jag föredrar att ha det som jag har det. 
    Nu tror jag du halv sover framför datorn jag sa att barn är livet INTE det du skrev ''Inte ens barnens liv''
    Jag skulle inte sitta här idag just nu och ha det så bra som jag idag har.
    Jag har 3 underbara kärleksfulla trollungar jag önskar mig inget annat än detta jag idag lever för.
    Kärlek jag har som jag också får ifrån barnen mannen ja överallt det är det jag önskat mig hela mitt liv.  
    För mig spelar det ingen roll om jag inte får en till jag har dom jag har och det gör mig lycklig !  
  • 3 barns mamma84
    gbgumman skrev 2013-03-04 21:43:23 följande:
    Tycker också barn är det viktigaste i livet. Ett barn är lika viktig som fem.
    Ett barn är massa kärlek det är den där ÖgonstenenHjärtaFler barn är många ögonsten mer mer ännu mer kärlek jag är byggd av barnens kärlek barnen är byggda av min och mannens kärlek.
    Hur skulle livet se ut utan barn vet vet jag inte vill inte änns tänka på det.
    Bara titta in i deras ögon deras små små ögon se hela framtiden oj,oj,o jag är så lycklig att jag har dom hos mig.
    Varje mamma tänker så inte bara jag.
    För mig är barn allt barn bygger inte bara upp kärleken utan trygghet kraft och ork i livet.
    Dom är små människor människorna som vi mammor hjälper till att få dom att förstå rätt och fel i livet det är VI som ger dom råd och tips vi lär dom allt vi uppfostrar dom vi är mammorna som visar dom vägen ut till framtiden.

amen      
  • Ayyla

1 barn definitivt. Lite av bekvämlighet men ändå mestadels för att jag inte vill bidra till ökningen av vår redan överbefolkade jord. Om alla max skaffade 2 barn och inga fler skulle befolkningen minska, vilket den verkligen behöver göra om det ska bli någon bra framtid för alla barn vi föder.

• Ayyla

Så tycker ni inget är viktigare än våra barn, skaffa inte så många!

• Jennie med ie

Än de barn som redan finns - instämmer.

Än de barn man avstår från att "skaffa" för att de skulle innebära en annan sorts liv än det man önskar sig - instämmer ej. 
  • 3 barns mamma84
    Jennie med ie skrev 2013-03-04 22:04:38 följande:

Än de barn som redan finns - instämmer.

Än de barn man avstår från att "skaffa" för att de skulle innebära en annan sorts liv än det man önskar sig - instämmer ej. 
    avstår man att inte skaffa trivs man med det man har bestämmt sig för
    Sen finns det kvinnor som önskar sig barn som inte kan få barn då önskar jag dom all kärlek till att dom någon gång skulle få den barn dom önskat sig.
    När jag var liten hatade jg barn men då var jag ju tonåring idag kan jag inte änns tänka mig hur livet skulle se ut utan barnen jag idag har.  
  • 3 barns mamma84

Här blir det bara 4 st då jag inte kan ha 5 barn då om jag skulle skaffa en 5:e skulle jg nog inte överleva.
    Det är bara pga att jag inte kan bli gravid många ggr då jag var nära att dö när 2:an kom till värden.
    Riskerade mitt liv att få en 3:e gör det igen med en 4:a men jag kan inte avstå att ha en till.
    Om jag kunde önska mig skulle jag vilja ha 5 st eller 6 st eller hur många som hällst men då skulle mina barn istället få träffa mig i graven.
    Självklart går mitt liv före men mina barn är det viktigaste i livet.    

• Omorfia

Jag uppfattade frågan som hypotetiskt. Jag kan inte heller tänka mig att välja bort ett av mina barn, men det var inte Ts fråga.

• Trädblåsare
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-04 22:03:05 följande:
    Ett barn är massa kärlek det är den där ÖgonstenenHjärtaFler barn är många ögonsten mer mer ännu mer kärlek jag är byggd av barnens kärlek barnen är byggda av min och mannens kärlek.
    Hur skulle livet se ut utan barn vet vet jag inte vill inte änns tänka på det.
    Bara titta in i deras ögon deras små små ögon se hela framtiden oj,oj,o jag är så lycklig att jag har dom hos mig.
    Varje mamma tänker så inte bara jag.
    För mig är barn allt barn bygger inte bara upp kärleken utan trygghet kraft och ork i livet.
    Dom är små människor människorna som vi mammor hjälper till att få dom att förstå rätt och fel i livet det är VI som ger dom råd och tips vi lär dom allt vi uppfostrar dom vi är mammorna som visar dom vägen ut till framtiden.

amen      
    Alltså, jag förstår inte vad du pratar om.
Svar på tråden Vilket antal barn skulle du välja - om du var tvungen?